3 Temmuz 2013 Çarşamba

, , , , ,

Okuduğum Tarzın Dışında Bir Kitap: Hatasız Düşünme Sanatı - Rolf Dobelli || Kitap Tanıtımı

Fark etmişseniz eğer genelde bilim kurgu, polisiye, az da olsa aşk, macera türlerinde kitaplar okuyorum ve yorumluyorum. Bazen kişisel gelişim kitapları da ilgimi çekiyor fakat çok 'sarmadığı' için okumayı tercih etmiyorum. Gel gelelim bu gün NTV Yayınlarından çıkmış yeni bir kitap gördüm ve konusunu okumaya başladım. Kapağı deseniz ilgi çekici değildi fakat bu sefer ilgi çekici şey sade kapaklı ama isminin ilgi çekici olmasıydı. "Hatasız Düşünme Sanatı"...




NTV'nin çıkardığı kitaplar aslında birkaç gündür ilgimi çekiyordu ama kafamda o kadar şey geziyor ki bir türlü vakit ayırıp da inceleme fırsatım olmadı. Bu gün rast gelmemle "Neden bir konusuna bakmıyorum ki?" dedim ve beğendim. Eğer sizde kitap hakkında biraz bilgi edinmek istiyorsanız sizi şöyle alt satıra alalım;

Hatasız Düşünme Sanatı

Beynimiz avcı ve toplayıcı bir yaşam için optimize edilmiş. Günümüzde ise kökten farklı bir dünyada yaşıyoruz. Bu durum sistematik düşünce hatalarına sebep oluyor ve bu hatalar paranız, kariyeriniz, mutluluğunuz için feci sonuçlar getirebiliyor.
Ne kadar kolay yanılabileceğini bilenler daha donanımlıdır: Rolf Dobelli, tekrar tekrar tuzağına düştüğümüz en sinsi “düşünce hatalarını” mercek altına alıyor.
Ve bize şu soruların cevaplarını veriyor:
• Kendi bilgimizi neden sistematik olarak gözümüzde büyütürüz (ve diğer insanları olduklarından daha aptal sanırız)?
• Neden bir şey, sırf milyonlarca insan doğru buluyor diye olduğundan daha doğru değildir?
• Neden yanlış oldukları ispatlanmış teorilerden bile kopamayız?
Rolf Dobelli’nin metinleri hem içerik olarak zenginleştirici hem de gerçek bir okuma keyfi. (Tanıtım Bülteninden)

3 yorum:

  1. güzelmiş valla bende pek okumam ama alıntılarınilginç geldi bana ...teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet alıntılardan bende merak ettim kitabı :D Rica ederim.

      Sil
  2. https://www.facebook.com/HatasizDusunmeSanati

    YanıtlaSil