Evrenin Ötesi (Evrenin Ötesi #1) - Beth Revis | Kitap Yorumu

14 Mayıs 2014 Çarşamba






Kitap Adı: Evrenin Ötesi
Orjinal Adı: Across The Universe
Yazar: Beth Revis
Bağlı Olduğu Seri: Across The Universe #1
Tür: Bilim Kurgu, Genç Yetişkin, Distopya, Gizem
Yayınevi: Olimpos Yayınevi
Sayfa Sayısı: 408
GR Puanı: 380








Uzun zaman sonra kitap yorumuyla tekrar buralardayım. Evet ve bilin bakalım ne okumuşum?? Off çok saçma oldu bu gerçi şuan bunun bir önemi yok çünkü kitabı gerçekten çok beğendim. Ve sanırım bu seri benim bilim kurgu aşkımı depreştirdi. Dediğim gibi uzun zamandır buralarda olamadım ve kitap bitirmek bile inanın çok zordu benim için ama sonunda Evrenin Ötesi'yle bu ara verme olayına son verdiğime seviniyorum.

Öncelikle kitabı arkadaşım Ecrin'den duydum. - Bu arada o nerelerde şuan çok merak ettim o.o - Kendisi çok beğenmişti ve bana da yollamayı planlıyordu ama birkaç aksilik olmuştu daha sonra Olimpos yayınevi saolsun güzel bir incelik yaptı ve kitap elime ulaştı. Kitap okuma hızımda da bayağı bir düşüşlerde olduğum bir zamanda bu kitabın elime geçmesi de ayrı bir güzel oldu açıkcası ve gene bir distopyadaydım ve çok harikaydı!! İsterseniz bu yorumlarımı atlayalım ve gelelim kitabın konusuna;
Elimi terli ve örgülü kızıl saçlarıma doğru götürdüm. Bu sahte güneşin altında parıldıyorlardı. Solgun cildim beyaz görünüyordu. Onlardan her açıdan farklıydım. Daha kısa boyluydum, daha gençtim, daha açık tenliydim ve daha parlaktım. Ben başka bir dünyadandım. - Amy syf. 146


İnsanlığın yaşaması için güzelim dünyamızı bırakıyorlar ve yeni bir gezegen arayışına girişiyorlar. Bir grup bilim adamı ve ordudan yetkili kişilerin - mesela silah uzmanı falan gibi kişiler - gidilecek yerde güvenliği ve iyi bir yaşam sağlamaları için donduruluyorlar. Evet! Yanlış duymadınız, donduruluyorlar ve bu dondurma işlemi çok kötü bir biçimde kitapta yer alıyor. Yani yazar aslında çok iyi bir şekilde anlatmış ama ben gözümde canlandırdığımda gerçekten işkenceden farkı yok okurken tüylerim ürperdi. Zaten kitabımız sizi bu dondurulma olayıyla karşılıyor ve o anda kitaba bağlanıyorsunuz. Baş karakterlerden biri olan Amy annesi genetik uzmanıdır ve babası ise savaş analizi uzmanıdır ehh doğal olarak onlar Godspeed'e - uzay gemimizin adı bu evet süper değil mi? :D - dondurularak yeni gezegene gidecek önemli kişiler. Fakat Amy bu 'önemli kişi' tanımına uymuyor. Babası kararı ona bırakıyor ya onlarla dondurulacak yada yaşamasına devam edicek. Bizim kızımız da anne babasını bırakmaz ve onlarla beraber dondurulur.
"Mutlu musun?" Bunun tuhaf bir soru olduğunu biliyordum ama aklıma ilk gelen soru buydu. "Mutsuz değilim." syf. 264
Kitap Amy'nin bakış açısından anlatıldığı gibi birde ikinci önemli karakterimiz var. Bu isim de Çırak. Aslında Godspeed'te bir sistem hakim ve gemiyi yöneten de diyebileceğimiz bir kişi var. Bu kişiye Bilge deniyor ve Bilge'nin yerine sonradan Bilge olacak kişi yani Çırak yetişiyor. Bizim bu Çırak da ikinci baş karakter ve bir onun bakış açısından bir Amy'nin bakış açısından kitabı okuyoruz. Bu da kitabı anlamamıza yardımcı oluyor zira ilk başlarda birazcık zorlanabiliyoruz. Daha sonra ise kitabın sayfaları kendiliğinden çevriliyor ve bir bakmışsınız kitap bitmiş. Her neyse Godspeed yeni gezegene 300 yıl sonra varacağından bu Bilge/Çırak olayı sürekli yaşanıyor. Her şey normal giderken birden Amy dondurulmuş olduğu kabinden uyandırılıyor ve olaylar o zaman patlak veriyor ve gerçekten ama gerçekten film tadında bir kitap olduğunu hissediyorsunuz. Amy neden uyandırılmıştı? Onu kim uyandırmıştı? Bunların soruları kitabımızda! Evet spoiler vermeyeceğim sorry! :))
Godspeed
Harley başını salladı. "Böyle söylüyorsun çünkü uyandırıldığından beri Koğuş'ta yaşıyorsun. Normal olmayanlar bizleriz. İnsanlar o şekilde olmalıdır zaten: uysal, sakin ve bir arada yaşayabilen canlılar. Biz -dikkatini toparlayamayanlar- normal değiliz. Delirmemek için sinir ilaçları kullanan bizleriz." syf. 270
Godspeed'den bahsetmeyi çok istiyorum. Ve başlayalım. Gemi çok büyük ve Gemici Katı, Beslenme Katı, Bekçi Katı gibi çok değişik bölümlerden oluşuyor. Aynı zamanda bahçeleri, hayvanların bulunduğu çiftlik bölümü bile var. Anlayacağınız bayağı geniş bir gemi. Çırak'ın görevi sonraki Bilge olmak için hazırlanmak fakat gemide bir şeyler oluyor. Dondurulmuş insanlar uyandırılıyor. Kimin yaptığı ise belli değil. Amy ve Çırak da bu gizemi çözmeye çalışırken birçok olaya şahitlik edecekler ve bazen de insanlığın nereye gittiğini soracaklar. Çünkü başta da dediğim gibi bu gemide bir sistem var 300 yıl diyoruz ve illaki bir çılgınlık bir asilik olur. Ehh olmaması imkansız gibi...

Bu da Godspeed'in görünümü. Yazarın kendi sitesinde paylaştığı bu görüntüyü 
belki daha canlı görmek isterseniz tık tık!

Yazar harika bir dünya oluşturmuş ve bilim kurgu severlerin tam ağzına layık bir kitap. Yazar da çok açık bir şekilde bizi hiç sıkmadan anlatmış. O yüzden okumanız için bir neden daha buldum. Eğer okumadıysanız bu kitabı gidin koşun ve hemen alın. Bir ara indirimde vardı sanırım bu kitap ama böyle marketlerde falan olan yerlerde vardır. Ve kitabımız için hazırlanan bir de video var. Eğer youtube'a girebiliyorsanız izlemenizi tavsiye ederim ;)


İnsanlığın nasıl uyutulduğu ve bir gemiyi nasıl yöneteceğinizi mi öğrenmek istiyorsunuz? Bu kitap tam size göre! Bu seriden çok umutlu olduğum için 5 üzerinden 4 kelebek veriyorum. 2. kitabında umarım yanılmam ve 5 üzerinden 5 kelebek veririm :)

5/4

2 yorum :

  1. BURDAYIIIM ! ECRİN BURDAA :D Kendiimi açlık oyunlarında gibi hissettim.Katniss Everdeen.Neyse :D Smsi olmayan Ecrin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahha bu yorumu görceğini bildiğim için içinde gizli msj bırakmıştım sana jshfkjshgf (apaçık isim verdim neyse -.-) Dakikası olan fatma jhfkjhgsgfh :D:D

      Sil

Made With Love By The Dutch Lady Designs