1 Eylül 2013 Pazar

, , ,

Ara Dünya (Ara Dünya Serisi #1) - Neil Gaiman & Michael Reaves | Kitap Yorumu







Kitap Adı: Ara Dünya
Orjinal Adı: Interworld
Yazar: Neil Gaiman & Michael Reaves
Bağlı Olduğu Seri: Ara Dünya serisi #1
Yayıncı: İthaki Yayınları
Tür: Bilim kurgu, Macera
GR Puanı: 3.48
Sayfa Sayısı: 214










Ara Dünya kitabı hakkında söyleyebileceğim o kadar çok şey var ki... Bir kere ilk önce şunu söylemeliyim kitap sırf bilim kurgu. Her yerinden bilim kurgu akıyor ve zaten bildiğimiz üzere - bilmiyorsan da şimdi öğreniyorsun - Neil Gaiman süper bir bilim kurgu yazarı. Aslında benim daha ilk Neil kitabım bu ama tek kelimeyle aşık olduğum bir yazar oldu. Böyle bir etkiyi daha ilk kitabında sizi çarpan yazarlar nadiren de olsa varlar. Mesela Tess Gerritsen ilk kitabında sizi bağlayan yazarlardan biri.

Böyle ben bir başlasam öve öve bitiremem ama size konusundan az da olsa bahsedersem daha iyi olur gibi;
Joey Harker yön duygusuna sahip olmayan, lise 2. sınıfta okuyan ve çok saf bir öğrenci. Ana karakterin Joey olduğunu söylesem şaşırmazsınız değil mi? Çünkü böyle bir çocuğun nasıl ana karakter olduğunu kitabın ilerleyen sayfalarında daha da iyi öğrenmiş oluyoruz. İşte bizim Joey bir gün Sosyal Bilgiler öğretmeni Bay Dimas'ın son derece acayip bir ödev - yada proje mi demeliyim - vermesiyle olaylar başlıyor.
Tanıdığım biri olup olmaması hiç umurumda değildi. Bay Dimas'ın yetişkin bir erkekten gelecek fiziksel tehlike durumunda sınıftaki kızlara ve oğlanlara söylediği gibi yapıp sertçe dizimi kaldırdım. (Bay Dimas o gün sanki havadan sudan konuşuyormuşçasına "Ama testisleri hedef almayın," demişti. "Oradan testislere ulaşacakmış gibi karnının tam ortasına vurun. Sonra da adam nasıl diye durup bakmadan sıvışın.") syf. 29



Proje, öğrencilerin belirli gruplara ayrılarak gözleri bağlı bir şekilde servise bindirilip şehrin herhangi bir yerinde bırakıp denetim noktalarını bulmaları gerekmektedir. Bu noktadan sonra Joey daha evinin içinde kendi yolunu bulamazken birde şehir içindeki denetim noktasını bulması?? Olasılıksız gibi görünüyor. Fakat Joey "yolu bildiğini" söylediğinde arkadaşları bön bön baksada onu takip etmeye gidiyorlar. Daha sonra Joey farklı boyutlara "Yürüdüğünü" keşfeder. Aslında ilk başta neler olduğunu anlayamaz fakat farklı dünyalar içerisine girdiğini ve bir "Yürüyen" olduğunu öğrendiğinde macera işte burada başlıyor...

Aslında konuyu neden bu kadar uzattığımı bende anlayamadım ama dediğim gibi eğer bilim kurgu seviyor ve daha hiç Neil Gaiman kitabı okumadıysanız başlangıç olarak Ara Dünya'dan başlamanızı tavsiye ederim.

Kitap akıcı bir şekilde gidiyor. Zaten bilim kurgu, macera kitapları genellikle böyledir. Bu yüzden hiç sıkılmadan direkt maceraya dalıyorsunuz. Bu da hayal gücümüzü biraz daha genişletmemizi sağlıyor. Peki bilim kurgu bunun neresinde?? İşte tam oraya geliyordum...

Joey, bir "Yürüyüşçü" olduğunu HEX'in adamlarının onu kaçırmasıyla öğrenicektir. Tabi Jay'ın ona gelip herşeyi açıklaması ve aynı zamanda HEX'in elinden kurtarmasıyla...
"Dünya dediğin nedir ki, Joey. Kulağa berbat geliyor ama berbat şeylerin çoğunda bir gerçeklik payı vardır..." syf. 93
HEX ve İkili bu iki düşman bütün dünyalara sahih olmak istiyorlar. HEX bilimle yönetiliyor, İkili ise büyülerin var olduğu bölgede yaşıyor ve yönetiliyor. Bunların arasında kalan ve bütün dengeyi sağlamak isteyenler ise Ara Dünya dediğimiz bir çeşit eğitimli adamların olduğu ve barışı sağlamak isteyen Joey'e benzeyen ve daha da önemlisi isimlerinin hep "J" harfiyle başlayan kişiler... Bu cümleden bişey anladıysanız aferin! ama eğer anlamadıysanız üzgünüm en kısa zamanda kitabı alıp okumanız gerekicek. Çünkü kitap bu kadar karmaşık anlatmıyor. (Bir bilim kurgu kitabını anlatmak ne zormuş yaa!!)

Mesela Joey'in takım arkadaşlarından örnek veriyim; J/O, Jakon, Jai, Jo ve Josef.... Şimdi ne demek istediğimi anladınız mı?? Hepsinin isimleri "J" harfiyle başlıyor ve bu biraz sinir bozucu.... Neyse bunun dışında Joey'e ufak çapta benziyor. Bazıları Joey'in yaşlı hali bazıları genç bazıları nanoteknoloji ürünü bazıları ise doğuştan gelen güçlere sahip... Bu insanlar bir tür kamp gibi bir yerde eğitiliyor ve çok manyakça dersler görüyorlar. İsimleri bile tuhaf. Bakınız:
Mensa zeka testi bile Ara Dünya'daki sınavların yanında solda sıfır kalırdı. En iyi danışmanların bile kulaklarından duman çıkardı bu sınavlarda. Şöyle bir soruya insan ne cevap verir ki: "Olasılıksız, zamanın tersine çevrilmiş olduğu bir dünya solipsistiğinin ya da fenomenolojinin bir faktörü müdür?" Ya da: "Anti-element velvelesinin altı kullanımı izah ediniz." Peki ya şuna ne dersiniz: "Yedinci Düzenin Klifot'a ait varlıklarından elde edilmiş gizemleri açıklayınız." syf. 99


Bunlarda yurt dışında çıkan kapakları... Bence sağdaki daha güzelmiş. 
Keşke orjinal kapakla çıkarsaymış İthaki -.-

Vee aslı habera gelirsem eğer; kitabımız seri kitabı! Ben kitabı okurken bilmiyordum. Daha sonra bitirdiğimde kesinlikle bir seri kitabı olmalı dedim ve araştırdığımda (goodreads'ten baktım.) seri olduğunu öğrendim. Direkt İthaki Yayınlarının facebook sayfasına mesaj attım. Dün attığım mesajı cevap gelmedi ama öğrendiğimde mutlaka burada duyurucam. 2. kitabımızın ismi: The Silver Dream

Bu kapak kitabı çok iyi yansıtıyor!!

Fark ettim ki çok uzun bir yorum olmuş. Eğer buraya kadar okuduysanız teşekkürler. Okumayanlar 2. kitabı öğrenemedi hehehhe :P Neyse kitaptan komik bir alıntıyla yorumumu bitireyim bende:
Artık duvarda kapak büyüklüğünde bir delik vardı. "Evet, sihir diye bir şey vardır," dedi, "Ama kaba kuvvet diye de bir şey var. Hadi gidelim." syf. 175

- Puanım - 
5/5

4 yorum:

  1. Kapaklardan soldakini beğendim ben :) Ve kitabın seri olduğunu bilmiyordum, kitabı okumadığım hâlde sevindim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağdaki kitabın konusuyla uyuşuyor ama soldaki sanırım ilk orjinal kapağı :))) Bende duyunca çok sevinmiştim çünkü sonu o kadar güzel bitiyor ki devam etsin diye yalvarmak istiyorsun.
      Senin yorumunu da bekliyorum ;)

      Sil
  2. Sende yazmışsın ! Vuhu sonuna kadar okudum hiç okumamışım gibi hissediyorum şu an :( Tekrar okumak istedim :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunları bende yazarken bi kere daha okumak istedim gerçekten o.o Ama spoiler olmamıştır inşalllah gerçi olayları farklı bi boyuttan anlataydım daha iyi olurdu -.-

      Sil