17 Ağustos 2012 Cuma

,

E-kitap okuyucusu kullananlar !! Nasıl iyi midir ?


Bir kaç gündür kafama takılan bir sorunumu sizinle paylaşmak istiyorum. E-kitap okuyucusu ile kitap okuyan kitle zamanla artmaya başlayınca ve de ilgi büyük olunca bende meraklandım ve araştırma yaptım.

Bi kaç marka olarak şuan var. Fakat hangisi iyidir , hangisi kötüdür bilemiyorum. Wifi'lı olanı var , renkli veya  siyah beyaz olanı var . Seçenek çok fakat birde kullanların fikirlerini öğrenmek istedim ben .

Bu merakımı giderirseniz çok sevinirim . E-kitap okuyucusu kullananlar raht bir şekilde kitaplarını okuyabiliyor mu ? Faydaları neler ?

Cevaplarını bekliyorum. Bu konu gerçekten artık kafamda bir sonuca ulaşsın istiyorum :)

Rengine tutulduğumu söyliyim ! Yeşil renk favorimdir :) ♥

22 yorum:

  1. Canım bende Reeder marka var.
    Çok indirime girmişti eşim de doğum günü hediyesi almıştı bana.
    Siyah beyaz ekran aslında daha avantajlı çünkü gözün yorulmuyor, normal kitap gibi okuyabiliyorsun, tabi karanlıkta okunmuyor ışığı olmayınca:)

    Ama açıkçası ben bir hevesle almama rağmen pek kullanmadım. Kitaplara hep not alarak okuduğum için, kullanışlı olmadı. Not alma özelliği olmasına rağmen çok yavaş, benimkinin kablosuz özelliği de çok yavaş ayrıca.

    Not almak senin için önemli değilse, bir sürü kitpa taşımaktan çok çok iyi bir yöntem tabi ki..Sen en çok hangi özelliğine ihtiyaç duyduğunu belirleyip ona göre karar ver..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi bende bu söylediklerini düşünüyorum birazcık sıkıntılı gibi. Kitabın kendisi daha bir iyi sanki. Elime almam lazım yani kitabı. E-kitap olduğu için sanki aldığın bir kitap değilde siteden bir yazı , makale okuyorsun gibi olabilir. Düşünmekteyim hala :))

      Sil
  2. Ben de kindle touch var. Şarjı çok uzun süre gidiyor. e-mürekkep teknolojisi süper bir şey. Özellikle seyahatlerde çok rahat ediyorum. İngilizce kitap okuduğumda wi-fi da açıksa, kitabı okurken altı çizili cümleleri gösteriyor ve kaç kere altının çizildiğini gösteriyor. Bu özelliği çok güzel mesela. Bir de ingilizce okuduğumda bilmediğim bir kelime de üstüne tıkladığım doğrudan sözlük açılıyor. Tavsiye ederim yani.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kindle touch duymuştum bu markayı.Şimdilik güzel gözüküyor e-kitap okumada. Bakalım :)

      Sil
  3. Ben kindle Touch kullanıyorum ve çok memnunum. Reklamsız aldım. Wifi var, 2 ay günde 30 dakika okuyarak kullanabiliyorsun. Müzik dinlersin. İngilizce olarak kitabı sana okur. Nete girersin ama tavsiye etmem.
    Başka e okuyucum olmadı ama araştırdım. En iyisi kindle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorum çoğunluğu kindle touch daha iyi diyor. İyidir o halde . Fakat bi yerde okumuştum reeader2 türkiyede en çok satılanmış. Birde büyüklüğü nasıl acaba ekran genişliği ?

      Sil
    2. http://kitabisevda.blogspot.com/2012/06/sohbet-kindle-touch.html
      Boy: 12,5 cm
      En 9 cm. Senin için ölçtüm.
      Ya kindle'ı getirtmek biraz olay ondan olabilir ama ben reeder sahibi arkadaşlarıa da sordum en iyi kindle.

      Sil
    3. evey getirtmek zor canım ya :) Bende biraz araştırdım öyle yani. Baktım o yazına canım güzel açıklamışsın. Boy , en iyi oda :D

      Sil
  4. ben çok geri kafalı olabilirim bu konuda ama kitap deyince eline almalı,kağıdın dokusunu,kokusunu hissetmeli diye düşünüyorum.e-kitap fazla yer kaplamadığı için ve belki ekstra özellikleri nedeniyle seyahatlerde tercih edilebilir tabii.fikrimizi sormuşsun yazdım işte:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bütün fikirler önemli benim için Ebru :) Bende öyle düşünüyordum ilk zamanlarda ama sonradan bu fikre sıcak bakmaya başladım.

      Sil
  5. Nefret ederim e kitapdan:)Kitap dediğin ele alınıp okunmalı.Üstünde uyuya kalınmalı.Sayfaların kokusunu hissetmeli değil mi ama:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok güzel anlatmışsın ya :D Öyle tabii ama insan düşünüyor bu aletlede okunuyorsa güzelmi değilmidir diye :D
      Hem ağaçların kesilmesi de bi bakıma önlenmiş oluyor :)

      Sil
  6. Kitabı, mümkünse elime alıp dokunmak isterim. Ama, e-kitap olursa da hayır demem yani :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Doğum günüme bundan istiyorum duyurulur :))

      Sil
  7. 1,5 yıl önce polybook e631 aldım,ama pek memnun değilim. Öncelikle çok yavaş ışığı yok evet e ink teknolojisi göz yormuyor ama geceleride okutmuyor. Renkli almanı öneririm böylece işlevi artar. Ama eğer bütçe sıkıntın yoksa android tabletleri öneririm hem gelişime açık hemde hızlı ve çok daha fazla işlevli.
    Ayrıca e book karşıtlarındandım bir zamanlar ama bir kere reader a alıştın mı normal kitap bir tuhaf geliyor :D hafifliğine de diyecek yok yolculuğa çıkarken benim gibi kitap doldurmaktan kıyafete yer kalmıyorsa bavulunda şiddetle tavsiye ederim :) ancak ingilizce okumuyorsan yada az okuyorsan şimdilik gereksiz bir yatırım olabilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende soğudum aslında bu teknolojiden . Yani aslında faydası var ama normal kitaplar beni daha mutlu ediyor cidden :) E-kitap okuyucusu yerine dolu dolu kitap almayı tercih ediyorum diyim kısaca :D

      Sil
  8. Bir kindle touch kullanıcısı da benim ondan once ilk Reeder aldim e-ink teknolojisi vardı ama not alırken arkadaki ekran soldan itibaren siliniyordu. Iade ettim. Sonra pollybook aldim ama sarjda okuyordum kitabı çünkü 5 6 saatte bir şarji bitiyordu. Sonra kindle touch aldim benim için en önemli şey şarj meselesi gun içinde sürekli okusam bile 5 gun sonunda anca sarji bitiyor. Super bir alettir arkadaşlar özelliklerinden bahsetmiş, alınca kindle al memnun kalacağından eminim;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdilik düşünüyorum böyle güzel yorumlar geliyor. Bakalım ... :)

      Sil
  9. bende kinle vardi, aldim daha kullanamadan ekrani kirildi, sinir oldum. yapan bir yer de yok cunku amerika'dan getirenlerden almistim. bu reeder'i aradim, belki yaparlar umuduyla, o sirada da onlarin modellerini gordum, sonra reeder2 aldim. wi-fi yavas diyenler sanirim reeder'in 1. modelini kullaniyorlar cunku benimki gayet iyi calisiyor. rengi beyaz ve renkli kiliflari da var, hosuma gitti. kindle almak ilk bakista guzel gibi gelse de bence tr'de fonksiyonel degil. amazon'dan indirebiliyorsun, bizde amazon yok, d&r idefix kitaplarini okuyamiyorsun, internetten indirdiklerinde sorun cikariyor, birsey olunca servisi yok vs vs. bir de bu reeder2 modeli icin konusuyorum, kaliteyi yakalamis bence.

    e-kitap okuma/okumama apayri bir konu zira e-kitap okumayanlari anlayamiyorum. bu e-mail yerine mektup yazmaya devam etmek gibi birsey. bir kere alistin mi bir daha vazgecmek mumkun degil cunku cok pratik, cok kolay, cok zevkli, cok hizli..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet reeder şuan çok satılıyormuş zaten . Güzel anlatmışsın . Teşekkürler :)

      Sil
  10. ben konuyu tam olarak bilmiyorum ama bazı sitelerde gördüm kitaplar para ile alınıyor. e-kitap okuyucu alsam bile para vermem gerekiyor mu ?o nasıl oluyor açıklar mısınız ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. E-kitap okuyucusu aldığında e-kitap almak tabi parayla yine :) Ama şöyle bişi var bazı sitelerde e-kitap olarak tarayıcıdan kopyalayıp herkesin ulaşmasını sağlıyorlar. Sende indirip e-kitap okuyucusunda okuyabiliyorsun.

      Sil