29 Şubat 2016 Pazartesi

, , ,

Neler Okumuşum? || 2016 - Şubat


Beni özlediniz mi? *.* Yine uzaklara gittim ama kürkçü dükkanına döneceğimi artık biliyorsunuzdur. Şubat ayında kitap okuma hızım tekrar düşüşe geçti. Nedeni de bariz belli olduğu üzere okulların başlaması. Fakat geçen aya baktığımda bu aya göre az okumama rağmen yine de güzel değerlendirdiğimi düşünüyorum.

Bunlardan ilki yine size birkaç yazı öncesinde de dediğim gibi Türk edebiyatına yönelmeyi, biraz daha o taraftan kitaplar okumayı deneyeceğimi ve ön yargımdan kurtalacağımı söylemiştim. Yavaş yavaş da olsa böyle olmaya başladı. Öncelikle şiire yöneldim. Bir çok açıdan şiirle bir türlü barışık değildim. Fazla duygusal gelmesi ve sanırım çevremde de şiir okuyan birilerinin olmaması bu türden uzak kalmamın nedenlerinden. Klasikleri okumaya başlamamın nasıl bir zamanı olduğunu düşünüyorsam şiir için de aynısını düşünüyorum. Geç başlamak olarak değil de tam da bu zaman okumamın doğru olduğunu, tadını şimdi daha iyi alabileceğimi biliyorum.

Onun dışında başka değişiklikler de var. Kitaplar ve hayatla ilgili. Zaman bakalım daha neler çıkaracak karşıma. 2016 nasıl da sisli...

Öhüm! Gelelim şubat ayı içerisinde okuduğum kitaplara;

Her Gün'ün yorumunu kitabı bitirdikten sonra hemen girmiştim zaten. Muhteşem bir kitaptı. Herhalde 2016 favorilerimde yer alacaktır. Rahatlıkla tavsiye ederim herkese.

Pas ve Dervişhane'nin yorumlarını bloga girmedim. Pas, şiir kitabı. Pek beni açmasa da yine de okuduğum için pişman değilim. Ha bir de kapağının rengi çok hoşuma gitti. *.*
Dervişhane ise roman değil, şiir de değil. Tam türünü ben de bilmiyorum ama 1 saatte okuyup bitirebileceğiniz bir kitap. Bolca çağımızın sorunları hakkında konuşma var. Okusanız pişman olmazsınız. Ama tabikide herkes böyle kitaplar sever mi bilemiyorum.

Öyle... Onun dışında Cahit Zarifoğlu, Muhsin Ünlü ve Orhan Veli şiirleriyle tanışmış oldum. Sevdiğim bir şiiri şuraya bırakıp kaçıyorum! 

Daha çok kitap okumak dileğiyle! :)

10 yorum:

  1. Ümit Yaşar Oğuzcan'ı annem okurdu, ben de okudum. Cemal Süreya'yı da okudum parça parça. Yine de şiir bana çok uzak. Orhan Veli'nin bile şiirlerinden önce hikayelerini okudum. Galiba gerçekten her şeyin bir zamanı var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım birgün o zaman gelmiş olur sizin için :)

      Sil
  2. Merhaba...
    Türk edebiyatına ben de önyargılıydım zamanında, şimdi okuyorum, kitaplığımda yer buldular. Şiir sevdiyseniz, Turgut Uyar okumayı seviyorum, tavsiye ederim.
    Deeptone bahsetmiş sizden, takipteyim ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoş geldin o zaman :)
      Benimde dün Turgut Uyar karşıma çıkmıştı. Bence bu bir işaret olmalı okumam için. Öneriniz için çok teşekkürler.
      Bende baktım cidden deeptone bahsetmiş hemen iadei ziyaret yapmak lazım *.*

      Sil
  3. gördün ama de miiii son yazısımıııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görmem mii *.*
      Hemen kestim yazıyı :)

      Sil
  4. Bloga çok uzun ara vermemek gereeeek... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ama elden ne gelir... Okul olunca :(

      Sil