5 Ağustos 2015 Çarşamba

, , ,

Labirent: Ölümcül Kaçış (The Maze Runner #1) - James Dashner | Kitap Yorumu



Ağustos ayında bitirdiğim ilk kitap Labirent: Ölümcül Kaçış oldu. Bende hemen taze olarak yorumunu girmek istedim. Aslında seriyi alalı çok olmuştu ve bir türlü okuyamamış olmam beni sinir ediyordu. Bu yüzden bir arkadaşımda hazır alıyorken bende beraber başlamayı teklif ettim. Böylece labirent serisine ilk adımımı atmış oldum.




Orjinal Adı: The Maze Runner
Kitap Adı: Labirent: Ölümcül Kaçış
Bağlı Olduğu Seri: The Maze Runner #1
Yazar: James Dashner
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Türü: Aksiyon, macera, gizem
Sayfa Sayısı: 408
GR Puanı: 4.02


İlk olarak şunu belirtmem gerek: Kitabını okumadan filme giden kesimdenim. Aslında normalde kitabını okumadığım filme gitmek gibi bir adetim yoktur fakat bu çok acele bir karar oldu ve filmi izlerken buldum kendimi. Filmi çok beğenmiştim ve kitabını okumam gerektiğini düşünüyordum. Ama bu bayağı sonra oldu tabi.

Okurken ister istemez filmdeki oynayan karakterleri kafamda canlandırdım ve bu biraz benim için kötü bir durumdu. Çünkü benim hayal gücümde karakterlerin oluşmasını seviyordum. Sadece bu da değil aslında. Olay akışını da önceden öğrenmiş olmak spoiler yemiş kadar olmamı sağladı. Spoiler yemeyi kim sever bilmiyorum ama benim sevmediğim kesin.

Size konusunu anlatmak gibi bir şeye girmeyeceğim. Herhalde zaten seriyi okumayan çok az insandan biriyim. Bu yüzden yine spoiler vermemeye dikkat ederek kitapta sevdiğim ve sevmediğim yada filmle alakalı olmayan bölümler hakkında konuşmak istiyorum.

James Dashner, kurguyu çok güzel bir şekilde kullanmış bence. Tabi şöyle bir düşünce de herkesin aklından geçmiştir bence: "Açlık Oyunları'nı andırıyor." Yani benimde düşündüğüm bir şeydi fakat okuyunca daha farklı bir olay örgüsü olduğunu anlıyorsunuz. Ama sinir olduğum bir konudan bahsetmeden edemiycem. Labirentin gizemini çok uzun bir süre sonra öğreniyoruz. Bu biraz sinir bozucu. Ama sanırım yazar bir üçleme yazacağı için bu bilgileri ve detaylarını ikinci ve üçüncü kitaplara yaymaya karar vermiş. Tabi bu okumanıza engel teşkil etmiyor ama bir ara "Lanet Labirenti artık çözün!!" dediğim zamanlar vardı.

Karakterler ise cidden çok ilginçti. Mesela filmde Newt Thomas'a çok cana yakın davranıyordu ama kitapta çok öfkeli ve bu durumdan kurtulmak için her şeyi yapar bir tavırla geziyordu. Alby filmde zenciydi. Kitapta böyle bir detay verildiğini hatırlamıyorum pek. Tabi yanılıyor olabilirim. Minho tam kitaptaki gibi biriydi sanırım. Thomas'ı da filmdeki karaktere pek oturtamadım açıkcası. Belkide kendisini Teen Wolf'da görmeye alıştığım içindir :/
Terasa da iyiydi. Kitap ve film için uygun bir seçim olduğunu düşünüyorum. Ve son olarak Chuck! En sevdiğim karakterdi. Filmde de harika bir oyuncu seçmişler ve cuk oturmuş.

Sözün özüne gelirsem eğer bence macera, aksiyon ve gizem seviyorsanız sizin için harika bir seri olduğunu düşünüyorum. Bende bu türleri seven kitledenim o yüzden elimde serinin tamamı olduğu için çok mutluyum. Zira kitabın sonu okuyucu çok merakta bırakıyor. Direkt ikinci kitabını okumalıyım diyorsunuz. Ama size bir tavsiye vermem gerek. Bence arka arkaya seriyi okumaya kalkmayın. Araya başka bir türden kitap alıp okuyun. Bende bu yönde tercihimi yaptım. Hem düşünceleriniz biraz daha oturur hemde seriyi özlemeniz için iyi bir şey ksjhlfkhafhfs ( Sakın bunu canilik gibi görmeyin :D )

Araya dediğim gibi başka bir türden kitap sıkıştırdım. O da: Sırılsıklam Aşk. Hahahha başka tür dediğimde aşk beklemiyordunuz sanırım değil mi? Evet her tür okuduğumu blogumdan da anlayabilirsiniz bence. Her neyse onu da dün gece bitirdim. Nasıl yorum yazarım bilimiyorum çünkü bayağı etkilendim kitaptan. Onu da tavsiye ederim. D&R'ın yaz indiriminde şuan mevcut. Almak isteyenlere duyurulur.

Umarım tatiliniz güzel geçiyordur. Ben işsiz bir şekilde dolu dolu kitaplar okuyorum.
Bu kitap hakkında siz neler düşünüyorsunuz? Bana yazın! *.*

Küçük bir not: Bu kitabı okurken Imagine Dragons'un Smoke + Mirrors albümündeki şarkıları dinledim. Harika bir seçimdi. Tavsiye ederim. Aksiyon sahnelerine bire bir!

- Puanım -
4/5


0 yorum:

Yorum Gönder