Zaman İpliği - Nathan Filer | Kitap Yorumu + Playlist

22 Kasım 2015 Pazar

Zaman İpliği benim bu seneki Tüyap fuarından aldığım kitaplardan biri. Eğer Tüyap yazımı okumadıysanız hemen sizi buraya alalım. Ben okudum diyorsanız bu yorumu okumaya devam edebilirsiniz *.*

Vizeler de bitince ilk işim Zaman İpliği'ne koşmak oldu diyebilirim. Çıkmadan önce de yabancı bloglarda gördüğüm ve çok özendiğim bir kitaptı. Açıkcası bizde de yayın haklarının Pegasus'ta olduğunu bilmiyordum. Çıkınca biraz araştırıyım ne, nedir diye derken bir baktım bu bizim The Shock of the Fall (ingilizce ismi farklı olunca tabi tanıyamadıysam -.-) Bunu duyan Fatma da tabikide hemen Tüyap listesine ekledi.

Arka kapakta aslında fazla bir şey yazmayışı beni biraz işkillendirmişti ama kapağı beni kendine çekince ve beğenildiğini de bildiğimden hemen almıştım.




Konu itibariyle kısaca şöyle aslında; Matthew Homes'in abisi Simon ölür ve bunun üzerine Matthew'in bu olayları bizlere hem daktilo hem de bilgisayar yardımıyla anlatması. Aynı zamanda Matthew bir akıl hastası. Ama bu abisinin ölümünden önce mi yoksa sonra mı nüksediyor onu anlayamadım açıkcası.

Gözüme çok çarptığı için de şunu söylemeden geçemeyeceğim, yazım hataları çok vardı. Ben genelde bir iki hata gördüğümde bunu yorumlarımda dile getirmemeyi tercih ediyorum ama bu kitapta cidden okumamda problem yarattı. Belki baskı hatasıdır bilemiyorum ama bu sorun giderilirse diğer baskılarda okuyucular için çok güzel olur.

John Green'in diline alışıksanız ve seviyorsanız Nathan Filer'in Zaman İpliği'ni okurken hiç yabancılık çekmeyeceğinizi düşünüyorum. Ama yazarın bir anda yaş geçişleri yada eskiye dönmelerini bazen okurken anlamakta zorlandım. Belki bir kere daha okursam tam olarak anlamış olurum. Onun dışında yazarın karakterleri biraz daha detaylandırmasını da isterdim ama söz konusu akıl hastasının gözünden yazılar olduğundan detaylandırmanın da olmaması buna bağlanıyor sanırım.

Böyle akıl hastası, psikolojik konuları okumayı seviyorsanız Zaman İpliği güzel bir seçim olabilir. Hatta size Işığı Ararken kitabını da rahatlıkla öneririm. O hatta hem gerilim hem psikolojik bir kitaptı. Ona da çok bayılmıştım.

Kitabın sonlarına geldiğimde aslında bunu hiç beklemiyordum. Hatta daha belirsiz olacağını düşünmüştüm ama bir yandan da normal bitti. Evet bu kelime sanırım olayı ifade edebilir. Normal.

Biraz melankolik bir haldeyseniz bu kitabı okumanızı önermem. Daha sakin bir zamanlarda yanında bir fincan kahveyle rahatlıkla iyi gider. Hatta bu kitabı okurken şu şarkıları da dinleyebilirsiniz. Listeye ulaşmak için: tık!

Puanım
4/5


Zaman İpliği - Nathan Filer Kitap Tanıtımı 


Ben benim. Evimdeyim, kolları kabartma kumaşla kaplı koltuğumda oturuyorum. Akşam oluyor. Uzun zamandan beri daktiloda yazı yazıyorum, yorgunum.


Sigarayı koluma bastırıp söndürdüm. Kolumda kabarcık oluştu. Acının beni uyanık tutacağını sandım ama ipi tutamıyorum. Zaman parmaklarımın arasından kayıp gidiyor.



Size ne olduğunu anlatacağım çünkü ağabeyimi anlatmanın en iyi yolu bu. Adı Simon. Bence onu seveceksiniz ama birkaç sayfa sonra o ölmüş olacak. Ve bir daha asla eskisi gibi olmayacak.



"Yüreğinizi sızlatacak!" 

-The Times-


"Âdeta şiirsel bir dili var, akıcı ve sürükleyici." 

-Guardian-


"Yürek burkan bir kitap." 

-S. J. Watson-


"Derinlikli, dokunaklı, sevimli, komik ve son derece güzel yazılmış bir roman." 

-Jo Brand-


"Hem acı dolu hem de eğlenceli. Bayılacaksınız." 

-Daily Mail-
(Tanıtım Bülteninden)

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Made With Love By The Dutch Lady Designs