5 Aralık 2015 Cumartesi

, , , ,

Bir Bilim Adamının Romanı: Mustafa İnan - Oğuz Atay | Kitap Yorumu

Oğuz Atay ile Bir Bilim Adamının Romanı kitabıyla tanışıyorum. Bu tanışma faslım o kadar plansız ki size anlatmaya ilk önce sanırım buradan başlamalıyım. 'Güzel Konuşma ve Sunum Teknikleri' adında seçmeli bir dersim var. Bu dersimle beraber de tanıyacağım hocam anlatmaya başladığında ders sonunda hemen kütüphaneye gitme isteği ve o derste söylediği kitapları okuma isteği uyandırıyor. Bu şekilde yine bir dersinde Oğuz Atay'ın Mustafa İnan'ı anlattığı kitabını öve öve bitiremiyordu. Daha sonra bende bir koşu hemen kütüphaneden gidip kitabı aldım ve o zaman Atay ile yolculuğum başladı.


Bir Bilim Adamının Romanı, Türk edebiyatımızda ilk biyografi kitabı olması dolayısıyla sınav zamanı duyduğum bir kitaptı. Ama okumak üniversite zamanımda kısmet oldu. Ben bazı kitapların kendimize göre okunması gereken bir zamanlarının olduğunu düşünüyorum. Sanki o zaman o kitabı anlayabilir ve onun tadını kavrayabiliriz. İşte o zaman bu zamanmış.


Aslında çoğumuzun hiç bilmediği -ben de dahil- büyük bir bilim adamı Mustafa İnan. İlk başta hiç biyografi kitabı okumadığım için biraz çekinmiştim ama Atay'in dilinin akıcılığı ve ansiklopedik bir bilgi yerine Mustafa İnan'ın hayatını öyle bir paketle bize sunuyor ki okumadığınız zaman bile aklınızda "acaba sonra neler olacak?" diye geçirmeden edemiyorsunuz.

Mustafa İnan, çocukluğundan beri öğretmenlik yapmış. Gerek sınıf arkadaşlarına gerekse kendi hocalarının yerine. Bu yüzden de Mustafa İnan'a 'Riyaziyeci Mustafa'dan daha iyi bir ad takılamazdı diyor Atay.

Yaşadığı döneme de eleştirel gözle bakan Oğuz Atay, Bir Bilim Adamının Romanı'nda da bunu dile getirmekten geri durmamış. Zaten Mustafa İnan'ın öğrencisi olmasından dolayı olsa gerek kitap kendini okutturuyor ve ilk okumaya başladığınız zamanki gibi tatlı bir heyecan hep devam ediyor.

Birçok alıntı topladığımı da belirtmeden geçmeyeyim. Bir bilim adamının hayatı anlatılıyor ama edebiyattan da çokca bahsediliyor. Bu da Mustafa İnan'ın her şeyde bir bilgisi olmasından ve öğrenmekten hiç kaçmadığını bizlere gösteriyor.

Son olarak söylemeliyim ki; bence hala okumadıysanız hemen elinizdeki kitabı bırakın ve Bir Bilim Adamının Romanı'nı okumaya başlayın. Tavsiye listemde ilk sıralarda yerini almayı başardı.

- Puanım -
5/5

Bu kitap Kitap Sayfaları 2015 Favoriler listesindeki kitaplardan biri!

9 yorum:

  1. Senden tam puan almasina sevindim. Ben de Tutunamayanlar'i almak istiyorum ama biraz bekleyip tum kitaplarini toptan alip ucuza getirmeye karar verdim. Umarim ben de Oguz Atay'in kalemini begenirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahah :D Güzel fikirmiş ya ben de Oğuz Atay'ın bütün kitaplarını almak istiyorum. Hatta ilk bunu. Çünkü şimdi bunu kütüphaneden aldığımdan geri vereceğim ama aklımda da kalacak. Ondan benim de kesin kütüphanemde olmalı :)
      Umarım beğenirsin.

      Sil
  2. Bu aralar ismini sıkça duyduğum bir kitap. Namık Kemal'den İntibah kitabını bitirir bitirmez bu kitabı okumayı düşünüyorum.

    Bu arada kitap ile ilgili yorumunuz da ilgimi çekmedi desem yalan olur. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende İntibah'ı okumak istiyorum ama elime ne zaman geçer hiç bilmiyorum. Bu aralar böyle Türk edebiyatından okumaya çalışıyorum.
      İlginizi çekebildiysem ne mutlu. Bence bu kitabı herkes okumalı :)

      Sil
  3. Ben lisedeyken okumuştum gerçekten akıcı bir üslupla yazılmış bir kitap. Ayrıca beni Mustafa İnan'a hayran bırakan bir kitap. Okumayanlara tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
  4. Biyografileri çok severim. Şu an Can Dündar'ın yazdığı Mehmet Ali Birand biyografisini okuyorum. Eğer biyografilerden devam etmek istersen Zweig'ın yazdıklarını tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol tavsiye için. Bu biyografiden sonra başka insanların da biyografilerini okumak istiyorum açıkcası. :)

      Sil
  5. Biyografig romanlar bana bi tık daha uzak gelmiştir hep.Ama şiddetli ısrarına bakılırsa hızla okunmaya değecek bi kitap :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende senin gibi düşünüyordum ama okuduktan sonra tamamen değiştim diyebilirim. Aynen şiddetle tavsiyedir :)

      Sil