14 Kasım 2013 Perşembe

, , ,

Araf (Providence #1) - Jamie McGuire | Kitap Yorumu


Konuşan Kitaplar, Tatlı Bela kitabıyla adını çok duyduğumuz Jamie McGuire'in yazdığı Araf'ı konuk ediyor! Turumuz facebook sayfamızdaki alıntılarla renklenirken ben deniz ise size kitapla ilgili yorumumu paylaşacağım. Yorumun sonunda ayrıntılı tur takvimimizi ve çekilişimize katılabilirsiniz! Yorumu okumadan önce bu gün turda neler varmış bir bakalım;

KKBT Ekibi Jared ile Karşılaşırsa | Yorum Cadısı
Araf - Cadı Magazin | Kitapların Tatlı Cadısı
Araf - Yorum | Tuğçenin Kitaplığı
Araf - Yorum | Kitap Sayfaları



Kitabın Adı: Araf
Orjinal Adı: Providence
Bağlı Olduğu Seri: Providence #1
Yazar: JAMIE McGUIRE
Tür: Romance, Paranormal, Young Adult
Yayıncı: Yabancı Yayınları
Sayfa Sayısı: 498
GR Puanı: 4.08







"Benim var olduğumu bile bilmiyorken sen, sana aşıktım ben." -Jared
Araf, paranormal diye adlandırdığımız ama aslında bence pek bu özelliğini tam olarak göremediğimiz bir kitap. Böyle yoruma neden başladım onu da bilemedim ama kitap beni hayal kırıklığına uğrattığını söyleyebilirim. Kurgu ve olay akışı nasıl desem çok hızlı ve tahmin edilebilir gidiyordu. Yani ben Tatlı Bela'yı okuyan biri olarak bu yazardan biraz daha fazlasını beklemiştim. Ve bu yüzden beklentim de çok büyüktü sanırım.

Kitap, Nina'nın babasının öldüğü zamandan başlıyor ve direkt duygusal bir olaya giriş yapmış bulunuyoruz. Nina haliyle çok üzgün ve kayıp hissederken babasıyla eskiden nasıl bir ilişkisi olduğunu ve onu şimdiden çok özlediğine tanık oluyoruz. Daha sonra Nina yurt odasına gitmek için otobüs durağında beklerken yanına biri gelir ve beraber taksiyi paylaşabileceklerini söyler. O birinin kim olduğunu tahmin edersiniz herhalde. Kitabımızdaki yakışıklı ve sıradışı olan karakter: Jared! Nina durakta sessizce ağlarken yanında birden Jared'i görünce ilk başta acısı yüzünden çocukla fazla ilgilenmez tabiki. Ama reddedemeyeceği bir teklif olduğundan taksiyi paylaşmayı kabul eder. Daha sonradan sıradan konuşmalar başlar. Yurda geldiklerinde normal bir şekilde ayrılırlar. Ama Nina'nın aklı Jared'de kalmıştır bile! Ve az da olsa üzüntüsünü unutmasını sağlar.



Bundan sonra sürekli tesadüfen(!) karşılaşmaya başlarlar ve artık bu durumdan kıllanan Nina da sonunda çocuğa "Neden sürekli tesadüfen karşılaşıyoruz?" yada "Neden ihtiyacım olduğun zaman hep yanımda oluyorsun?" gibi sorular sormaya başlar. Bu ikisi içinde karşılıklı bir çekim olduğundan Jared'de sonunda gerçeği açıklamak zorunda kalır. Jared bir yarı melek yarın insan(yani Nina'nın deyimiyle melez) olduğunu ve onu koruyan bir melek olduğunu söyler. Taa bebekliğinden beridir Jared onu uzaktan uzaktan koruyup gözetirken, babası ve annesinin de bunu biliyor olması ilk başta Nina'nın kızmasına neden olsa da sonra dan bunun neden olduğunu anlar. Babasının ölümü de aslında trafik kazası yüzünden olmadığını öğrenen Nina olayların peşini bırakmaz ve Jared'in yardımıyla işleri karıştırmaya koyulurlar.


Ehh kitap bu kadar özetlenebilirdi herhalde. Aslında konu biraz DEX yayınlarından çıkan Koruyucu serisini andırsa da ondan farklı tarafları da var.
Kitapta beni rahatsız eden şeylerden biri Jared'in çok iyi çocuk olması. Yani bir bad boyluk havası sezemedim. Yani gene şimdi söyleyeceklerim Tatlı Bela kıyaslaması yapıyorum gibi görünse de bir Travis değil açıkça bunu söyleyebilirim. Jared fazla korumacı ve her şeyin en iyi hali gibi orada dururken tabi ki de sizinde içinizden "Ahh nerde böyle erkekler!!" demeniz içten bile değil. Ama Bu kadar mükemmel bir erkek bana fazla yapmacık geldiğni söylemem gerek.

Kitapta sevdiğim hatta kahkahalarla güldüğüm Nina'nın hep bir şakalaşma havasında, bir kopma havasında olmasıydı. Hele arkadaşlarıyla o konuşmaları falan kahkaha atmadan duramadım! Eee bir de Ryan var o da allah için iyi hoş çocuk aslında ben Team Ryan'cı bile olabilirim. Ama Jared gene aklınızı çelebilir. Dikkatli olun derim!

Son olarak bence kitap seri ilerledikçe daha iyi olacağına inandığım için puanda biraz kırıklık oluyor veee;
                                                                          
                                                                           -Puanım- 
3.5/5


a Rafflecopter giveaway

4 yorum:

  1. Fatma don't do this to me :( Nideeen Jamie nideen :( Ben depresyona girmeye gidiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sakin ol beyb ben sana Umutsuz'u yolliycam :D Travis'le idare et kendini *.* Gerçi o benim! -.-

      Sil
  2. çekilişlere nasıl katılıyoruuz :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rafflecopter'den katılabiliyorsunuz. Ama bu Araf çekilişi sona erdi. Bir dahakine artık :)

      Sil