Fareler ve İnsanlar - John Steinbeck | Kitap Yorumu

21 Ocak 2016 Perşembe

Klasikler okumaya başladığımdan beri kendime şunu sormadan edemiyorum açıkcası: bu kitap neden klasiklerde?
Fareler ve İnsanlar, benim için hayal kırıklığı oldu açıkcası. Gerçekten sevmek istedim ama bir türlü kitabı anlayamadım. Ya da şöyle demeliyim; kitabın okuyucuya ne vermesi gerektiğini bilmiyorum. John Steinbeck'in birçok eseri olmasına karşın kendisini bu kitapla tanımak büyük bir hata oldu sanırım.


Konusu iki göçmen işçinin arasındaki garip ilişkinin ele alındığı bir kısa hikeyeydi. Okurken o dönemin etkilerini ve anlatılan yerin dönemine göre nasıl bir yer olduğunu anlayabiliyoruz. Bunun dışında kitabın isminin tam hikayeye göre olduğunu da farklı bir isim olamayacağını düşünüyorum. Kitabı üniversitemin kütüphanesinden aldığımdan hemen okuyup bitirdim. Zaten kısacık bir kitap olduğu için bence bir günde rahatça bitirebilirsiniz. Ama fazla bir beklentiye girmemenizi, klasik diye kafanızda çok büyütmemenizi tavsiye ederim.

Tabikide John Steinbeck'i bu kitapla okumayı bırakmayacağım. Gazap Üzümleri ve daha birçok kitabını merak ediyorum. Umarım diğer kitaplarıni sevebilirim.

-Puanım-
3/5

2 yorum :

  1. Bende hayal kırıklığı yaşamıştım. Hala anlayabilmiş değilim. Neyse buda böyle olsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonu kötü bitmese belki bir şekilde sevebilirdim de ama işte olmadı :(

      Sil

Made With Love By The Dutch Lady Designs