Efsane (Legend #1) - Marie Lu | Kitap Yorumu

23 Temmuz 2014 Çarşamba






Kitap Adı: Efsane
Orjinal Adı: Legend
Yazar: Marie Lu
Bağlı Olduğu Seri: Legend #1
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Tür: Bilim kurgu, distopya, genç-yetişkin, romantik, macera, aksiyon
Sayfa Sayısı: 320
GR Puanı: 4.17









Efsane! Ne çok tanıtımı yapılmıştı. Ehh haliyle benimde okumam lazımdı. Okumasam içimde kalırdı kesin. Ben de son kitap alışverişimde Efsane'yi de ekledim ve artık elime geçmişti. Aslında bu zamanlarda okumayı düşünmüyordum ama gözümede çarpıyordu. Çünkü CİLTLİ BİR KİTAP! Bende Yaz Okuma Şenliği'ne katıldım ve bu Efsane'yi de listeye 10. katagoride ekledim ve 2 hafta sanırım okuyup bitti.

Öncelikle ben tanıtımlarda vs. hiçbir yorum okumamıştım. Böyle çok tanıtımı yapılan kitaplarda genellikle yorum okumuyorum çünkü kitabı aldığım zaman kitap hakkındaki düşüncelerimin okurken beni etkilememesini istememdir. Ama tabiki de arka kapak yazısını okumuştum :D

Herneyse. Efsane gerçekten iyiydi. Fakat eksiklikleri olmadığı anlamına gelmiyor bu söylediğim. Bir kere ana karakterlerin yaşları neden bu kadar küçük? Tamam bazı 15 yaşındaki çocuklar var sanırsın 20 falan ama bence yazar 17-18 yaş hadi onu yapmadın 16 yap bari dediğim olmuştur. Beni biraz rahatsız etti açıkcası. Çünkü yaptığı ekşınlı hareketler hiçte 15 yaşındaki bir çocuğun hareketleri değildi.



İkinci olarak bazı yerlerde yazım hataları vardı. Yani basım hatası falan olur anlarım ama ben çok yazım hatalarına dikkat etmem açıkcası ama bu kitapta gözüme battı ve bunu dile getirmezsem olmazdı herhalde. Onun dışında kitabın kurgusu olsun ortamın harika oluşturulması beni gerçekten tatmin etti ve beğendim.

Konusuna gelirsek, iki tane baş karakterimiz var ve onların gözünden kitabı okuyoruz. Bu da kitabı daha iyi kavramamızı ve olay akışını doğru bir şekilde takip etmemize yarar sağlıyor.  Ben konusunu anlatıcaktım evet.... Birinci baş karakterimizin ismi Day. Aslında bu takma adı, gerçek ismi ise.....pişkkk!! Söylemem!! Spoilerr -.- (çok kötüyüm biliyorum *.*) Day 15 yaşında bir erkektir. ( Ben başta hangisi kız hangisi erkek karıştırdım o.o) Bir zamanlar Amerika Birleşik Devletleri'nin Batı Kıyısı olarak bilinen yerde şimdi ismiyle hiç ama hiç uyuşmayan bir ülke vardır. İsmi CUMHURİYET (gerçekten garip. Bu adı neden seçmişler hiç anlayamadım) Komşularıyla sürekli savaşan ve gözü aç bir devlet bu. Yönetim ile ilgili yazar pek fazla detay vermese de yönetim için çalışacak insanların ilk başta 12 yaşına geldiklerinde Deneme diye adlandırılan bir sınava tabi tututurlar. Bu 3 aşamada gerçekleşir. Mülakat, çoktan seçmeli sorular ve fiziksel testler. Bunları geçtiğiniz taktirde tam 1500 puan alıyorsunuz ve iş kapıları açılmış oluyor. Daha az puan alanlar da var tabi onlara da iş var fakat Deneme'yi geçemeyenler... Eh orası birazcık karışık. Okuyup da öğrenin siz en iyisi.

Deneme'sini tam puan ile bitiren sadece bir kişi var o da: June. Juna'da 15 yaşında ve süper zekalı bir kız. O da tahmin edersiniz ki ikinci ana karakterimiz. June'un bakış açısından da anlatıldığı kitapta June'un o Sherlock vari havaları beni çileden çıkardı. Ama kötü anlamda değil. Çünkü Sherlock'a bayılırım! Bu yüzden bu Sherlock halleri benim çok hoşuma gitti. Aynı özellik Day'de de vardı. Ehh ikisi de favori ikilim :D

Etrafta veba kol gezerken bir gün veba devriyeleri Day'in evine gelir ve poff! Kapılarında x ve üç çizgi bırakıp giderler. Bundan sonra Day ailesine ilaç bulmak için gittiği hastanede ilacı bulmaya çalışırken ve en çok aranan insan olduğunu da söylememe gerek var mı bilmiyorum ama askerler farkettiklerinde aksiyon başlar. Ve o sırada kaçarken June'un abiği olan Metias'ı da bıçaklar. June abisinin ölümüyle yıkılır ve tek hedefi Day'i yakalamak olur. Bundan sonra yolları nasıl kesişir falan filan çok harika. Şiddetle okumanızı tavsiye ederim.

Bir tek kitabın sonunu yazar bence güzel bağlayamamış Daha yaratıcı daha şok edici bir son yada 2. kitabı almamız için gaz verici bir şekilde bitirmesini beklemiştim. Eğer böyle sonlardan hoşlanmıyorsanız kitabı beğeneceğinizi düşünüyorum. Ama biraz ağzımızın açık olması ve "hayırr nasıl bitti!" gibi nidalar atmak isterdim. Öyle olmadı. Gene de benden iyi bir puan aldı ve ikinci kitabı da ülkemizde çıkınca okumak istiyorum.

Macera ve distopya sevenlere kesinlikle önereceğim harika bir young-adult(genç-yetişkin) kitabı. Alıp okuyun!

- Puanım -
4/5

5 yorum :

  1. http://pillikutuphane.blogspot.com.tr/2014/05/efsane-marie-lu-on-okuma.html

    Ben yazım kurallarını hiç farketmemişim şimdi bu yazıyı okuyunca düşündüm de. Ben de kitap yorumumu ilk çıktığı zamanlarda yapmıştım. Belki okumak istersin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözüme çarpmadı değil :)))
      Tabii bakarim.

      Sil
  2. kitap çekilişim var beklerim http://cocugumlaeglenirken.blogspot.co.uk/

    YanıtlaSil
  3. Bu kitapla çok sık karşılaşıyorum ve ilgimi çekti fakat okuyacak onca kitap varken bir türlü elim gitmedi :( Bu arada seni mimledim :D (İki Kapak Arası)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acele etmene gerek yok ama okumalısın bir bos vakitinde :))) hemen bakiyim.

      Sil

Made With Love By The Dutch Lady Designs