21 Nisan 2013 Pazar

, ,

Ne Okuyorum? #2 | Beyaz Helsinki - James Thompson

Herkese merhaba!!
Haftasonu güzel bir kitabı bitirip bir diğerine başlamak gibisi yoktur herhalde. Bildiğiniz üzere - yani eğer blogumda gördüyseniz - İnsan Sürümü 0.4'ü bitirdim ve ardından neye başlasam diye düşünüp dururken birden gözüme bu mavinin her tonunu barından kitap kapağı dikkatimi çekti. Evet bahsettiğim kitap Beyaz Helsinki! James Thompson'un yazdığı ve Ephesus Yayınları'ndan çıkan bu kitabı çok merak ediyordum. Özellikle yine benim sevdiğim tür - yani gerilim, macera, polisiye - olması okumak istememe neden oluyor :)



Beyaz Helsinki dediğim gibi polisiye ve macera konulu bir kitap. Tabi bir seri kitap olduğunu ben bilmiyordum. Taa ki bu gün goodreads'ten öğrenene kadar. Evet yazarımız bu serinin ismini "Inspector Kari Vaara" vermiş. Türkçeye de " Müfettiş Kari Vaara" çeviriliyor. Beyaz Helsinki  serinin 3. kitabı oluyormuş.
1. kitabı Kar Melekleri , 2. si ise Şeytanın Gözyaşları. Ama seriyi takip etmek önemli değil sanırım. Çünkü ben şimdiye kadar 1.ve 2. kitaba dayalı konu görmedim. 










Şuan 27. sayfadayım. Ve yavaş tempoda ama yinede merak uyandırıcı gidiyor.
Yan fotoğrafta da gördüğünüz üzere ayracı da var. Ve yine kapakla aynı tasarım.










Seri 4 kitaptan oluşuyor şimdilik. 4. kitabımızın ismi Helsinki Blood. 
Kapak sade ama etkileyici olmuş bence. 1. ve 2. kitabını da okuduktan sonra o arada da 4. kitabı çıksa süper olur. Sabırsızlıkla Ephesus Yayınları'ndan çıkmasını bekliyorum...


8 yorum:

  1. keşke ilk iki kitabı önce okusaydın çünkü Kari Vaara'yı anlatıyor ve biz okuduğumuzda Kari Vaara'yı çok sevmiş bulunuyoruz çünkü çok orijinal bir karakter. hele hele karısına olan aşkı ve yaşadıkları :) tabi ki polisiye olaylar olarak çok alakası yok ama ikinci kitapta birinci kitaptaki olaylara dair çok geri dönüşler var. büyük ihtimalle 3.sünde de vardır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa gerçekten mi?? Bilseydim almazdım :( Neyse inşallah çok 1. ve 2. kitaba bağlı değildir... En kısa zamanda da almayı düşünüyorum zaten diğer kitaplarını.

      Sil
  2. bence yarım bırak ilk iki kitabı oku ondan sonra devam et :) Kari ve karısını hatta geçmişlerini bayağı anlatıyor seri çünkü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende öyle yapmak istiyorum. Ama bakalım... :))

      Sil
    2. hadi bakalım :) iyi okumalar :)

      Sil
  3. bende takip ediyorum o seriyi 1. seriyi okudum muhteseminde otesi simdi 2. serisini okuyorum ve alali birgun oldu son 100 sayfa kaldi simdi 3. seriyi okumaya hazirlaniyorum gerilim seven herkese tavsiyemdir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seri olduğunu bilmiyordum bende öyle 3. kitabı var sadece. Beklemeye aldım 1. ve 2. kitaplarını okuduktan sonra 3. ye tekrar başlıycam :)

      Sil