Yağmur Sonrası by Sarah Jio | İnceleme

26 Mayıs 2013 Pazar

Umut tükünmiş gibi görünse de ikinci şans her zaman vardır... 
Ya yoksa?
Orjinal Adı: The Bungalow
Yazar: Sarah Jio
Yayın evi: Arkayda Yayınları
Tür: Dram, Gizem, Cinayet, Tarih, Romantik
Çeviri: Duygu Parsadan
GR Puanı: 3.91
Sayfa Sayısı: 347

Anne Calloway güzel bir hayat ve onu seven bir adama sahiptir. Ama içinden bir ses bunların yanlış geldiğini söyler. Ve arkadaşı Kitty'e uyar.
Kitap Anne'nin torunu Jennifer'a kendi hikayesini anlatmasıyla başlar. Anne'ye gelen bir mektup eski anılarını canlandırır. İşlenmiş bir cinayet vardır ve onun tanıklarından birisi de odur. Cinayetin yıllar sonra karşısına çıkması Anne'yi şaşırtır ve bu duruma bir son vermek ister.

Anne'nin gençlik yıllarına hemşirelik mezunu olduğu zamana gidiyoruz. Kitap bizi Ağustos'un 1942 yılına götürüyor. Gerard ile evlenme kararı alırlar ama Anne'nin Gerard'a aşkla bağlı olduğundan emin değildir. Arkadaşı Kitty ona onu gerçekten seven biriyle evlenmesini söyler aynı şekilde hizmetçileri Maxine de ona böyle der ve Anne de kendini sorgulamaya başlar. Düğün günlerine az bir zaman kala Kitty Anne'ye gelir ve hemşirelik yapmak için II. Dünya Savaşının gerçekleştiği bir adaya gidiceğini söyler. Bu şok haberden sonra Anne'de onunla gitmeye karar verir.

Zaten bundan sonra olaylar başlıyor. Her şey Bora Bora Adasında değişiyor. Anne aslında Kitty'nin nasıl birisi olduğunu ve onu nasıl değiştirdiğini görme fırsatını yakalıyor. Adaya gittiklerinde Anne'nin dikkatini çeken Westry Green'e kendini kaptırır. Westyr de orada bir askerdir fakat bu aşklarına engel olamıyor. Kısa sürede Bungalov'u keşfederler orayı onarmak ve orayla ilgili hayellerini konuşurken bir yandan da aşık olmaya başlamaları romantik kısımlardan biriydi.

Ardından Westry başımı nazikçe ellerinin arasına aldı. " Bir dahaki sefere uzaklaştığımı düşündüğünde, buraya gel. Bungalova gel ve sana olan aşkımı hisset." (sayfa160) 

Aslında fark ettiniz mi bilmiyorum ama kitabı yorumlamakta zorlanıyorum. Çünkü kitabı bitireli 3-4 gün geçti. Bu yüzden nasıl yorumlamak istediğimi unuttum :D

Bu itiraftan sonra kitap özetini şöyle bir toparlamaya çalışırsam eğer; Anne Westry ile böyle aşk dolu geçirirken orada tanıştıkları bir kızın başka bir adam tarafından öldürüldüğünü görüyorlar. Birşeyler yapamadan adam kaçıp gidiyor.
Sonradan ben tahmin edememiştim cinayeti işleyen adamı ama olasılıklar arasında da durmuyor değildi. Anne ve Westry savaş bittiğinde beraber yaşayamıyorlar. Sonradan Anne yaşlandığında ve mektup geldiğinde tekrar Bora Bora Adasına gidip olanları düzeltmeye çalışıyor. Daha sonra Westry'sine kavuşabildi mi ? Okuyun görün ;) Ben ağlama noktasına gelmiştim. Ada da olan konuşmalar, şakalalar ve en önemlisi Baş Hemşire beni çok güldürmüştü.

Bu da kitabımızın videosu;


Kapak ve ayraçtan bahsedersem yine püsküllü ayraçlarımın arasına katılan bir kitap oldu. Bu seferki sarı püsküllü :D Sarah Jio'nun Mart Menekşeleri kitabını da çok beğenmiştim. Bunu da beğendim :D Okuduğunuza pişman olmazsınız ;)

- Puanım -

8 yorum :

  1. Merhabalar,
    Sayfanızı yeni keşfettim ve çok beğendim. Eskiden çok kitap okurdum ama şimdi çocuktan sonra daha az okur oldum. Bu kitabı merak ettim. İnşallah okumak kısmet olur. Bu arada sizi izlemeye aldım :)
    Bana da beklerim. http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Güzel paylaşımlarda görüşmek dileğiyle,
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Böğürtlen Kışı'nı yeni bitirdim,şimdi de bu kitabını merak ettim yazarın.Ararştırıkende siz çıktınız karşıma:)
    Selamlar..
    http://www.renkliyumak.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böğürtlen Kışı nı da okudum o da harikaydi. Bunu da okumanı tavsiye ederim :))

      Sil
  3. merhaba. yazarın tüm kitapları okudum . mart menekşeleri favorim.
    çok güzel anlatımı..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım benimde Mart Menekşeleri...
      Harikaydı! *.*

      Sil
  4. yani nasıl bir kitap iyi mi yağmur sonrası sözüm okuyanlara

    YanıtlaSil
  5. Yazar her kitabın sonunda beni şaşırtmayı başarıyor kitapları hep ana karakter benmişim gibi okuyoryum ve bunu aslında yazar saglıyor kitaplarını elimden düşüremiyorum ve okudugum her hangi bir kitap bittiginde boşluga düşmüş gibi hissediyorum.. Bütün kitaplar harika ama favorim bögürtlen kışı.

    YanıtlaSil
  6. Mart menekşelerinide böğürtlen kışınıda okudum bu kitabı almayı düşünüyorum. Kadın çok güzel yazıyo :) Böğürtlen kışıda favorim!

    YanıtlaSil

Made With Love By The Dutch Lady Designs