25 Temmuz 2016 Pazartesi

, , , , ,

Parçalanmış Dünyam (Starbound #2) - Amie Kaufman & Meagan Spooner | Kitap Yorumu

Uzayda yaşamak, yeni bir sisteme ayak uydurmak ve sizi ele geçiren fısıltılarla savaşmak için bir asker ve bir isyancının verdiği mücadeleye hazır mısınız?

Parçalanmış Dünyam, Starbound serinin ikinci kitabıydı. Benim Uzak Yıldızım'ı konusu itibariyle çok sevmiş ama yer yer yine sıkıldığım, çok fazla uzatıldığını düşündüğüm yerler olmuş olsa da devam etmek ve neler olacağını okumak istiyordum. İkinci kitap beni o kadar çok şaşırttı ki! Bunlardan bahsederek yoruma gireceğim.


Öncelikle Benim Uzak YIldızım'da ana karakterlerimiz Lilac ve Tarver'in bu kitapta olmadığını görmek resmen beni üzdü. Hikayenin ana karakterlerinin onlar olduğunu düşünürken yazarlarımız farklı bir açıdan düşünmüş olmalılar ki ana karakterler bu kitapda onlar değil de Jubilee ve Flyyn oldu! Karakterlere başta ısınmam bu bakımdan zor oldu. Aynı zamanda hikaye de farklı bir gezegende geçtiği için adepte olmak ve hikaye gidişatına bağlı kalmak beni biraz zorlayan yönlerinden oldu. Özellikle Flynn'ı hiç sevemedim. Karakterin çok kusursuz bir şekilde betimlenmesi okurken göz devirmelerime engel oldurmadı. Ama Jubilee'i oldukça tuttum! Bir asker olması ve ona taş suratlı Chase demeleri, onun emri altındaki askerlerin ondan çekinmesi ve sanırım güçlü bir kadın karakter olması bende gerçekten artı bir puan kazanmasını sağladı. 

Şimdi aklınızdan şöyle bir şey geçiyor olabilir: Lilac ve Tarver nereye kayboldu? Onların hikayesi ilk kitapta bitti mi? Sorularınızda oldukça haklısınız ve bende bu soruları deli gibi sorguladım. Ama birkaç araştırma yaptıktan sonra karakterlerin tekrar geleceğini öğrendim ki nitekim de sonlara doğru ufak bir bölümün onlara ayrıldığını hatta oldukça güzel bir şekilde karakterlerin birbirlerine bağlandığını söylemek istiyorum. Tarver ve Jubilee'in ilişkileri gerçekten harika bir olay örgüsüyle yazılmış. Onları özlediğinizi bölüm geldiğinde anlıyorsunuz kesinlikle! Fakat yine de hala tatmin olamadım diyorsanız eğer yazarlarımız birinci kitaptan sonra 1.5 diye adlandırılan ara kitap yazmışlar ve This Night So Dark isminde yayınlanmış. Umarım Go Kitap serinin son kitabı çıktıktan sonra veya öncesinde bize bu sürprizi yapar ve bu ara kitabı da basar. 


Kitabın konusu aslında ilk kitapla tabikide bağlantılı. Olayların bittiğini sanarken aslında gizli gerçeklerin hala devam ettiği ve LaRoux Sanayinin Avon'da hala tehlikeli sularda yüzdüğünü daha da kötüsü artık daha geliştirilmiş bir plana sahip olduklarını okuyoruz. Flynn'ın gizli bir tesisin doğuda kurulduğunu görmesi ve bunun için haraket etmesi üzerine Jubilee'ı kaçırmasıyla olaylar patlak veriyor kısaca. Daha sonra ikisinin de bazı şeyleri keşfetmeye, isyancılar ve askerlerin düşmanlığına bir dur demek için beraber çalışmaya başmalarını ama yavaştan da birbirlerine aşık olduklarını anlamalarını okumak hikayenin gidişatını ortaya çıkardı. 

Beni rahatsız eden kısmı ise yine bazı yerlerin gereksiz olduğunu ve boşuna uzatıldığını düşünmem. Hele de iki kadın yazarın hikayeyi oluşturduğunu düşünürsek bayağı detaycı bir bakış açısıyla yazılmışlardı. Bazı yerlerinde de betimleme eksiği vardı ki sanırım bir yerden fazlalığı varken bir yerden de eksiği vardı. 

Bu seri bana az çok Evrenin Ötesi serisini aklıma getiriyor. Aslında konu itibariyle o kadar ayrılar ki... Ama uzayda geçmesi ve iki serinin de bir üçleme etrafında oluşturulması gerçekten de az da olsa o seriyi aklıma getirdi ve acaba yeniden okusam mı diye içimden geçirmeme sebep oldu. :) 

Starbound serinin son kitabı ise yine benim için sürpriz olan bir gelişmeyle devam ediyor. Yine ana karakterlerimiz değişiyor! Bu azcık sinir bozucu fakat seriye ayrı bir hava kattığını da düşünmüyor değilim. Bilemiyorum biraz çelişkili bir düşüncede kaldım sanırım. :) Bu seferki hikayemizde Sofia ve Gideon'un Corinth'de son savaşlarını okuyoruz. Bu ikili aynı zamanda çok uzak bir karakter değiller. Ama tabikide spoiler olduğu için söylemeyeceğim. :D  Her şekilde hikayeye veda etmek ve bu uzay macerasını okumaktan çok mutluyum. Şimdiden veda eder gibi bir his kapladı içimi! o.o Bir an önce Go Kitap serinin son kitabını çıkarmasını beklemekten başka çaremiz yok tabi ingilizceden okuyabilen varsa onu bilemeyeceğim ;) 

Seri gittikçe güzelleşiyor. Eğer bilim kurgu ve uzay maceralarını seviyor biraz da ekşın arıyorsanız kesinlikle tavsiye edeceğim bir seri. Bir şans verebilirsiniz.

Kitap Adı: Parçalanmış Dünyam
Orjinal Adı: This Shattered World
Bağlı Olduğu Seri: Starbound #2
Yazar: Amie Kaufman & Meagan Spooner
Yayınevi: Go Kitap
Tür: bilimkurgu, uzay, macera
Sayfa Sayısı: 544
GR Puanı: 4.02
Benim Puanım: 4/5

0 yorum:

Yorum Gönder