11 Haziran 2016 Cumartesi

, , ,

Mucizeleri Saymak - Holly Goldberg Sloan | Kitap Yorumu

7 sayısına, bitkilere ve en önemlisi de tıbbi sorunlara takıntılı bir kızın hikayesi bu. Şimdiden kemerlerinizi bağlayın bence.

Mucizeleri Saymak, konu olarak çok da özgün olmayan ama oluşturulan kurgudaki karakterlerin ve olay örgüsündeki gidişatın bir hayli farklı olduğu bir kitap. Okurken daha ilk sayfalarda sizi çekmeyi başarıyor. Hatta Willow'un hayatının değişmeden önceki düzenini ve değiştikten sonrakini okumak cidden kitabın okunası yönlerinden biri. Willow Chance çok özel bir çocuk. 12 yaşında olmasına rağmen bütün tıbbı hastalıkları bilip ona göre teşhis yapabiliyor ve aşırı derecede 7 sayısına takıntılı biri. Ama bu sayı hayatında oldukça yer kaplaması bence takıntı yapmasındaki baş etkenlerden biri. Bir gün anne ve babasını trafik kazasında kaybetmesiyle aslında bütün olayların tepe taklak olması hikayemizin oluşturuyor. Okulundayken önüne bir test gelmesiyle yüksek bir puan alan Willow kendini okul müdürünün yanında bulur. Eyalette hiç bu kadar yüksek not alınmamıştır ve Willow'un hile yaptığını düşünürler. Daha sonra bölge eğitim müdürlüğünde psikolojik danışmana yollanması -ki o danışman kitap boyunca benim en çok bayıldığım karakterlerden biriydi- Dell Duke ile tanışmasına neden olur.


Dell Duke, çok farklı bir psikolojik danışman. Kendine ait kuralları ve yöntemleri var. Bunlardan en önemlisi gelen öğrencileri kategorilere sınıflandırması. Ama Willow bu kategorilerden hiçbirine uymuyordu. Çünkü o bir dahi. Bu yüzden Dell'in yeni bir kategori açması ve yeniden sistemlendirmesi gerekecekti. Bu uzun ve yorucu yolcuklukları ikisininde çok farklı yerlere gelmelerinde etkili olması ve onların dialoglarını okumak kitabı ayrı bir çekici hale getiren bir başka nedendi. Tabi bunlar anne babası kaza geçirdiklerinde Mai'nin onu çok uzun yıllar tanıdığı gibi bir yalan söylemesinden önce yaşanılan şeylerdi.

Mai ve kardeşi Quan-ha manikür dükkanlarının arka tarafındaki garajda kalmaları ve Willow'un şimdilik onlarla beraber kalmasına yol açar. Bundan sonra Anneleri Pattie ve daha sonra Dell Duke'un katılımlarıyla Willow için en iyisi yapılana kadar uğraş vermelerini kitap boyunca şahit oluyoruz. 

Sizi yer yer güldüren ve bazı zamanlarda hüzünlerdiren bir kitaba dönüşüyor Mucizeleri Saymak. Orjinal adı Counting by 7s bence daha uygun bir başlık. Kapak ve türkçe edisyonundaki isim bence pek ilgi çekici değil. O yüzden büyük ihtimalle bu kitabı çok duyan yoktur. Bende kendilerini instagram sayesinde tanıma fırsatım oldu. Şuan kimin yorumunu okduğumu hatırlamıyorum ama çok etkilenmiş ve görünce de hemen indirimdeyken almıştım. Hala devam ediyor mu bilmiyorum ama D&R'ın 9.90 kampanyasından ben satın almıştım. Eğer varsa ve yazlık, çerez bir kitap arıyor bol bol post-it yapıştırmak istiyorsanız Mucizeleri Saymak tam size göre bir kitap olacaktır.

Bazı yerlerin çok uzatıldığını düşünüdüğüm ve kitaba ara verdiğim zamanlar olmuştu fakat bunların dışında dili çok hafif bir çırpıda rahatça okuyabileceğinizi düşünüyorum. Mutlaka Willow'u ve hatta taksi şoförü olan Jairo tanımak için bir şans verin.


Orjinal Adı: Counting by 7s
Kitap Adı: Mucizeleri Saymak 
Yazar: Holly Goldberg Sloan
Tür: genç-yetişkin, gerçekçi kurgu
GR Puanı: 4.15
Benim Puanım: 3.5/5

4 yorum:

  1. Uzun bir süre önce D&R indiriminde görüp kapağına aşık olmuştum bu kitabın. Ama dediğin gibi pek bilinmiyor, ben de o yüzden cesaret edememiştim almaya. Konusu gerçekten çok ilgi çekici görünüyor, bir dahakine kaçırmaam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla benim de instagram olmasa haberim olmazdı. Farklı bir tadı ver kitabın. Okursan bir şey kaybetmezsin bence :)

      Sil
  2. Snapchat ve instagram paylaşımlarından görüp merak ettim kitabı, yorumu da bonus oldu. =) Bu aralar kitap almamam lazım ama fuar listeme ekleyeceğim. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya öyle çok aman aman değil ama karakterler çok harika oluşturulmuştu. Bence sırf Dell Duke ve Jairo için almalısın. :)

      Sil