8 Haziran 2014 Pazar

, , , , ,

Konuşan Kitaplar ile Blog Turu: Dünyanın Gölgesi - Beth Revis | Kitap Yorumu


Konuşan Kitaplar'ın konuğu Dünyanın Gölgesi için yapmış olduğumuz tur bu gün sona eriyor. Ve bu son gün de Dünyanın Gölgesi için yazdığım yorumu okuyacaksınız. Serinin bitmesine gerçekten çok üzülüyorum. Bence harika bir şekilde yazar bize o dünyasını anlatmış. Kitap yorumuma geçmeden önce bu harika seriyi kazanmak ve bu son günde turda kimlerin yayın yaptığını yorumun sonunda öğrenebilirsiniz.






Kitap Adı: Dünyanın Gölgesi
Orjinal Adı: Shades of Earth
Yazar: Beth Revis
Bağlı Olduğu Seri: Across the Universe #3
Tür: bilim kurgu, macera, distopya, genç yetişkin , gizem
Yayınevi: Olimpos Yayınları
Sayfa Sayısı: 457
GR Puanı: 4.18








Dünyanın Gölgesi belki de serinin en güzel kitabı ve en aksiyon dolu kitabıydı. Her sayfa çevirişinizde sizi merakta bırakan ve elinizden düşüremeyeceğiniz bir kitap. Ben okurken artık tahmin etmeyi bıraktım ve sadece olacakları okumaya başladım. Çünkü her bir tahminim başarısız oldu ve tahmin edilemez tarafı olduğu için beni daha da içine çekti.

Serinin ikinci kitabı Bir Milyon Güneş'i normalde okudum ama yorumunu yazmaya üşenmiş olduğumdan en kısa zamanda onun yorumunu da ekliycem fakat Dünyanın Gölgesinden bahsedicek olursam gerçekten muhteşemdi yaa! Bilim kurgu kitapları yazmak gerçekten çok zordur. Ben okurken o alemde yada farklı bir tür okuduğumda onun içinde olmayı ve sizi gerçekmiş gibi hissettirmesi gerektiğine inanırım ve bu seride bunun garantisini %100 verebilirim.


Godspeed. Tüm yaşamım... O gemide geçmişti. Her şey. Her anı. Hissettiğim her duygu. Önem verdiğim her şey, bu paralanmış ve hurdası çıkmış çelik duvarların arasından gelmişti. Ve ben onu terk ediyordum. -Çırak syf. 13

Kitabımızın ilk sayfalarında sizleri  Centauri-Dünya'ya iniş yaparak başlıyor. Tabi bu süreç öyle güzel bir şekilde anlatılmış ki dediğim gibi bir film izler gibi okuyorsunuz. Çırak ve Amy bu yeni dünyada neler göreceklerini ve nelerle karşılaşacaklarını bilmeden haraket ediyorlar ama artık donmuşların uyanma vakti geldi. Artık komuta merkezi Amy'nin babasında.

Albay Martin uyandığında direk neler olduğunu soruyor ve Godspeed'in yöneticisini aramaya başlıyor. Ee karşısında Çırak'ı görünce bir hayli şaşıran ve kendini neyin içinde bulduğunu anlamaya çalışan Albay Martin sonunda olanların farkına varır ve bir an önce tabiri caizse disiplini sağlamaya çalışır. Fakat Çırak buna göz yummak istemez zira Orion'un dedikleri hep aklındadır. Köleler ve Askeler. Acaba Albay Martin de mi böyle düşünüyordu yoksa başka planları mı vardı? Bunu okuduktan sonra anlayacaksınız.

[Spoiler içerir!]

Bu kitapta beni şaşırtan bir kısım da Orion'u. Çünkü onun donmuş olduğundan başka bir şey bilmiyorduk ve tekrar geriye dönecek mi kuşkusu hep olsa da Amy'nin düşüncelerinden asla tekrar geri dönmeyecek sonucunu çıkarmıştım. Fakat yanılmışım. Tabi geri dönüşü çok kısa sürdü ama o kısa süre boyunca gerçekten yazarı tebrik etmek gerek harika bir geri dönüş yaşadık. Son sözlerinde bile Orion'un gene çözmelerini istediği bir bulmaca vermesi beni çok şaşırttı aynı zamanda da heyecanlandırdı. Çünkü bu kitapta sevdiğim bir özellikte bilinmeyen şeyleri açığa çıkartmak. Onları Amy ve Çırak ile ortaya çıkartmak bence kitabın akıcılığındaki sır bu.

[Spoiler bitti! ]


Peki yeni dünyaya geldiler. Onları neler bekliyor sizce? İşte yazarımıza bir tebrik daha vermek istiyorum. Yeni dünya tasvirleri ve oradaki yaşam öyle güzel bir şekilde bizlere anlatmış ki orada olmak bile istedim diyebilirim. Aslında bu yorumu spoilersız yazmak çok zor benim için çünkü kitap arka arkaya bombalar bırakıyor ve ben de sizlere bunları açıklarsam okuma aşkınızı söndürürüm. O yüzden sizlere söyleyebileceğim tek şey sizi son kitapta harika şeylerin beklediği. Ve asla bu seriyi okuduğunuz için pişmanlık duymayacaksınız.

Bilim kurgu ve distopyanın bu harika birleşiminden doğan Evrenin Ötesi serisi okuma açlığınızı karşılayacak!
Elimde olsa 5 üzerinden 6 kelebek bile verebilirim hatta belki de 10 kelebek! Her neyse siz anladınız bence kaç puan vereceğimi :))
- Puanım -
5/5 


  • Evrenin Ötesi - Beth Revis (Evrenin Ötesi #1) = Kitap Yorumu
  • Bir Milyon Güneş - Beth Revis (Evrenin Ötesi #2) = Kitap Yorumu

//Tur Takvimi//
06.06.14
Kitap Tanıtımı + Yorum: Saklama Kabı
Yazar Tanıtımı: Kitap Sayfaları
07.06.14
Ön Okuma + Yorum: Kitap Aşığı
Seriyi Okumak için 5 Sebep + Yorum: Kitap Avcısı
08.06.14
Alıntılar + Yorum: Kitaplarım ve Ben
Kitap Yorumu: Kitap Sayfaları
Playlist + Yorum: Kitapların Tatlı Cadısı
[Misafir Blogcumuz]Godspeed'in Bölümleri + Yorum: Fanboyun Günlüğü




a Rafflecopter giveaway

0 yorum:

Yorum Gönder