19 Ocak 2013 Cumartesi

, ,

Düşmüş Melekler Şehri - Cassandra Clare | Kitap Yorumu


Orjinal Adı: City of Fallen Angels
Bağlı Olduğu Seri: The Mortal Instruments #4
Yazar: Cassandra Clare
Yayınevi: Artemis Yayınları
GR puanı: 4.16
Sayfa sayısı: 496

Kitap Yorumum:

Ölümcül Oyuncaklar Serisi beni gerçekten etkileyen bir seri. Özellikle ilk başladığımda bayağı etkilenmiştim konusundan. Sonra ilk üç kitabını ( Kemikler Şehri, Küller Şehri, Camlar Şehri) okuduktan sonra 4. kitabını alıp almama konusunda çok kararsız kalmıştım. Hatta bir süre bu seriye ara vermiştim. Sonradan dayanamayıp - olumsuz eleştirilere rağmen - aldım. 

Kitap bence 3 kitapla bitirebilirlerdi. Ama yazarımız devam ettirmek istemiş. İyi mi olmuş? Bence olmamış. Bazı yorumlara göre maddi kazanç sağlamak için devam ettirildiği bile söyleniyordu ki bu beni bayağı üzmüştü. Çünkü böyle güzel bir konunun heba olmasını hiç istemem. 

"L'amor che move il sole e l'altre stelle." - Dante ( Dünyadaki en büyük gücün aşk olduğu.) - (sayfa 88)

Gelelim konusuna... 
Kitap her şeyin normal bir şekilde geliştiği ve her şeyin yolunda gittiği zamanlarda başlıyor. Jace kurtulmuş. Simon vampir olmuş , Valentine ölmüştür. Clary ve Jace'in arasında hiçbir engel yoktur. 
Ta ki Jace'in garip rüyalar görmesine kadar... Tabi bu arada Jocelyn ( Clary'nin annesi) ile Luke evlilik hazırlıklarına giriyorlar. Simon'nun ise aşk hayatı karman çorman olmaya başlıyor....

Jace gözlerini devirdi. " İnanılmaz," dedi. " Aynı dili konuşuyoruz ama söylediklerinden hiçbir şey anlamıyorum." - (sayfa 153)

Kitap Simon'un gözünden anlatımla başlıyor. Yeni vampir olan Simon hala bu duruma alışmaya çalışsa da - daha doğrusu alışmak istemese de - bu durumla baş etmeyi öğrenmeye çalışıyor. Simon'un alnındaki işaret yani Kabil'in Mührü denilen işaret başına iş açıcak diyebilirim. Bu arada yeni bir karakter daha katılıyor kitaba. İsmi Jordan ve gerçekten gizemli biri. 

"...Ne zaman kardeşlerimden birinin aşık olduğunu görsem Aptallık ettiğinizin farkında değil misiniz? diye düşünüyordum. Kalpler kırılır. Sen iyileştiğini sansan da asla önceki gibi olmazsın." (sayfa 273)

Aslında bu kitapta çoğunlukla Simon'un üzerinde durulmuş gibiydi. Bir yandan Clary'ye karşı hissettiği duyguları bir yandan İsabelle ve Maia , bir yandan 'Kabil'in Mührü' .... 

Peki Jace'e ne oluyor? Jace ahh Jace ... Bunu size söyleyemem ama kitabın ortalarına doğru öyle bir sinir oluyorsunuz ki !! Yani Cassandra da işini biliyor :))) 

Ve güzel sahnelerden biri de Alec ve Magnus'un ilişkilerinde olan çatışmalardı. :D Okurken hiç bu kadar böyle bir ilişkilerinin olduğunu düşünmemiştim ve çok hoş bir çift olduklarını düşündürtmüş Cassadra :D

Kitap çok can alıcı noktada bitiyor. Her zaman ki Cassandra tarzı yani ... Ve kesinlikle 5. kitabı alıp okumak için can atıyorum!! Şöyle diyim size eğer seriyi devam ettirmek istiyorsanız ve benim gibi çok merak ediyorsanız alın okuyun derim. Sonra zaten siz koşarak 5. kitabı almaya gidiceksiniz. Ama yok almaya gerek yok ben bu kadarla yetindim diyorsanız da bir şey kaybetmezsiniz. 



5. kitap kapakları. Soldaki orjinal kapak sağdaki Artemis'ten çıkan kapak. 
Pek fark yok ama. Sizce ?

-Puanım-

0 yorum:

Yorum Gönder