Hayatıma 'şiir' kategorisi ekledim.

16 Ağustos 2017 Çarşamba

"Bloga nasıl yazılır?" adlı bir yazı var mıdır acaba. Çünkü yazmak istediğim onca şey arasından hangisini, nasıl bir düzen içinde paylaşsam bilemiyorum. Sanırım kararsızlıkla gelen üşengeçlik beni bu hala soktu. Zaten uzun bir ara verdiğimi şu yazıda özetleyerek anlatmıştım fakat yine de elim gitmiyor. Bu aralar neler yapıyorum yazısı ile başlamam mantıklı gibi geldi. Eh ne de olsa bitirdiğim kitapların yorumu hala bekleyebilir değil mi? 


Hayatıma şiir kategorisini sonunda ekleyebildim. Sanırım şiirin sizi seçmesi gerekiyor. Aynı şeyi kitaplar için de söyleyebilirim. Ama kitaplar beni küçük yaşlarımda seçtiği için çok şanslıyım. Evet şiir diyorduk. Şiir hayatıma girdi. İlk tanıdığım ya da şöyle demem gerek el sıkışıp; 

"Merhaba, ben Fatma. Siz?" 
"Merhaba ben Necip Fazıl." 

Necip Fazıl Kısakürek. Evet. "Bu Yağmur" şiirine takılı kaldım. Tabiri caizse vuruldum. Hatta şuradaki videodan bayağı bir etkilendim. Ardından ikinci ezberlediğim şiir oldu ki şunu eklemem gerek benim ezberim hiç ama hiç iyi değildir. Her yağmur yağdığında bağıra bağıra bu şiiri söylemeye başlamamı saymıyorum. Böylelikle Necip Fazıl hayatıma girdi. Ardından SoundCloud hesabı açtım zevkine güvendiğim birini takip etmek için. Orada takılırken birden karşıma Didem Madak'ın "Çiçekli Şiirler Yazmak İstiyorum Bayım" şiirini dinledim. Hop! İkinci tutulma. Tutulmalar arasında belirli bir düzen olmadığı gibi bu tutulmalardan zarar görme olasılığım yüzde bir civarında olmasına rağmen o yüzde birlik kısımda yandım. Yanarken bari tam yanmalıyım diyerek gidip 'Grapon Kağıtları' adlı şiir kitabını aldım. Yine SoundCloud'da gezerken 'Mutsuza Kim Bakacak?" şiirini dinledim. Sanırım Didem Madak beni biraz zora sokmak boğazımda kalmış kelimeleri bir bir kerpetenle çıkarmak istediğine karar vermiş.  Şu satılarda bir miktar üzülüyorum;

Bilir misin maviş anne?
Ben çekildiğim her fotoğrafta 
Defolu bir kelebek gibi çıkarım. 

Şiir kitabı aldığım zaman yanında Özdemir Asaf'ın Çiçek Senfonisi isimli bütün şiirlerinin bulunduğu kitabı da almıştım. Onun şiirlerini de yine SoundCloud'dan dinleyerek okuyorum. Bazen ben de seslendiriyorum şimdi. Yalan olmasın ama sanırım şiirleri sesli okumayı seviyorum. 

Paylaşım yapmasam da eğer "Şi'r" adındaki çalma listeme göz atmak isterseniz buraya profilimin linkini bırakıyorum. Şiirleri sesli dinlemek onları yorumlayanlar hakkında kafamda analizler yapmak sonrasında güzelsiniz diyerek bir yerde toplamak şuan için yeni hobim. Hobi... Ne garip bir kelime öyle.


4 yorum :

  1. Benim şiire vuruluşum Didem Madak'la olmuştu. Sonrasında da arkası kesilmedi. Sanırım gerçekten de doğru şiiri bulmak önemli ^^

    YanıtlaSil
  2. Merakla bekliyorum, bizim dönemimiz ne zaman başlayacak diye. Hala ısınamadık birbirimize. Ben yazıyorum; ama okuyamıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En azından yazıyorsun bu da bir şey tabi :)

      Sil

Made With Love By The Dutch Lady Designs