27 Eylül 2013 Cuma

, ,

Konuşan Kitaplar ile Blog Turu #15: Her Son Bir Başlangıçtır - Duygu Özlem Yücel | Kitap Yorumu


Her Son Bir Başlangıçtır turumuz devam ediyor! İlk defa bir türk yazarı bu kadar beğendiğimi söylemeliyim. Ve okurken hiç sıkmadı. Romantik kitaplar benim tarzımın dışında olsalar da tur kapsamında okuduğum harika romantik kitaplar olmuştu. Bu yüzden artık mesafeli bakmıyorum bu tür kitaplara. Turumuzun 3. gününde bendeniz bu cici kitap için yazdığım yorumumu okuyacaksınız. Ama ondan öncesinde çekilişimizin hala devam ettiğini hatırlatmak isterim. Buradan çekilişe katılabilirsiniz. Bu gün turda neler varmış hadi bakalım;

Alıntılar - Kitaplarım ve Ben
Yorum - Kitap Sayfaları







Kitap Adı: Her Son Bir Başlangıçtır
Yazar: Duygu Özlem Yücel
Tür: Romantik, gizem
Yayınevi: Destek Yayınları
Sayfa Sayısı: 255











Yani ben, ait olmayı ve sevebilmeyi beceremedim çoğu zaman. Hiç öğrenmediğim bir şeyi nasıl becerebilirdim ki?
Kitabın çok farklı bir bakış açıcı var. Baş karakter Mehmet'in acılarını, iç savaşlarını, içindeki o duygu patlamasını öfkeye çevirmesini ve diğer insanlara da bu yönüyle gözükmesini yazar çok iyi bir şekilde okuyucuya yansıttığını düşünüyorum. Bu tür romantik kitaplarda dediğim gibi mesafeli olsam da şu aralar Dengesiz Bir Aşkın Anatomisi kitabıyla daha çok tanıdığımız Duygu Özlem Yücel'in bu kitabı da ortalığı sarsıcağını düşünüyorum.

Continue reading Konuşan Kitaplar ile Blog Turu #15: Her Son Bir Başlangıçtır - Duygu Özlem Yücel | Kitap Yorumu

26 Eylül 2013 Perşembe

, , , ,

KK Blog Turu #15: Her Son Bir Başlangıçtır - Duygu Özlem Yücel | Ön Okuma & Video


Aradığın ve bulamadığın cevaplarla yüzleşme zamanı...

Konuşan Kitaplar sunarr!! Evet, gene muhteşem ve bir o kadar da farklı bir turla daha buradayız. Bol bol yenilikler içeren bu turda ben  Her Son Bir Başlangıçtır kitabımızı çok merak edenlere, kapağına tutuldum ama bir ön okuması olsa fena olmaz diyenlere ön okumasını ve videosunu paylaşıcam. Şimdi bu gün turda neler var ilk onlara bakalım;

Ön Okuma & Video - Kitap Sayfaları
Alıntılar - Yorum Durağım
Continue reading KK Blog Turu #15: Her Son Bir Başlangıçtır - Duygu Özlem Yücel | Ön Okuma & Video

18 Eylül 2013 Çarşamba

, , ,

Melekler Zamanı - Fatma Erdek | Kitap Tanıtımı



Herkese merhabalar! Son yazımda okullar nedeniyle çok blogumla ilgilenemeyeceğimi söylemiştim ama malum ilk bir hafta ders falan işlemiyorlar yani bir kaç hoca hariç. Neyse işte bende bundan istifade edip - inşallah böyle yazılıyordur. - hem yeni gelen kitabımı gösteriyim hemde tanıtımını yazıyım dedim. İyi yaptım bence. 

Kitabımız çok kalın ve bu yüzden ayrıca bir sevdim. Konusu okuduğum tarzın dışında olsa da biliyosunuz ki bütün tarzları okumak gerek. Bana göre yani. Onun dışında kitabı bu ay içerisinde falan okuyup yorumunu yazmayı planlıyorum ama inşallah aksaklık olmaz. Gelelim kitabın tanıtımına;



Kitap Adı: Melekler Zamanı
Yazar: Fatma Erdek
Yayınevi: Ephesus Yayınları
Sayfa Sayısı: 544


Gökyüzü,maviye kilitli kapılarını aralar mı günün birinde?
Bir akşam vakti,koyu akşam rengi saçların arasına düşer mi yıldızlar?
Bitmesi için sayılan günler durur mu zamanın bir yerinde?
Tek bir mum gibi yanmakta olan nefes üzerine esen rüzgar diner mi?
Kara geceye,ala bir şafak iner mi?
Bir umut tomurcuğu sürer mi,kırık dal parçalarının arasından?
Dokunur mu bir el,küçülmüş,tertemiz çocuk kalbinin derinliklerine?
Düne,güne küsmüş karanlık bir denizin üzerine yakamozlar serer mi?

Yusuf ve Yesra iki kardeş.Tek can.Ve onları ayıran babaları.Küçük Yusuf ' u tarikatın emrine gönderirken ,gencecik Yesra'yı yaşlı tarikat liderine eş olarak verir.
Sonra..
Sonrası mücadeleci Yusuf 'un tarikattan kaçışı...
Barlas oluşu..
Hayatı keşfi..
Mucizelerin ona getirdiği hayatının melekleri Nesil ve Ekin..
İçiçe geçmiş ,soluk soluğa okunan bir adamın iki hayat mücadelesi.
Yesra ve Yusuf 'un yürek burkan ,sarsan hikayesiyle irkilecek,Nesil ve Barlas 'ın aşklarıyla yaşamın ne denli bir mucize olduğuna tanıklık edeceksiniz...
Continue reading Melekler Zamanı - Fatma Erdek | Kitap Tanıtımı

15 Eylül 2013 Pazar

Yazın Okunanlar!


Yarın herkes okullu malum. Evet giriş cümlemi böyle yaptım. (Allah beni ne yapsın!) Ve bu yazıyı aslında daha önceden planlamıştım ama zaman meselesi girince araya bi türlü olmadı. Bu yaz gerçekten çok güzel geçti benim için. Bol bol kitap okudum, yeni arkadaşlar edindim(çoğul oldu bu ama sadece Ecrin), kore dizilerine alıştım (Ecrin alıştırdı *.*)  yani sözün özü tatil harikaydı ama gene kısaydı. Her zaman ki gibi.

Bu özel hayatımdan sonra gelelim benim yazın okuduğum kitaplara....
Bu yaz 13 tane kitap okumuşum. Her biri ayrı bir tat bıraktı. Bazılarını çok beğendim, bazılarını ise zor okudum ama bitirdim. Bakalım neler okumuşum;

Continue reading Yazın Okunanlar!

13 Eylül 2013 Cuma

,

Bir Isırık Daha (Chicago Vampirleri Serisi #3) - Chloe Neill | Kitap Yorumu







Kitap Adı: Bir Isırık Daha
Orjinal Adı: Twice Bitten
Yazar: Chloe Neill
Bağlı Olduğu Seri: Chicago Vampirleri Serisi #3
Çeviren: Zeynep Akdede
Yayınevi: Optimum Kitap
Tür: Fantastik, Vampirler, Romantik
GR Puanı: 4.29
Sayfa Sayısı: 335







"Ben bir vampirim ve namludan çıkmış mermiden bile hızlı bir metabolizmam var.Ayrıca o tabakta yalnızca et ve aperatifler vardı. Tatlı yemedim." - Merit
Chicago Vampirleri serisini tur kapsamıyla okuduğum, değerlendirdiğim ve daha sonrada çok sevdiğim bir seri. Bu yüzden 3. kitabın çıktığını duyunca da hemen alıp okumak istemiştim. Daha sonra toplu alışverişimde almıştım. Bir kaç ay kitaplıkta bekledi. Neden beklettiğimi inanın bende bilmiyorum ama sonunda Okuma Sıranı Belirle! etkinliğim vasıtasıyla okumaya başladım ve dün bitti.

Şunu söylemeliyim ki, kitap diğer ilk 2 kitabına göre altta kalmış. Nerede o eski ekşınlar, espiriler, kavgalar....Nerede bizim Mallory ve Merit'in atışmaları. Hani bu kitapta da Mallory vardı ama fazla kendisini göremedik. Bunun bir nedeni de 2. kitabın sonunda Merit ile küsüşmüş olmalarıydı. Ama bu kadar arayı uzun tutmamaları gerekiyordu bence. Sonuçta 'bi erkek için' en yakın arkadaşınla küs kalmak....Ne bilim tabi bu bahsettiğimiz 'erkek' Ethan Sullivan olunca biraz değişiyor sanırım.

Continue reading Bir Isırık Daha (Chicago Vampirleri Serisi #3) - Chloe Neill | Kitap Yorumu

7 Eylül 2013 Cumartesi

Bu Manyak Gene Ne Okuyor? | Bir Isırık Daha - Chloe Neill


Ben deniz kitap manyağı ne okuyor bölümü isminini de saçma sapan değiştirmemle buradayım. Neden böyle yaptım bende bilmiyorum. Neyse ben şimdi Chicago Vampirleri serisinin 3. kitabı olan Bir Isırık Daha kitabını okuyorum. Şuan biraz ekşınsız gitse de yakında ortaya çıkar. Merit bu sonuçta! 

Siz hangi kitabı/kitapları okuyorsunuz?? 

Continue reading Bu Manyak Gene Ne Okuyor? | Bir Isırık Daha - Chloe Neill
,

Zaman Temsilcisi - Peter Ward | Kitap Yorumu







Kitap Adı: Zaman Temsilcisi

Orjinal Adı: Time Rep
Yazar: Peter Ward
Yayınevi: Altın Bilek Yayınları
Tür: Sırf bilim kurgu!
Sayfa Sayısı: 345
GR Puanı: 3.71










Zaman Temsilcisi, okurken beni çok yordu açıkçası. Normalde bilim kurgu türünde olan kitapları, dizileri severek okurum/izlerim. Ama bu kitap beni resmen bilim kurgudan bile soğutucaktı az kalsın. Ama allahtan sonunu SÜPER ÖTESİ yapmışlar. O yüzden puan verirken oldukça kararsız kaldım.

Neyse bu yorumu kısa tutmayı planlıyorum ama eğer çenem açılırsa uzayabilirde bakalım görelim ;)

Kitabın konusundan başlarsam; Geoffrey Stamp, böyle saçma salak üşengeçliğin dibini yaşayan daha sonra böyle çöp gibi yaşayan ( o nasıl oluyor ben hayal edemedim) biri. Çok önemsiz biri gibi görünüyor gerçekten. Hatta dünyada yaşamasa bile bişey değişmez gibi düşünüyorlar. Bende öyle düşünüyordum okurken. Neyse işte bu Geoff 21. yüzyılda Tim ile ev arkadaşı olan kendi halinde bir insan. Bir gün Tim'in bir iş ilanı bulup Geoff'a göstermesiyle kitap başlıyor. İlanda bir tatil temsilcisi aradıklarını belirten tecrübe yada yetenek bulunması gereekmeyen olduğu yazılı. Tam Geoff için desenize!
Geoff hastanelerden hoşlanmazdı. Korkunç yerlerdi.....Ve neden bütün ilan panoları sizin yakalanabileceğiniz diğer tüm hastalıkları başınıza kakan korkutucu posterlerle ağzına kadar dolup taşıyordu....Bir zamanlar Geoff içe doğru büyüyen ayak tırnağı için hastaneye gitmişti, sadece 5 saat sonra kanser endişesi, Alzheimer hastalığı, boğmaca ve genital siğiller ortaya çıktı. Henüz altı yaşındaydı! (syf. 163)

Continue reading Zaman Temsilcisi - Peter Ward | Kitap Yorumu

4 Eylül 2013 Çarşamba

Yeni, Yeni Kitap Haberleri...

Aslında bu başlık gerçekten çok uyumlu oldu. Düşündüm de hepsi bir yerde daha iyi. Birazcıkta üşengeçliğimin cezası gibi de düşünebilirsiniz bunu. Yeni kitap haberlerinden başlamak istiyorum ben ilk önce;


Evvvett, bu görmüş olduğunuz resimdeki kitap benim evimde çekilmedi maalesef ama Artemis'in face sayfasından bu resimle ne duyurduğuna bir bakalım ondan sonra tepkilerime geçelimmmm;


Resmi ne kadar büyütsem herhalde az kalır benim sevincimin yanında. Sırf bu haberi öğrendikten sonra bi süre dondum kaldım. Daha sonra çığırdım ve en sonunda resmin altına ilk düşüncelerimi yazdım: Biri beni tokatlasın!! İnanamıyorum ayy elime geçmeden de inanamam gerçi -.- 
Gerçekten çok sevdiğim bir seri Morganville Vampirleri ve bu sevdiğim serinin Artemis yayınlarında geçiktire geçiktire bu zamana çıkması beni deliye döndürse de hala burdayım, ayaktayım bekliyordum!

Aslında Artemis'in beni kazanabilmesi için gerçekten de 12 ve 13. kitaplarını da çıkarması gerektiğini söylemiştim. Bu haberi aldığıma hem şaşırdım hem şaşırmadım gibi. Bunu yapmaları gerekiyordu! Bu kadar çıkarmışsınız bundan sonra da devamını kısa sürede çıkarmanız gerekiyordu ama 1 seneye yakın sanırım bekledik bunu. Neyse sözü fazla uzatmak istemiyorum artık bu konudaki düşüncelerimi biliyorsunuz. Hatta ezberlemişsinizdir. Ehh sonunda hayallerim gerçek olucak.

SÜPER HABER: kitapyurdu ve okuoku'da satışta gözüküyor. Ben sepetime ekledim bile!

Continue reading Yeni, Yeni Kitap Haberleri...

2 Eylül 2013 Pazartesi

Neler Okumuşum? || 2013 - Ağustos



Herkese merhabalar!! Sonunda Eylül geldi ve artık sonbahara girdik diyebiliriz. Çünkü uzun kolluları , çorapları giymeye başladım ben! Sonbahar ve kışın en güzel tarafı da sanırım yorganın altında kitap okumak. O günleri sabırsızlıkla bekliyorum. Aslında bu yüzdendir kışları , sonbaharları daha çok seviyorum :))

Neyse konudan saptım hoppp geri dönelim! Evet Ağustos'ta neler okudum bakalım;

Continue reading Neler Okumuşum? || 2013 - Ağustos

1 Eylül 2013 Pazar

, , ,

Ara Dünya (Ara Dünya Serisi #1) - Neil Gaiman & Michael Reaves | Kitap Yorumu







Kitap Adı: Ara Dünya
Orjinal Adı: Interworld
Yazar: Neil Gaiman & Michael Reaves
Bağlı Olduğu Seri: Ara Dünya serisi #1
Yayıncı: İthaki Yayınları
Tür: Bilim kurgu, Macera
GR Puanı: 3.48
Sayfa Sayısı: 214










Ara Dünya kitabı hakkında söyleyebileceğim o kadar çok şey var ki... Bir kere ilk önce şunu söylemeliyim kitap sırf bilim kurgu. Her yerinden bilim kurgu akıyor ve zaten bildiğimiz üzere - bilmiyorsan da şimdi öğreniyorsun - Neil Gaiman süper bir bilim kurgu yazarı. Aslında benim daha ilk Neil kitabım bu ama tek kelimeyle aşık olduğum bir yazar oldu. Böyle bir etkiyi daha ilk kitabında sizi çarpan yazarlar nadiren de olsa varlar. Mesela Tess Gerritsen ilk kitabında sizi bağlayan yazarlardan biri.

Böyle ben bir başlasam öve öve bitiremem ama size konusundan az da olsa bahsedersem daha iyi olur gibi;
Joey Harker yön duygusuna sahip olmayan, lise 2. sınıfta okuyan ve çok saf bir öğrenci. Ana karakterin Joey olduğunu söylesem şaşırmazsınız değil mi? Çünkü böyle bir çocuğun nasıl ana karakter olduğunu kitabın ilerleyen sayfalarında daha da iyi öğrenmiş oluyoruz. İşte bizim Joey bir gün Sosyal Bilgiler öğretmeni Bay Dimas'ın son derece acayip bir ödev - yada proje mi demeliyim - vermesiyle olaylar başlıyor.
Tanıdığım biri olup olmaması hiç umurumda değildi. Bay Dimas'ın yetişkin bir erkekten gelecek fiziksel tehlike durumunda sınıftaki kızlara ve oğlanlara söylediği gibi yapıp sertçe dizimi kaldırdım. (Bay Dimas o gün sanki havadan sudan konuşuyormuşçasına "Ama testisleri hedef almayın," demişti. "Oradan testislere ulaşacakmış gibi karnının tam ortasına vurun. Sonra da adam nasıl diye durup bakmadan sıvışın.") syf. 29

Continue reading Ara Dünya (Ara Dünya Serisi #1) - Neil Gaiman & Michael Reaves | Kitap Yorumu