10 Ağustos 2012 Cuma

Morganville Vampirleri Serisi İnceleme


Herkesin sevdiği bir yazar mutlaka vardır . Benimde öyle bir yazar var ki çook beğendiğim serisinin tutkunu olduğum bir yazar . İşte size sevdiğim yazarı ve onun yazdığı seriden bahsedeceğim :)

Bahsettiğim yazar .... Rachel Caine !!!


Resme tıkladığınızda yazarın yazdığı serinin sitesini görebilirsiniz !

Yazarımdan birazcık bahsedecek olursam ;

"Morganville Vampirleri " , "Weather Warden" ve "Outcast Season"
gibi dünya çapında çoksatar serilerin yaratıcısıdır .
Caine, kendisi gibi sanatçı kocası R. Cat Conrad'la birlikte
Forth Worth, Teksas'ta yaşıyor.


Bizim ülkemizde bu bahsedilen 3 seriden sadece  1 tanesi olan " Morganville Vampirleri " serisinin yayın hakları alınmış durumda . Artemis Yayınları tarafından çıkarılan seri çok tutuldu diyebiliriz . Okumayanlar elbette vardır . Ama bu yazıdan sonra hemen listenize ekleyeceğinize eminim :)
Gelelim Morganville Vampirleri serisine ...

Seri 15 kitaptan oluşuyor. Hemen bir uyarı yapayım. Serinin bu kadar uzun olması sizi korkutmasın. Su gibi hemencecik okuyup bitiriyorsunuz. Zaten ilk 5 kitap falan çok kalın kitaplar değil. Şunu da söyleyeyim seri gittikçe açılıyor ve daha iyi bir hal alıyor. Rachel'in kalemi öyle büyüleyici ki siz kitabı bitirdiğinizde direkt sonraki kitabı okumak istiyorsunuz. 

İlk kitap olan Cam Ev'den bahsedelim biraz : 


Arka Kapak Yazısı : 

Okul arkadaşlarınızın yarattığı baskı vücudunuzdaki tüm kanı çekebilir. 
Vampirler de öyle…

Morganville, Teksas’a hoş geldiniz. Hava karardıktan sonra evden çıkmayın deriz!

Morganville acayip karakterlerle dolu küçük bir üniversite kasabası. Fakat güneş battıktan sonra kötüler dışarı çıkıyor. Çünkü Morganville’de, en karanlık gölgelerin ardında pusuya yatmış bekleyen bir şeytan var -bu öyle bir şeytan ki, güpegündüz sokaklara dökülmek için fırsat kolluyor!

Kahramanımız Claire Denvers, cehennem azabından farksız yurt yaşantısından bıkıp usanmış genç bir kız. Popüleritesinden ödün vermeyen arkadaşları, okulun sosyal hiyerarşisindeki yerini unutmasına asla izin vermiyor. Ki sıfırın altında bir yer bu yer!

Haz etmediği kampüs yaşamından vazgeçtikten sonra kendine bir oda bulduğu o eski, heybetli malikane de aslında umduğu gibi bir yer değil galiba. Yeni ev arkadaşlarında hiçbir yaşam belirtisi yok. Ama kasabanın en derin sırlarından biri, taze kana susamış bir halde, sinsice ortaya çıktığında hepsi birden Claire’i koruyacak, o da başka bir mesele!




Benim Özetim :

Baş kahraman olan Claire Danvers üniversite için ailesinin yakın olmasını istediği için Morganville'deki üniversiteye gönderilir . Yurtta sorunlar yaşayan Claire ev arkadaşı olabileceği bir evin yolunu tutar . Baştan kabul edilmese de sonradan onu çok sevecekler . Ne var ki bu kasabada vampirler var ! 
Bizim bu ev arkadaşları Shane , Micheal , Eve ve Claire ile birlikte vampirlerden uzak durmaya çalışıyorlar . Ve macera işte burada başlıyor...


İşte 1. kitapta tanışan bu 4'lünün maceraları diyebiliriz . Sonradan gelişen olayları okuduktan sonra öğreneceksiniz ! :))


Soldan sağa 1'den 12. kitaba kadar ülkemizde çıkmış olan kitaplar 

*Seri içinden yorumladıklarım:
  • Son Nefes - Rachel Caine (Morganville Vampirleri #11) = Kitap Yorumu
*Yorumlar eklenince burası da güncellenecektir.


Ülkemizde henüz çevrilmemiş serinin devam kitapları:
  • Bitter Blood - Rachel Caine (MV 13)
  • Fall of Night - Rachel Caine (MV 14)
  • Daylighters - Rachel Caine (MV 15)

24 yorum:

  1. gerçekten ççok güzel bir kitap herkesin okumasını tavsiye ediyorum.Birşey sorucam 11. kitap ne zaman çıkacak bir bilginiz var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten çok harika bir seri :) Ama maalesef bende 11. kitabın ne zaman çıkacağını bilmiyorum. Artemis yayınları çok yavaş çıkardığı için bekleyeceğiz bayağı :(

      Sil
  2. Cok uzucu bir durum :(( yurtdisinda o kadar kitap cikmisken burda ne zamandir bekliyoruz bjr haber alirsaniz yorum olarak yazar misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi yazarım. Yeni yazımda da belirtiyorum zaten o zamanda görebilirsin :D

      Sil
  3. ne zaman cikicakmis peki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha belli değilmiş

      Sil
  4. tamam teşekkür ederim :D

    YanıtlaSil
  5. 11. Kitap çıktı mıı ????????

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. maalesef hala bekliyoruz... :( Artemis yayın haklarıyla ilgili bir sorun yaşıyormuş sanırım. Bu sorun nedeniyle çıkamadı. Normalde istanbul kitap fuarında çıkıcak diyorlardı ilk başta.
      Bakalım bekliyoruz... :(

      Sil
  6. normalde 1 sene önce çıkacacı söylenmişti .Artemisin internet sitesine baktığımızda daha 10.kitabı bile göstermiyor.11. kitapla ilgili yeni bir haber var mı ve amerikada en son kaçıncı kitap çıktı biliyor musunuz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende Artemis'in böyle duyarsız olmasına kızıyorum. Facebook sayfasına da yazıyorum sürekli ama bir cevap alamıyorum. 11. kitapla ilgili haber hala yok :( Yurtdışında seri 15. kitabı çıktı. 16. kitap için hazırlanıyor sanırım. Biz bekliyoruz kadın çıkarıyor işte....

      Sil
  7. 2 haftaya kadar çıkıcakmış 11. kitap büyük bir heycanla bekliyorum :D:D

    YanıtlaSil
  8. Siyah şafak ne zaman çıkar acaba ya?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Artemis yakında 12 ve 13. kitabı çıkarıcaz demişti ama bekliyoruz tam olarak çıkış tarihini bilmiyorum :(

      Sil
  9. bu serinin 12. ve 13. kiabı cıktımı cıktıysa adlarını yazarmısınız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef 12 ve 13 çıkmadı. Belki tüyapta görebiliriz. Umarım :(

      Sil
  10. 12.kitabın ne zaman çıkacağı hakkında bir fikriniz var mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üzgünüm bir bilgim yok. Artemis cevap vermeme konusunda bayağı ısrarcı. Çıkınca burada duyurucam :)

      Sil
  11. 12.kitabı yani (Siyah Şafak)ve 13. kitabı (Acı Kan) beraber mi çıkartacaklar yoksa aralıklı mı bilgin varsa söyleyebilir misin? ve yorumlardan mı duyuracaksın? :)

    YanıtlaSil
  12. 11. Kitap türkiyeye geldi mi geldiyse ismi ne

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 11. kitabın ismi Son Nefes. Türkiyede çıkalı bayağı oldu. Şimdi artemis yayınları 12. kitabın kapağını yayınladı. İsmi Kara Şafak. Burada detaylıca bahsetmiştim: http://kitapsayfalarii.blogspot.com.tr/2014/05/sonunda-bekledigim-kitap-ve-daha-fazlas.html

      Sil
  13. Ben 1. kitabı okuduktan sonra okumayı bıraktım... Çünkü resmen her şeyi yaşamaya başladım tıpkı Micheal'ın gündüzleri olduğu gibi bir hayalettim sanki ordaydım her şeyi görüp yaşıyor ama müdahale edemiyordum...
    Serinin 2. kitabından sonra hemen hemen bütn kitaplarında (2. kitap da gayeeeet dahil) ağlayarak okuyordum.. Düzeltiyorum okumuyor yaşıyordum resmen bağırp çağırıyodum deliriyodum sonraki kitap için ama sanki beni duaymayanlar birtek onlarmış gibime geliyordu haykırışlarımı duyamayanlar sedece o muhteşem dörtlü... Özellikle Shane'in başına bir şey gelse gözyaşlarımı tutamıyordum kesinlikle hepinize en içten duygularımla tavsiye ederim bu seriyi

    Bu arada yazıyı güncellemenizi de öneririm çünkü 11. kitap çıktı 12 de çıktı sanırım 11. kitabın ismi Son Nefes ve ben birazını okudum cidden mükemmel 12. kitabın ismi de Acı Kan (Bitter Blood)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyı güncelledim. Uyarı için teşekkürler :)) Ben Kara Şafak'ı (yani 12. kitap) sipariş ettim sanırım yarın gelecek. Artemis'in diğer kalan kitapları da hızlı çıkarmasını umuyorum. Bakalım...

      Sil

Puanlama Sistemim

Puanlama Sistemim
Harika bir kitap ! Okumadıysan çok şey kaybedersin tatlım :))

Bir kaç eksiklikleri vardı . Fakat genel itibariyle güzeldi . Okusan pişman olmazsın !

Kitapta eksikliklerin olduğu , akıcılık arada sırada olan bir kitaptı . Bu kitabı okumak için fazla heveslenme bence ...

Okumasam da olurmuş hani...

Bu puanı vermemeyi umuyorum. Ama eğer verdiysem , bu puanı gördün mü kaç !