28 Mart 2013 Perşembe

, , , ,

Yeni, Yeni Kitaplar!!

Yayın evleri mi gaza geldiler yoksa sadece beni mi düşünüyorlar bilemiyorum ama gerçekten harika kitaplar çıkarmaya devam ediyorlar. Postun asıl konusu kitaplar ama onlardan birazdan bahsedeceğim. İlk önce 26 Mart'tan sonra neler oldu şöyle bir anlatmak istiyorum.

26 Mart... Benim doğum günümdü. Güzel bir gündü. Daha doğrusu herkesle kucak kucak kucaklaştık diyim size. Tanımadığım kişilerin bile beni gördüklerinde  "Doğum günün kutlu olsun!!" diye haykırmaları hoşuma gitti diyebilirim. Neden mi tanımadığım kişiler doğum günümü kutladı? Çünkü sevgili arkadaşım Aslı herkese benim doğum günüm olduğunu yayınca... Olacaklar malumunuz :D Neyse sadece kucaklaşmalar da yoktu tabi. Gözyaşları da vardı. Benim tarafımdan gelen. Eee birde hediyeler vardı tabii!! Onlarsız doğum günü mü olurmuş? :D Fakat yazıya böyle devam etmek yerine - yani hediyelerden bahsetmek - kitaplara tekrar dönüş yapıyorum.

Haa! Şimdi asıl konuya döneyim ben sizi fazla sıkmadan. Evet, ne diyoduk ilk başta... Yayın evleri ve onların harika kitapları!!! Keşifler keşifler işte benim beğendiklerim;

=> Fenik Kitap'tan kapağı ve bu seferde ismiyle merak ettiren bir kitap. Peri Masalı konusu ile de dikkat çekici aslında. Bakmayın bana ben biraz kitapların kapaklarıyla daha fazla ilgilensem de konusuyla da sizi kendine çeken bir kitap. Listeye eklendi.

Arka Kapak Yazısı;

 Gerçek bir romantik bir peri masalı...

Bella Greenwood bir peri kızı ya da külkedisi değil ve eğer onu zorlarsanız, belki size yalnızca ailesiyle çok yakın arkadaşlarının davetli olduğu muhteşem düğününü anlatabilir.

Bella bir gece yarısı katıldığı partide uzun boylu, esmer ve yakışıklı bir adam tarafından gülünç duruma düşmekten kurtarılır ve o andan itibaren bu yakışıklı adamın kim olduğunu bilmeyen Bella'nın hayatı sonsuza kadar değişir. Bu yakışıklı adam dünyadaki en gözde bekârlardan biridir ve Bella'nın bir taraftan ayakları yerden kesilirken, bir taraftan da Prens Richard, yani Britanya tahtının varisi ile adım adım evliliğe doğru gitmektedir. Fakat nişanlandıklarında işler değişmeye başlar, kraliyet ailesinin bir üyesi olacak Bella'yı bir yığın protokol ve yapılması gerekenler listesi beklemektedir.

Acaba sıradan kızımız bu kraliyet düğününü hiçbir sorun çıkmadan atlatıp mutlu sona ulaşabilecek mi?

(Tanıtım Bülteninden)




=> Pegasus Yayınları'ndan beklemediğim bir yeni kitap çıkmış. Aslında İstanbul Şifresi ismi olsa da sadece ismi ilgimi çekmedi benim. Yazarın yabancı olması da bir o kadar merak uyandırıcı. Listeye eklendi bu kitapta.

Arka Kapak Yazısı;

İstanbul’un altında, çok derinlerde gömülü bir sır… Dünyayı sarsacak bu sır ortaya çıkmak üzere…

Alek Zegliwski’nin vahşice kesilmiş başı Ayasofya yakınlarındaki bir arkeolojik kazı alanında bulunur.
Meslektaşının cesedini teşhis etmek için İstanbul’a gelen Sean, Alek’e ait kazı alanı fotoğrafları bulur. Kısa süre sonra da büyük bir tehlikenin ortasına düşer. Biri onun da ölmesini istiyordur, ama neden?

İngiliz diplomat Isabel Sharp’ın da yardımlarıyla Sean, bugüne kadar gün yüzüne çıkmamış mozaiklerin gizemini ortaya çıkarmalı ve Alek’in katillerini bulmalıdır. Bir yandan da dünyayı paniğe sürükleyen ölümcül bir virüs salgınına karşı zamanla yarışılmaktadır. 

“Macera, heyecan ve gerilimi tarihî mekânlarla birleştiren muhteşem bir roman. 

Okuyucuyu komploların içine çeken heyecanlı bir hikâye.”

The Telegraph
“Etkileyici bir eser. İyi yazılmış, güzel tasvirleri ve zekice diyalogları olan, baştan sona tehlikelerle dolu bir macera.”

The Lancashire Evening Post 
“O’Bryan’ın bu romanı büyüleyici tarihî detaylar ile kışkırtıcı maceraların ilgi çekici bir birleşimi.”

The Irish Independent


=> Ephesus Yayınları yine yaptı yapacağını diyorum ve bu kitabı şiddetle istiyorum sayın okuyucu. Gerilim ve polisiye desem herhalde anlarsınız beni. En sevdiğim türdür ve kesinlikle alınmalı diyorum kendime. Not aldım, listede!

Arka Kapak Yazısı;

Kari Vaara, kızları doğduktan iki gün sonra Amerikalı eşi Kate’e, bomba etkisi yaratan haberler verir; Bir beyin tümörü vardır ve suçla savaşmak için suç işleyen, gizli bir operasyon örgütünün başına getirilmiştir.Örgüt doğrudan Finlandiya Ulusal Polis Şefi'ne bağlıdır. Gizlilik, özerklik ve tüm teknolojik cihazları alabilecek nakit sağlanmıştır. Çok geçmeden haydutların evlerine girmeye, paralarını, uyuşturucularını ve yasadışı silahlarını çalmaya başlarlar.

Bu sırada, Finlandiya, yabancı düşmanlığından başka bir gündemi olmayan aşırı sağ partinin popülerlik kazanmasıyla çalkalanmaktadır. Ülkenin önde gelen göçmen hakları avukatı öldürülür ve başı postayla Finlandiyalı Somalililer Şebekesi'ne gönderilir. Başkan tarafından cinayet davasına atanan Kari, kendini bir milyarderin kaçırılan çocuğunun çözülmemiş davasının ortasında bulurken, eski Fransız lejyoneri ve Kate ile Faustvari bir pazarlığa girmek zorunda kalır. 

“Çarpıcı anlatımıyla elden bırakılması imkânsız bir kitap.” – Houston Chronicle

“Kari Vaara serisinin bu üçüncü kitabı daha karanlık, jilet gibi keskin ve düşündürücü.” – The Florida Times

“Stieg Larsson ve Henning Mankell hayranları için kaçırılmaması gereken bir kitap.” – Booklist

“Thompson bu son derece güncel romanında ahlaki açıdan belirsiz alanları ustalıkla keşfediyor.” – Publishers Weekly

=> Beni al diye bağıran bir kitaba cevap olarak sadece alınır diyorum ben. Kapağını gördünüz müü?? İnsan Sürümü 0.4 için harika ve sıradışı kelimelerini kullanmak istiyorum. Ve özellikle bir şeyi vurgulayayım Altın Kitaplar çok güzel kitaplar çıkarmaya başladılar. Ben geç fark ettim. Ama geç olsun güç olmasın değil mi? :D Alınmalı!

Arka Kapak Yazısı

"Benim adım Kyle Straker ve ben artık yokum!"


Kyle Straker’ın eski kasetlere okuduğu hikaye böyle başlıyor. Bu kasetlerin düzmece olduğunu düşünebilirsiniz. Ama ya değilse? 
Ya içlerinde geçmiş dünyanın tarihi gizliyse? 

İnandığınız ya da bildiğinizi sandığınız her şey koca bir yalandan ibaretse? 
Peki ya siz? Her şeyin yalan olduğu bir dünyada, siz gerçek olabilir misiniz?

“Yoksa rüya içinde bir rüya mı hep gördüğümüz” —Edgar Allan PoeS

4 yorum:

  1. geçmiş doğumgünün kutlu olsunn :)

    YanıtlaSil
  2. Çok sevdim bloğunuzu.Kitap bloglarının gittikçe çoğalması ne güzel. Ayrıca bugün "kütüphane gün". Basında ve internette pek bahsedilmese de önemli bir gün kitapseverler için. Bu arada izleyiciniz oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim blogumu sevmeniz beni de mutlu etti. Evet benim de fark ettiğim bir durum bu kitap bloglarının çoğalması. Duyulmadı evet fazla ama haberim vardı.

      Sil