Biraz Edebiyat Biraz Üniversite

23 Eylül 2015 Çarşamba

Gelecek planlarımı lise zamanında yapmaya başladım ben. Eh haliyle benimle beraber herkes bu durumdaydı. Kitap okumayı sevdiğimi herkes biliyordu zaten ama yine de "ben ne olucam?" sorusu var ya hani klişeleşmiş. Ha işte o soru benimde kafamda dolaşıyordu. Son seneme kadar tam olarak karar veremedim. Seçenekler vardı tabi.

Fark ettiyseniz ben Türk Edebiyatına çok yabancı biriyim. Okumam, kaçarım. Ama bu kaçmama sebep olan da yine ilkokul, ortaokul öğretmenlerim olmuştur. Lise de bile... Şimdi ne oldu diye sorarsanız eğer, şimdi ben kendim istiyorum okumayı yetmez mi?
Ha merak edenler için türk dili ve edebiyatı bölümü okuyacağım bu sene.




İki gün önce gittim Kafka Okur dergisine doğru koştum ve aldım. Aslında daha önceden hep istiyordum da pek bir fırsatını bulamamıştım işte. Kapakta Oğuz Atay ve karşısında benim Türk Edebiyatı bilgilerim. Tabikide biraz sarsıldılar. Ama yabancı gelmesi bile beni çekiyor. Heyecan oluyor.

Bu eylül - ekim sayısında Oğuz Atay'ı konu almaları çok güzel olmuş. Okudukça biraz kendimden bişiler biraz da Atay'dan bişiler gördüm, öğrendim. Yazının sonunda ise ben şöyleydim:


Türk edebiyatı okunmaya başlandı, kısacası. İsteyerek, zorla değil. Hatta tatilde Yusuf Atılgan'ın Aylak Adam'ı bitti. Yorumunu yazdım ama bloga girmek biraz zor geldi. En kısa zamanda o da gelicek. Aylak Adam'ın hala etkisi devam ediyor. Birkaç kere daha da okunması gerek. 

Sizin türk edebiyatına ilk başladığınız kitap hangisiydi? Hatırlar mısınız? Ben hatırlayacağım *.*

6 yorum :

  1. Gecen ayki sayida tezer ozlu vardi., kendisi gamli prenses oldugu icin depresif ruh hali okumalarina yakisiyor..
    Ben hic dusunmedim ilk turk edebiyati kitabimi ama ilkokulda falan hep gulten dayioglu okutuyorlardi, biraz silik ortaokul lise donemi ama aklimda metal firtina kalmis tee 7.sinifta okumuştum.. pek ayırt etmiyorum ama bizim yazarlarin buyuk cogunlugu klişe konular uzerinde durdugu icin insanlarin zihninde cok az isim var.. herkes yazar ama herkes bi oguz atay bi tarik bugra degil sonucta..
    Bence de okumak isteyerek olmali.. okuyacak kisinin sosyokulturel seviyesi, psikolojik durumu da dusunulmeli tavsiye kitap verilirken .. hocalarimiz biraz da butun sinifa onerdigi icin dogru kitabi bulamiyordu sanirim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke geçmiş sayıları da alma fırsatım olsaydı. Tezer Özlüden önce de Sabahattin Ali varmış...
      Kesinlikle, herkesin farklı olabilir görüşleri yada psikolojileri. Öğretmen olsaydım kitap okuma alışkanlıklarını daha farklı bir şekilde edindirirdim.
      Belki de o zamanlar sadece hayatı öğrenmekten kitaplar arka planda kalıyordu...

      Sil
  2. Tebrik ederiim! Türk Dili ve Edebiyatı benim her zaman istediğim bölümdü ama TM'den tercih yapınca bu sene ikinci üni olarak başlıyorum :) Benim ilk edebi eserim ve romanım Çalıkuşu'ydu, onu da dördüncü sınıfta okumuştum. Daha sonra defalarca okudum tabii :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) Bende TM bölümündeydim ve matematik de çok iyi yapardım ama gönlüm hep edebiyattaydı. Öyle oldu...
      Çalıkuşu bende de var taa annemin kitabıymış sonra bana geçti tabi :) Bir gün okunmayı bekliyor.

      Sil
  3. merhaba ben de edebiyat bölümündeyim hangi okul ?

    YanıtlaSil

Made With Love By The Dutch Lady Designs