9 Haziran 2014 Pazartesi

, , ,

Bir Milyon Güneş ( Evrenin Ötesi #2) - Beth Revis | Kitap Yorumu






Kitap Adı: Bir Milyon Güneş
Orjinal Adı: A Million Suns
Yazar: Beth Revis
Bağlı Olduğu Seri: Across The Universe #2
Yayınevi: Olimpos Yayınları
Tür: Bilim Kurgu, Genç Yetişkin, Distopya, Gizem, Macera
Sayfa Sayısı: 424
GR Puanı: 4.09








Evrenin Ötesi ile seriye başladım ve beni ilk kitapta bu kadar etkilemesi yüzünden seriye son hızla devam etmeme sebep oldu. Uzun zamandır da böyle güzel bir bilim kurgu kitabı okumaya istiyordum ve karşıma da Evrenin Ötesi serisi çıkınca da balıklama atladım diyebilirim. Evrenin Ötesi için daha önce yazdığım yorumda da söylediğim gibi ben çok beğendim ve hatta yazarın ikinci kitap yani Bir Milyon Güneş'te çıtayı daha da yükselteceğine inandığım için 5 değil 4 kelebek vermiştim. Ve bunda da haklı çıktığımı anladım.

Bir Milyon Güneş'i ne kadar zamanda bitirdim hatırlamıyorum ama sanırım en fazla bir hafta falandır. Eğer ilk kitabı beğenerek okuduysanız zaten bu ikinci kitap da sizi kaldığı yerden maceraya devam ettiriyor. O yüzden kemerleri bağlayın ve hem yorumuma hemde kitaba hazırlıklı olun!

Yoruma başlamadan önce uyarı yapmama gerek var mı artık bilmiyorum ama eğer Evrenin Ötesi kitabını okumadıysanız buradan sonrasını okumanızı tavsiye etmem. Yok ben illa okuyacağım, spoilerin dibini yaşamak istiyorum diyorsanız keyfiniz bilir. Benden söylemesi ;)

Belki de bu konuya fazla takılıyordum. Belki de hiçbir şey değildi fakat uzun süredir "hiçbir" şeyim yoktu ve bir şeyler için hazırdım. Herhangi bir şey. - Amy syf. 42
Kitap kaldığı yerden devam ediyor demiştim en son ve Çırak'ın başında daha büyük belalar geliyor. Artık Godspeed'te isyan var. Kaos patlak verdi ve Çırak'ın ipleri eline alması lazım. Fakat bu hiçte kolay gözükmüyor zira Orion dondurulduktan ve Phydus artık verilmediğinden insanlar Çırak'ın iyi bir lider olamayacağını ve kendilerinin bir lider seçmek istediklerini söylerler. Tabi ilk başta isyanlar ve yiyecek stoklarına doğru yığılmalar başlar. Zaten bir kere söylentiler de çıkınca ee sizde olsanız sizde telaşlanıp hayatta kalmak için ne gerekiyorsa yapmak istersiniz.  Amy ve Çırak da bu olanları düzeltmek ve Orion'un verdiği ip uçlarını takip ederek Godspeed'in sırrını öğrenmek isterler. Aslında Veba Bilge'sinin sakladığı bir sır bu. 
Beklediğimden çok az kişi gelmişti. O zaman alamıştım: eğer yaşamınızı çelikle çevrili, on mil karelik bir yerde geçirirseniz, dışarıyı unutmak daha kolay olur. Eğer bir kapana kısıldığınızı kendi kendinize söylemezseniz, bir gemide kapana kısılmış olmak daha az acı verir.  -Çırak syf. 190

Kitap bir kere Evrenin Ötesinden kat be kat daha iyi. Ama sakın yanlış anlamayın Evrenin Ötesi çok iyiydi fakat çıtayı iyiden de iyiye yükseltmiş yazarımız. Anlatımı olsun, karakterlerin özellikleri olsun hikayeye o kadar cuk diye oturmuş ki ben bir film izler gibi kitabı okudum.

Kitapta bazı sevdiğim sahneler vardı. Bunlardan ilki Çırak'ın ilk başlarda liderliğe alışamadığı bir gerçekti ama bu kitapta kendini lider olarak görmesi ve problemlerle nasıl başa çıkması gemidekiler idare edişi gerçekten okunmaya değer sahnelerdi. Özellikle Bartie ile olan kavgası ve aslında Bartie'nin eskiden en iyi arkadaşı olduğu gerçeği... Dokunaklı sahneleri de beraberinde getirdi.

Bir Milyon Güneş, hem adına yaraşır bir kitap hemde konuyla o kadar bağlantılı bir ismi var ki size bunu anlatamam. Ama okuyup bitirdiğinizde içinizden şu sözleri söyleyeceğinize eminim: "Kitabın adı çok iyi seçilmiş!"

Son olarak eğer bilim kurgu seviyorsanız ve bu seriyi hala okumadıysanız çok şey kaybediyorsunuz demektir!
- Puanım -
5/5

  • Evrenin Ötesi - Beth Revis (Yorum)


0 yorum:

Yorum Gönder