Konuşan Kitaplar ile Blog Turları: Yıkılan Krallıklar - Morgan Rhodes | Kitap Yorumu

29 Ekim 2013 Salı



Herkese merhabalar! Öncelikle 29 Ekim Cumhuriyet Bayramımız kutlu olsun! Bu günde bendeniz sizlere kitap yorumumla eşlik edicem.Turlarda olmasa buralara uğrayamıycam sanırım. Ama napalım sınavlar ve 11. sınıf olmanın stresiyle derslere çalışmaktan ve ayrıca bilgisayar yasaklarından buralarda fazla olamıyorum. Her neyse ama iyi ki turlar var. Bu sayede işte buradayım ve size harika bir kitabı anlatmaya geldim! Yorumun sonunda bu kitabı sevdiyseniz çekilişimize bekleriz :)
Hadi başlayalım! 


 Kitap Adı: Yıkılan Krallıklar
Orjinal Adı: Falling Kingdoms
Yazar: Morgan Rhodes
Bağlı Olduğu Seri: Falling Kingdoms #1
Tür: Fantastik, Macera
Yayınevi: Dex Kitap
Sayfa Sayısı: 423
GR Puanı: 3.82
 
 "Gerçek yalnızca birilerine zarar vereceği zaman tehlikeli olabilir." syf. 199

Yıkılan Krallıklar, ön yargıyla okumaya başladığım bir kitaptı. Aslında konusunun fantastik oluşu beni cezp etmiş ve kapakta beni çekince bunu okumak gerek demiştim. Ve şunu söylemeliyim ki "Merlin" izleyenleriniz varsa bu kitabı seveceğinizi düşünüyorum. Aslında olaylar tabiki tam diziyi andırmıyor. Sadece krallıklar ve büyülerin olduğu bir ortamın bana bu diziyi anımsattığını söylemek istedim. 

Kitabın konusunu başlarda anlamakta zorlandım. Ama çabucak toparlandım ve o ortama ayak uydurduğumu söylemeliyim. Yeni bir tür ve daha önce böyle eski zamanlarda yaşanan, krallıkların olduğu ve savaşların yaşandığı bir kitap okumamıştım o yüzden de bu daha çok merak etmeme neden oldu. Farklı tarzda kitaplar her zaman daha ilgi çekici gelmez mi zaten? 

Sizlere konusu şöyle üstün körü anlatmak istiyorum ama emin olun kitabı okudukçta konuyu daha iyi anlayacaksınız. Öncelikle 3 farklı krallığın olduğu eskilerde yaşanan o atmosferi bir kafanızda canlandırmalısınız. Auranos (Güney Krallığı), Paelsia (Orta Krallık) ve Limeros (Kuzey Krallığı) olmak üzere bu 3 farklı bölgede barış hakim sürsede köylü bir şarap satıcısının oğlunun ölümüyle bu barış çok da uzun sürmeyecek. 

Kitap 16 yıl önce olan bir olayla başlıyoruz. İki kız kardeş bir bebek çalıyorlar. Neden mi? Çünkü bu bebek ileride çok güçlü bir büyücü olucak ve o zamana kadar iyi bir şekilde korunmalıydı. Bu bebek Limeros Krallığının prensesi Lucia Damora'dır. Kendisinin ne olduğundan hiç bir şey bilmeyerek yetişen güzel prenses daha sonra yeteneklerini anladığında abisi Magnus'a bu sırrını açıklar ve ne yapacaklarına karar vermelerini ister. Ama kral kızının (öz kızı değil) bu yeteneklerinden haberdardır ve bu yeteneğini ileride çıkacak savaş için kullanmak isteyecektir. Ama işlerin nasıl yürüyeceğini kitabı okuyarak öğrenmeniz gerekicek.

Büyünün yasak olduğu yerler var, inaçlarını kaybetmiş olan insanlar var, savaş yaklaşıyor ve işte kitabı akıcı kılan ve bir seri olmasını sağlayan şeyler toplanmış oluyor. 

Kitapta bazen karakter isimlerini karıştırsam da onun haricinde olumsuz bir tarafı yoktu. Yazar bizlere harika bir dünya oluşturmuş. Ben 2. kitabını okumak için sabırsızlanıyorum! Do you hear me DEX?? :D 

- Puanım -
5/5

a Rafflecopter giveaway

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Made With Love By The Dutch Lady Designs