Beklediğim Sendin - Amor Towles | Kitap Yorumu

28 Ocak 2013 Pazartesi


Orjinal Adı: The Ruler of Civility
Yazar: Amor Towles
Yayınevi: Ephesus Yayınları
GR Puanı: 4.01
Basım: 2013 
Sayfa: 425

Öncelikle Ephesus Yayınlarına çok teşekkürler :) Harika bir kitabı bizlere ulaştırdılar. Ve daha önceden yazar ve kitap tanıtımını okumadıysanız sizi buraya davet ediyorum.

Şimdi kitap yorumuma geçebiliriz ;

Kitap Yorumum:

Beklediğim Sendin benim için sürprizlerle doluydu. Çünkü bir kere bu tarzda bir kitap hiç okumamıştım. Bu tarz dediğim de kast ettiğim ise eski zamanlarda yani 1938 yılları arasında geçmiş olması. Ve sürprizlerden biri de erkek bir yazarın kadın bir karakteri bu kadar iyi yansıtabilmesi beni çok etkiledi.

Kitabın bana birazda geç ulaşması ve benimde tereddüt etmemden dolayı geç okumuştum. Doğal olarak yorumumda geç oldu :)) Fakat şimdi kendime kızıyorum. Çünkü kitabın benim beklediğim gibi aşk ağırlıklı olmadığını anlayınca geç başlamakta hata ettiğimi anladım.

Ama size bir şey söyleyeyim mi? Kesinlikle beklentinizin üstünde bir kitapla karşı karşıyasınız.
Yazarın dili o kadar rahat ve anlaşılabilir ki! Kendinizi hemen o dünyada buluveriyorsunuz.

Konusundan spoiler vermeden bahsedecek olursam; 
Kate Kontent ve arkadaşı Eve Ross 1937 yılının son gecesi bir caz kulübüne giderler ve olayın ana noktası burasıdır. Her şey buradan sonra değişir. Daha doğrusu Tinker Grey ile tanışmalarından sonra tamamen değişir.
Tinker Grey bu iki arkadaşın da aklını başından alır.
Tanışmalarıyla artık her yere beraber gitmeyi, her şeyi birlikte yapmaya başlarlar. Ama bir gün bu üçlümüz bir araba kazasıyla bütün hayatları tepetaklak olur.
Eve ağır bir şekilde yaralanır ve suçun kendinde olduğunu düşünen Tinker ise Eve'yi sıcak sudan soğuk suya sokmaz.
Bu sırada Kate ne yapar sizce??
Bu kitapta ana karakterimiz Kate olduğundan Kate'in artık daha farklı bir hayatı olmaya başlar. Farklı çevreler, farklı insanlar hayatında olmaya başlar. Sonrası olaylar olaylar anlayacağınız :)))

Kitabın sevdiğim noktalarından biri de Kate'in kitap okuma tutkusu. Değişik yazarların adları, kitapların isimleri okunası ve not alınması gerektirdi bana.
Ve kitabın sonlarına doğru Agatha Christie hayranı olmaya başlaması beni kalbimden vurdu. Agatha'yı kim sevmez ki!!! Polisiye yazarlarının 1 numaralı kişisi...

Neyse bolca 1938 yılının içinden çıkmış insanlarla tanışıyor ve onların hayatlarına konu oluyoruz. Daha ne söyleyebilirim bilmiyorum. Ben bu kitaba BA-YIL-DIM!!


Kitapta beğendiğim alıntılar:

Eğer saatte elli sent kazanırsak zenginlere hayran olup fakirlere acıyoruz ve zehrimizin tüm gücünü bizden bir sent fazla yada bir sent az kazananlara saklıyoruz. (sayfa 154)

"'Ne zaman' ve 'nerede' sorularının cevabını bilmek 'kimin' ve 'neden' sorularının cevabını bilmekten daha önemlidir."  (sayfa 214)

"... Bir başkası için bulunduğumuz yeri nadiren biliriz, iki kişinin birbirlerine göre yerlerini ise hiçbir zaman bilemeyiz..."  (sayfa 325) 

Hayat size seçenek sunmak zorunda falan değildir. Rotanızı en başından belirleyip sizi zor kullanarak veya incelikle kontrol altında tutabilir. (sayfa 410) 



Not: Bu kitabın filminin de çıkıcağını öğrendim. Ve çok sevindim. İnşallah güzel ve kitaba bağlı bir çalışma olur. :)

-Puanım-



6 yorum :

  1. Ellerine sağlık canım :) Postun insanın okuma iştahını açıyor :):)

    YanıtlaSil
  2. Şu kitabı bir çok blokta gördüm. Ve bu tip kitaplar pek ilgi alanıma girmese de merak etmeye başladım. :)
    Bir kitap severe kendi çekilişimi haber vermek isterim. Sevgiler...
    http://ayvayedirenkiz.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumalısın bence canım :)
      Çekilişine de bakıcam.

      Sil
  3. Mimledim seni! :D
    http://gokkusagindakisonrenk.blogspot.com/2013/01/liebster-blog-awards.html

    YanıtlaSil

Made With Love By The Dutch Lady Designs