3 Aralık 2016 Cumartesi

, , , ,

Bazen Bahar - Melisa Kesmez || Kitap Yorumu

Hikayeler bizi kendimize götüren, düşüncelerimizi çay kaşığı ile karıştıran ve bunu en küçük bir tereddüte dahi yer vermeden yapabilen türlerden biri. Bazıları baş ucu kitaplarımız bazıları da yol arkadaşlarımız. Benim hikayelere bakış açım da tam olarak böyle. Ben okurken bütün sıkıntılarıma bir perde indiren ama aynı zamanda da yeni dertler ile de kavrulmamı sağlayabilen... Bu tanımlara bir de 'bizden, içimizden' alınan hikayeler olmasını eklersek karşımıza Bazen Bahar çıkıyor.


Melisa Kesmez ile tanışmamız biraz uzun bir zaman aldı. Fakat zamanın uzunluğu beni sonunda Kesmez ile tanıştırıyor. Zaman bizi istediğimiz yere götüyor galiba.

@baldanberi'nin oldukça sevdiği bir kitap olması hemen benim de dikkatimi çekmişti. Ne zaman aldığımı hatırlamasam da aldıktan birkaç gün sonra da başladığımı söyleyeyim. Toplamda 10 öykünün bulunduğu Bazen Bahar, uzun zamandır aradığım o mayhoş tadı aynı zamanda da kendimi/zi görebildiğim ve bulduğumda da sıkıca sarılıp herkese önermem gerek dediğim bir kitap oldu.

Her hikaye beni çok başka yerlere misafir etti. Sanki gizliden o hayatlara ait oldum. Bazen beni de içlerine aldılar, sen de ailedensin dediler. Üzülmemem için bana sıkıca sarıldılar. Ben de sarıldım sıkıca bu hikayelere. Bırakmak istemezcesine her hikayeden sonra uzun aralar verdim kendime. Bitirmek biraz zoruma bile gitti. Melisa Kesmez sizi tekli koltuklardan birinde bir kahve içmeye davet ediyor adeta.

Üslubu da bir o kadar hikayelere etkilemiş belli ki. Okurken sözcüklere adeta bir yorgan örtmüştü. Üşüseler bile bir yorganın rahatlığı vardı. Hikayeler ile bütünleşmişti artık Melisa Kesmez'in üslubu. Daha sonra bu tadı başka yazarlarda da aramak isteyeceğimiz türdendi.

Bütün hikayeleri sevsem de bazıları yine bir tık öndeydiler. Domates Tohumları, Telefon Kulübesi ve özellikle Bir Bahçeyi Beklemek hikayeleri için Bazen Bahar'a bir şans vermeniz gerektiğini söyleyebilirim.

Puanım: 5/5

Bu kitap Kitap Sayfaları'nın 2016 Favoriler listesindeki kitaplardan biri!


goodreads: raggedybook
snapchat: raggedybook
instagram: @raggedybook_
twitter: @raggedybook
kitapsayflari@hotmail.com


2 yorum:

  1. yazarın adını da kitabın adını da kapağını da sevdim. hikaye de bayılırıım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman hemen gidip okuman gerek! :)

      Sil