4 Ağustos 2014 Pazartesi

,

Etkinlik: Kitap Mim'i + The Book Sacrifice


Haftanın ilk gününden herkese merhabalar! Umarım güzel bir hafta geçiririz. Bu gün kitap haberi yada kitap yorumuyla değil de güzel bir etkinlikle geldim. Saklama Kabı blogunun sahibi Eren harika iki etkinliği birleştirmiş ve beni de mimlemiş! Uzun zamandır bu tarz etkinliklere katılmadığım için ve boş zamanıma denk gelince bende hemen işe koyuldum. Hadi o zaman başlıyorum...


-Ne sıklıkla kitap okursunuz? 
Aslında kitap okumak ruh halime göre değişiyor. Ama genelde kitap okumadığım bir gün yok denecek kadar azdır. Benim için kitap okumak bir rutin iş gibi. Yapmasam eksik hissederim.


-En sevdiğiniz yazarlar?
Gerçekten bu soru tam bana göre!
Başta; Rachel Caine(♡), Neil Gaiman, John Green, Tess Gerritsen, Cassandra  Clare, Beth Revis, Tami Hoag. Bu yazarlar ne yazsa okurum öyle bi sevgi yani *.*

- En beğendiğiniz kitaplar?
Aslında sevdiğim yazarların kitapları en beğendiğim ama isim vermek gerekirse;
Morganville Vampirleri Serisi, Kağıttan Kentler, Rizzoli and Isles serisi, Cehennem Makineleri Serisi, Ara Dünya, Yolun Sonunda Okyanus... Şimdilik hatırladıklarım bunlar.


- Yerli/Yabancı hangi yazarların kitaplarını tercih edersin?
Genelde yabancı yazarların kitaplarını okuyorum. Rachel Caine'in bir kitabını görsem direkt alırım. Ama maalesef yayın hakları Artemis yayınlarında. Bu seri bitsin de baska serisini pegasus yada dex yayınları alsa çoook güzel olurr :))

- Bu güne kadar en beğendiğin  kitap serisi?
Tabiki de Morganville Vampirleri Serisi :))


-En son hangi kitabı okudun?
Eğer Yaşarsam - Gayle Forman

-Şu anda hangi kitabı okuyorsun?
Geçmişin Gölgesinde Aşk -  Michael Lee West

-Kitap blogları hakkında ne düşünüyorsunuz? Yeterli mi?
Ben blog açarken kitap blogları hakkında çok az şey biliyordum. Aslında niyetim kitap blogu açmak bile değildi. Her neyse hayat hikayeme başlamadan konuya döniyim. Neredeyse 3 senedir blogum var ve bu zamana kadar gayet güzel blogçularla tanıştım.  Bence harikalar hepsi ve okumaktan keyif alıyorum onların yazılarını. Ama yeterli mi? kesinlikle değil :(
Bende Erenin vlogunda bahsettiği gibi blog açarken biraz özgün olunması taraftarıyım. Sen özgün olursan emin ol daha çok 'sen' olur.

-Kitap okumak sizin için ne ifade ediyor?
Bir kalıba, bir duyguya sokamam. Ama kesinlikle mutlu hissediyorum ve bir film izler gibi aynı tadı alabiliyorum. Sanırım bunun bir ifade şekli yok. Yani ben sadece okuyorum :))




The Book Sacrifice 

Senaryo 1- Kitapçıda kitap seçtiğinizi düşünün,bir anda bir zombi saldırısıyla karşılaşıyorsunuz! Etrafınız oradan oraya koşuşan insanlarla dolu,karşılık verebileceğiniz bir silahınız ya da sığınabileceğiniz bir yer yok.Tam o sırada kitapçının sahibi bir duyuruda bulunuyor. Bu zombilerin tek zayıf noktası herkesin bayıldığı ama sizin nefret ettiğiniz bir kitaplar. O yüzden size bunu yaşatan bir kitabı seçmeniz gerek!

Hemen aklıma Ruhsuz - Jodi Meadows geldi. ÜKG'nin ilk turuydu ve çok güzel bir tanıtım yapılmıştı. Ben de o heyecanla gidip hemen almıştım. Ama kitaba bir türlü ısınamadım. 2-3 defa okumayı denedim en sonunda yarım bıraktım. Daha sonra çok yağmurlu bir günde okuldan eve dönerken çantamda ıslanmış. Biraz üzülmüştüm. Ama bunun konuyla ilgisi yok tabii. Her neyse. Yazarın yazış şekli ve birazda karakterlere gıcık olduğumdan bu kitabı zombilere fırlatırdım! *.*

Senaryo 2: Bir kuaföre gittiniz ve saçınızı yaptırdınız. Blendax reklamındaki abladan bile güzel, hacimli saçlarınız var. Derken deli gibi bir yağmur bastırıyor, şiddetleniyor,şiddetleniyor! Kendinizi korumak için hangi ''devam kitabını'' feda ederdiniz?

Düşmüş Melekler Şehri - Cassandra Clare(4. Kitap).  Aslında seriyi çok severim hatta bu kitaptan sonra çıkan 5. Kitabı -ismini hatırlayamadım birden o.o - süper ötesi yazmış yazarımız fakat bu kitabı sanki ara kitap gibi yazmış. Belki para kaygısı da olabilir. Hiçbir fikrim yok. Fakat seriye bayıldığım da bir gerçek. Bu yüzden Düşmüş Melekler Şehri'ni kendimi korumak için feda ederdim.


Senaryo 3: Edebiyat dersinde hocanız klasiklerin ne kadar önemli olduğundan,dünyayı nasıl değiştirdiğinden bahsediyor. Ama siz bu konuşmaya katlanamıyorsunuz ve hayatınızda okuduğunuzu en tiksinç klasiği hocanızın kafasına fırlatıp gururla bunun nedenlerini açıklıyorsunuz.

Ben çok klasik okumayı sevmem. Nedenini belki tahmin edebilirsiniz. Okullarda zorla kitap okuma çalışmaları ve sürekli klasik kitap okuyun baskılarıyla neredeyse kitap okumaktan bile soğutabilirlerdi. Fakat okuduğum bir klasik var o da Sefiller. Onu da çok sevmiştim. Herhalde hocanın kafasına bişey atmazdım. (Zaten çok uslu bir öğrenciyim ben hıh! *.*)

Senaryo 4 : Küresel ısınmanın dünyanın anasını ağlattığı bir dünya düşünün.İnanılmaz sıcak ya da inanılmaz soğuk hava koşullarıyla yaşıyorsunuz. Eskimo ceketinizi giyip ısınmak için gayret ediyorsunuz. Isınmak için hangi kitabınızı yakardınız?

Kitapların yakılması hiç hoşuma gitmese de sanırım bir kitap ismi söylemeliyim. İki kitap arasında kaldım. Biri Elit - Kiera Cass diğeri ise Final - Becca Fitzpatrick. Elit'te yazar America'yı çok farklı biri yapmış. Sanki ilk kitaptaki America gitmiş yerine bambaşka biri gelmiş gibiydi. Düşünceleri karışmış bir America. Bu yüzden bu kitabı yakabilirim. Öbür yanda da Final var. Final'i yakma sebebim kesinlikle en sevdiğim karakterin ölmesidir. Ve sanki sonunu çok aceleyle yazmış gibi bitirmiş kitabı. Daha fazla detay vermiycem spoiler olmaması için fakat bu kitabı her elime aldığımda içim bir tuhaf olur, yazara pöykürürüm -.-


Ayy, tabletten yazmak ne zor işmiş -.- Her neyse etkinlik böyle. Eğer sizde katılmak isterseniz hemen istediğiniz zaman katılabilirsiniz. Etkinliğe katıldığınızda buraya yorum bırakırsanız bende sizinkileri okuyabilirim :))

4 yorum:

  1. Kagittan Kentleri ben de okumaliyim artik :(
    Vay be 3 sene.. Benim daha 2 olmuş. :D
    Sevgiler öpücükler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Koşş hemen oku!! :D Kesinlikle çok seviceksin.
      Aynen yaa bayagı olmuş :))

      Sil
  2. Kağıttan Kentler'i okumalısın bence de -,- okuyacaksın :D O John Green videosunu iyi ki yapmışım millet hep yarıda bırakmış caaanım kitabı. Yarım bırakılır mı o kitap. Yirim :3 Aşkım depreşti gidip 1-2 sayfa okuyayım *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahhahaha bence de neden yarım bırakıyolarrr aaa o.o simdi de ayni yildizin altindaya basliycamm :)))

      Sil