Kitap Fuarından geriye kalanlar. || Kasım - 2016

27 Kasım 2016 Pazar



Şu yazıda devam edecektir diye not düştüğüm fakat daha sonra araya haftanın girmesi üzerine bende ikinci yazımın konseptini değiştirmeye karar verdim. Hem son olarak ne aldığımdan hem de fuar hakkında deneyimlerimi bu başlık altında birleştirmiş olacağım.
Kitap fuarları bizim ülkemizde oldukça rağbet gören fuarlardan biri. Birçok insanın üşenmeden gittiği ve ciddi katılımların olduğu kitap fuarı her yaş için kapılarını bu sene de açmış oldu. Kitap fuarına ziyaretin yetkililer tarafından daha çok hafta içi yapılması gerektiği söylense de ben bu görüşe katılmıyorum. Bu sene iki kere gittiğim fuarda da hafta içi gittiğimden bunu önermemem için oldukça sağlam nedenlerim oluştu. Hemen birkaç maddede bunu açıklayayım:

  • Hafta içi büyük ihtimal ilkokul, ortaokul, lise ve üniversite öğrencilerinin topluca gittikleri ve sürüden ayrılanı kurt kapar deyimini ciddiye aldıklarından dolayı da birbirlerinden ayrı gezmedikleri için izdiham yaşanılması kaçınılmaz oluyor. (Buna özellikle dikkat edin.)
  • Bu hengamenin içerisinde sizde bir bunalma, istemsiz bir şekilde niye geldiğinizi anlayamamaya ve bundan mütevellid de kitapların o mayhoş ortamına ayak uydurmak yerine kendinizi güvenceye almak için kalabalıktan uzaklaşma ve oradan çabucak ayrılma isteği beyninizde yankılanıyor.
  • Buluşmak istediğiniz arkadaşlarınızla hafta içi buluşmak da bir o kadar zor oluyor. Çünkü herkes genelde boş olduğu zamanlar yani hafta sonları gelmeyi tercih ediyor. (Sınavları dolayısıyla gelemeyen kişilerden bahsediyorum.)
  • Birçok blogger ve bookstagram kullanan kesimin de hafta içini tercih etmediği bir gerçek.
  • Fakat standda her gün çalışan ponçik kişileri de unutmamak lazım. Birkaç kişiyi bu sayede hafta içi görebilirsiniz. (@tozlubavul 'a öpücük yollar.)
  • Lakin herkesi görmek isterseniz bu yine size bir hüsrana sürükleyebilir. 
Bunlar haricinde yine yemek yemek ve dinleme yerleri fuar zamanı hep dolu oluyor o yüzden buna yapacağımız bir şey yok maalesef ki.


Fuarın beşinci günü yani çarşamba günü ben kendi okulumun edebiyat grubu ile gittiğim için farklı bir deneyim olduğunu söyleyebilirim. Fuarlara genelde ailem ile gittiğimden bu konuda farklı olması kaçınılmazdı zaten. Arkadaşları korkutmamak için ben ilk gün gittiğimde zaten istediğim birçok kitabı almış olduğumdan almak istediğim diğer küçük kitapları da o gün aldım. Onlar da şöyleydi:

  • İnsan Ne İle Yaşar - Tolstoy  (Koridor Yayınları)
  • Atları Bağlayın Geceyi Burada Geçireceğiz - Melisa Kesmez (Sel Yayıncılık)
  • Yalnızlık - Hasan Ali Toptaş  (Everest Yayınları)
  • Kabuk Adam - Aslı Erdoğan  (Everest Yayınları)
  • Kendine Ait Bir Oda - Virginia Woolf  (Aylak Adam Yayınları) 
Toplamda 20 kitap ile bu seneki fuarı kapatmış oldum. Geçen seneye göre daha fazla kitap almam beni birazcık ürkütse de aldıklarımı güzelce okuyacağım. O yüzden pişman değilim. 

Kendime son olarak şu notu bırakmak istiyorum: Lütfen bir dahaki sene fuara hafta sonu git! 

Sevgiler,
2017 kitap fuarında görüşürüz!


İstanbul Kitap Fuarı Yazılarım;

35. İstanbul Kitap Fuarı || Aldığım Kitaplar - İlk Gün (14.11.16)

34. İstanbul Kitap Fuarı || Aldığım Kitaplar 

31. İstanbul KİTAP Fuarı || Gidemiyorum

9 yorum :

  1. Vaybe. Bugüne kadar hiç kitap fuarına gitme şansım olmadı. Eminim güzel bir duygudur. Aldığınız kitaplar arasından benimde merak ettiğim kitaplar var. Özellikle Tolstoy'un İnsan Ne İle Yaşar ve Hasan Ali Toptaş'ın kitabını baya merak ediyorum. Artık okuyunca fikirleriniz bizimle paylaşırsınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ölmeden önce gidilmesi gereken yerlerden biri bence. :)
      O zaman önceliğimi o kitaplara vereceğim.

      Sil
  2. bu sene gitmedim tüyapa uazk ya üşendim :) bir de bak benim blogda dizi çok bi bakarsın izliyceğin zaman bişiler seçersin ki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nassıl üşendin yaa?!! Keşke görüşebilseydik :(
      Bakıcam bakıcam :)

      Sil
  3. ay çok uzak değil mi yaaa. nerdeyse edirnede :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben Tekirdağ'dan gittim fuarlara yaaw :D
      Cnr'a gel bak. Kesin gel. Bekliyorum. :)

      Sil
    2. tekirdağdan daha yakın evet :))) cnr evet bak o daha yakın ki :)

      Sil
    3. Yaa ıvit o daha yakın kesin gel. ☺

      Sil
    4. hayırlısı bakalım ciciş :)

      Sil

Made With Love By The Dutch Lady Designs