23 Ekim 2016 Pazar

, , ,

Bkmkitap.com ve D&R'dan yaptığım kitap alışverişi || Başka diğer şeyler

Haftasonlarını seviyorum fakat bu çoğumuzun tatil için sevdiğinden ziyade benimki blogumla ilgilenebildiğim nadir zamanlar olmasını kapsıyor. Bu size biraz garip gelebilir. Nedense blogumla ilgilendiğim her saniye benim için kendime ait bir yerde özgür olduğumu ve ufacık karışık dünyamdan biraz da olsa uzaklaştığımı hissettiriyor. Neler yapıyorum  ya da hangi kitabı okuduktan sonra yorumunu girmem gerekiyor bunları düşünürken ve zaman ayırırken insan ister istemez zaten o dünyadan kopuyor ki bu harika bir olay. Buna ihtiyacınız oluyor. Kendi tedavinizi bulmuş gibi olmuyor musunuz? Bence buluyoruz. Şimdi tedavi falan hayırdır ağır hasta mıyım ya da ölüm döşeğinde miyim gibi kafa kurcalayan sorular aklınıza gelebilir veyahut gelmeyebilir. Bunlara ne cevap vereceğim ne de üstünde duracağım ama şunu desem herhalde birçoğunuz anlar: Kitap okuyamıyorum. İnsanı üzüyor.

En son okuduğum kitap Go Kitap'tan basılan 'Buradayım' adlı kitaptı. Aslında elimde uzun zamandır sürünüyor. Fakat bu kitabın suçu değildi. Hatta dün son  20 sayfasını bitirmediğim için artık kitabı okumam gerek diyerek sonunda huzur içinde onu kitaplığıma koyabildim. Bence dili olsaydı bana sitem eder ve dün akşamda bana "hele şükür bitirdin pislik." derdi. Kitaplar konuşabilselerdi benimkiler bana tükürürdü ve kitaplığımdan koşarak uzaklaşırlardı. Keşke konuşabilseler.

Lafı yine nerden nereye çekmişim! Üzülmeyin sevgili okur çünkü eğer üçüncü paragrafa kadar geldiyseniz buradan sonrası ana konuyla çok ilgili bir paragraf olacaktır. (Çok da güvenmeyin yine de. )


Bkmkitap.com sitesini ilk olarak Eren'den duymuştum. Kendisinin alışverişinde bir kitabı hiçbir yerde bulamadığını fakat bu sitede o kitabı bulduğunu söylemiş ve kargonun da sorunsuz bir şekilde geldiğini ilave etmişti. Bende bu sözlere güvenerek kitap siparişimi verdim. Aslında aklımda Tüyap'a kadar kitap almamak vardı fakat şöyle bir gerçek var ki ben Türk Dili ve Edebiyatı bölümü okuyorum. Bu da demek ki her an her saniye kitap almamız ve o kitapları okumamız gerekiyor. Bundan şikayetçi olduğum anlaşılmasın sadece planlarımın bozulmasına biraz üzüldüm. Şuan iyiyim. Kitap almak bir insanı nasıl mutsuz yapar ki zaten! ;)

Üstteki kitapların arasında tuğlaya benzeyen bir kitabın da olduğu kitap kargomda neler almışım biraz inceleyelim o vakit.

  • Emile - J.J. Rousseau
Tanziman Edebiyatı dersimize giren hocamızın bütün derslerinde mutlaka bir kitap önerisi alırsınız. Emile'de bu kitaplardan biriydi. "Bunu okumayan edebiyatçı demesin kendine." diyerek en azından beni gaza getirdi ve kitabı hiç de sayfa sayısına bakmadan sepetime ekledim. Almadan önce baksamda almaktan vazgeçmeyecektim ama yine de "nasıl okuyacağım acaba?" diye düşünmeden kendimi alamıyorum.
  • Üç Anadolu Efsanesi - Yaşar Kemal
Türk Halk Edebiyatı dersimizin vizesinde sorulacak olan kitap olur kendileri. Hala bitiremedim ama hocamız duymasın. ;)
  • Efrasiyab'ın Hikayeleri - İhsan Oktay Anar 
Yine Türk Halk Edebiyatı dersinin finalinde sorumlu olduğumuz bir kitap. Aynı zamanda İhsan Oktay Anar ile tanışma kitabım olacak. Biraz heyecanlıyım. Çünkü Puslu Kıtalar Atlası kitabının çok methini duymuştum ve o kitapla yazarı tanıyacağımı planlarken bu çok ani bir değişiklik olacak.
  • Korkuyu Beklerken - Oğuz Atay
Karşılaştırmalı Edebiyat dersine alınan yine mükemmel bir kitap. Oğuz Atay'la Bir Bilim Adamının Romanı kitabıyla tanımıştım. Yorumuna şuradan ulaşabilirsiniz.
  • Yabancı - Albert Camus 
Yabancı da benim kişisel okuma listemden seçilen bir kitap. Kargo bedava olsun diye eklenildi. 


Bir diğer kitap alışverişimi de D&R'dan yaptım. Aslında şuan üst resimde bir kitap daha olması gerekiyor fakat yok. Neden? HALA TEDARİK SÜRECİNDE ÇÜNKÜ!
Cidden! Bu cümleden ne kadar nefret ettiğimi en azından anlamanız açısından büyük harflerle yazmaya çalışsam da ben yine de tatmin olamadım. Her neyse. Kitaplar geldi pekala ama zaten ben tedarik sürecinde kalan kitap için bu siparişi yaparken sizin o kitabı bana yollamayışınız beni derinden yaralıyor sevgili D&R. O kitabın ismini sinirle yazmayı unutmuş olmam da geriye dönüp de sinirle yazdığım satırları silmeme engel olmayacak. Yeni Tarama Sözlüğü'mün en kısa sürede gelmesini istiyorum. Umarım gelir. O zaman aldıklarıma geçelim?
  • Katip Bartleby & Benito Cereno - Herman Melville 
  • Kör Baykuş - Sadık Hidayet 
  • Ben Bir Gürgen Dalıyım - Hasan Ali Toptaş
  • Amok Koşucusu - Stefan Sweig 
  • Sisifos Söyleni - Albert Camus
  • Yeni Tarama Sözlüğü - Cem Dilçin 
Bu kitap alışverişlerimde iki farklı kitap sitesini kullandım. Bkmkitap.com'u mutlaka girip bir inceleyin. Stoklarında bulunmayan birçok kitap sitesindeki kitaplar burada mevcut. Ayrıca kargo çok hızlı bir şekilde elinize ulaşıyor ve babil.com gibi size kitaplarınızın sağlam ulaşmadığında verdikleri bir kart sayesinde tekrar iade edebiliyorsunuz. Aslında bu diğer kitap sitelerinde de var fakat bu kadar hızlı olacağını pek sanmıyorum. Ya da o güvenceyi vereceklerini. 

D&R'ın kitap kargosunu pek beğenmedim. Ben Bir Gürgen Dalıyım kitabının sayfalarının bazıları katlanmış bir şekilde geldi ve eğer bir kitabı elinizde yoksa onu satışta olarak göstermeniz hiç hoşuma gitmedi. Hala bekliyorum. Gelirse bir şekilde burada duyuracağım. 

Onun dığında söylemek istediğim bir şey de cumartesi - pazar günleri blogda yazı görmenizin oldukça muhtemel olacağıdır. Hatta eğer üşenmezsem Buradayım kitabının yorumunu yarın yazabilirim. Böylece hem blog aktif olmuş olacak hem de ben birazcık da olsa vicdan azabımı azaltabileceğim.  

Kendime Not: Birkaç ay, yıl geçtikten sonra tekrar bu yazıları okuduğunda Sia'nın şarkılarına acayip derece takıntı yaptığını bil istiyorum. Çünkü böyle şeyler her zaman önemlidir. Ek olarak biraz üzgünsün.

8 yorum:

  1. Öncelikle hayırlı olsun.
    Diğerlerini bilmiyorum ama Albert Camus - Yabancı, mükemmel bir kitap

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Bende seveceğimi düşünüyorum.

      Sil
    2. Rica ederim. Eminim ki çok seveceksiniz ve bir okumaya bitireceğinizi düşünüyorum, çünkü okumaya başladıktan sonra bırakamıyor insan öyle güzel bir kitap.

      Sil
  2. Ben de bugün üç kitap aldım :) Ne güzel kitap okumak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayattaki en güzel şey!
      Keyifli okumalar dilerim. 😊

      Sil
  3. Kitapların hayırlı olsun, Yabancı'yı çok severim ben. Aldıklarından bazılarını da merak ediyorum. :)
    Bu arada seni mimledim. *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Yabancı'yı sevmeyen yok galiba. 😁

      Bakayım mimlerle aram yok ama...

      Sil