13 Ocak 2015 Salı

, , ,

İki Hayat Arasında - Jessica Shirvington | Kitap Yorumu










Kitap Adı: İki Hayat Arasında
Orjinal Adı: Between the Lives
Yazar: Jessica Shirvington
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Tür: genç-yetişkin, bilim kurgu, romantik
Sayfa Sayısı: 320
GR Puanı: 4.19








"Hayat başka planlar yapmakla meşgulken başına gelenlerdir."
 Yabancı yayınları şu birkaç ay da gerçekten tam ağzımıza layık kitaplar çıkarıyor. Hala da devam ediyorlar. Biraz büyük konuşucam ama bence çıkardıkları en iyi kitap İki Hayat Arasında. Neden mi böyle diyorum? Şimdi ona geliyordum.

İki Hayat Arasında, aslında size harika bir kurgu sunuyor. İlk önce bunu bilmenizde yarar var. Şöyle ki tür olarak bilim kurgu olsa da tamamen o tarz değil. Aşk var, iki apayrı hayat var ve bir de olmazsa olmaz şahane bir baş erkek karakter var. Şimdi bu bileşenlerin bütününü düşünün. İşte size İki Hayat Arasında!
On sekiz yıldır Değişim'den geçiyordum, artık bu kadar korkmamalıydım... ama korkuyordum. Her. Seferinde. Beni dehşete düşürüyordu.
Goodreads yorumumda da belirttiğim gibi kitaba ayılıp bayıldım. Ve gene büyük konuşmak istiyorum. Bu sefer de 2014'te okuduğum en iyi kitaptı. (Allah'ım naptım onca kitabaaa!!!) Ki yazara şapka çıkarmaktan tutun, yoluna gül serebilecek kıvamdayım. Artık siz düşünün.


Sabine, iki hayatı olan bir kız. Bir tarafta Wellesley'deki şatafatlı hayatı, bir tarafta Roxbury'deki zalim hayatı. Ve tek bir istediği var: tek bir yaşamı olması. Aslında bana biraz güzel bir fikir gibi göründü ilk baştan. Ama daha sonra kısıtlamaları ögrenince bunun berbat bir fikir olduğunu anladım. Örnek vermek gerekirse; bir kere eğer diğer hayatınızda saçınızı kestirdiğinızde öbür hayatınızda uyandığınızda saçınız kesilmiş oluyor ve aileniz sizi gördüğünde şoka girebiliyor. Yani kısacası bu iki hayatta Sabine aynı. Fiziksel olarak. Ama şöyle ki iki tane ailesi var. Bolca kardeş var. Ama hepsi farklı. Eh buna kim dayanabilir ki?

Bir gün Roxbury'deki hayatında kolunu kırdığında diğerinde de böyle bir olayın olmasını beklerken 'değişim' geçirdiğinde Wellesley'deki hayatında uyandığında kolu sapasağlam, kırılmamış bir şekilde karşısında oluyor. Bu garipliğin karşısında bir kaç deney yapmak için planlar üretirken, Roxbury hayatında Ethan'la karşılaşıyor ve bum! Aşk kapıyı çalıyor. Gerçi bildiğimiz aşk senaryolarını kafanızdan atın çünkü bu bambaşka bir olay.
Gerçek şu ki, ben hiç kimseydim. Bunu birine açıklamak imkansızdı.
Gel gelelim yazarın diline. Açıkcası çevirmen işi güzel götürmüş ben bir hata göremedim. Çok akıcı bir dili var. Eh zaten konu da sizi daha kitabın ilk sayfasından sarıyor. Bir günde bitirmeniz için harika bir kitap sunulmuş oluyor.

Yazar son ana kadar heyecanı eksik etmiyor. Ve okurken sayfaları gözlerinizle nasıl taradığınızı şaşırmadan edemiyorsunuz. Benim size tek diyebileceğim şu: YILIN EN İYİ KİTABİ OLMAYA ADAY! ALIN OKUYUN, TEKRAR, TEKRAR.

- Puanım -
5/5

4 yorum:

  1. Yeni başladım ve ben de bitirmesem de severek okumaktayım.
    Bu arada gözlük numarası,geceleri masa lambasının ışığında sürekli kitap okumaktan hızla büyüyen bir kız da burada var.Gerçekten niye daha önce tanışmadık biz?!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim :)
      Ouu süper! Benim kafada birilerinin olduğunu görmek çok güzel 😀

      Sil
  2. Ahh o son, şahaneydi. Okurken ağlamıştım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonu zaten yazarın bizi ters köşe yaptığı yerdi! Kesinlikle harika :)

      Sil