Konuşan Kitaplar ile Blog Turları: Gül ve Avcı - Asude | Kitap Yorumu

22 Kasım 2013 Cuma


Herkese merhabalar! Sizlere historical türünce ve kapağını aşırı beğendiğim bir kitabımızın yorumuyla geldim! Konuşan Kitaplar bu sefer de historical bir kitap olan "Gül ve Avcı"yı konuk ediyor!

Kitap Adı: Gül ve Avcı
Yazar: Asude
Yayınevi: Ephesus Yayınları
Tür: Historical, romance
Sayfa Sayısı: 462

Gül ve Avcı, ilk olarak kapak bakımından benim çok beğendiğim bir kitap. Konusu historical olduğu için pek benim türüm sayılmaz ama kapağı ve özellikle de "Asude"nin büyük bir fan kitlesinin olduğunu duyunca bu kitaba şans vermeliyim dedim. Yanılmadım da! Dediğim gibi historical her ne kadar okumasam da nadir böyle turunu yağtığımızda okuma fırsatı buluyorum. Mesela historical deyince benim aklıma "Aşkın Kollarında" geliyor. Gerçekten onu da çok sevmiştim ve historical'i yavaştan sevmeye bile başlamıştım. Daha sonralar elime başka bir historical kitap geçmediği için bu sevgimi ilerletemedim. Neyse ki turda böyle arada historical kitaplar ağırlıyoruz da bende okuma şansı elde ediyorum. 


Ama çok "historical" kelimesini kullandığımı fark ederek hemen konudan sapıyor ve sizi "Gül ve Avcı"yı anlatmaya geçiyorum;
Gül ve Avcı, baş karakterimiz olan Evelyn amcasının oğlu Tony'i aramasıyla olaya giriş yapıyoruz. Evelyn, amcasının yanında o eskilerde dedektiflik nasıl oluyorsa işte orada yardım ediyor. Çok büyük davalar gelmese de gene de bu yaptığı işten memnun olan Evelyn bir gün Tony'i aramaya çıktığında karşısına Harewood Dükü Julian Benedict Wharton çıkıyor ve olaylar hızlı bir şekilde değişiyor. Julian dövüşler için gelmiştir ve onu gören Evelyn az çok etkilense de Tony'i aradığından bir ilgi gösteremez. Daha sonra Tony'in orada olmadığını anlayan Evelyn dışarı çıktığında Julian'ı sarhoş ve bitkin bir şekilde görünce yanına gider. Buradan sonrasını anlatmayıp okuyarak öğrenmenizi istiyorum.

Gelelim benim kitapta sevdiğim yerlere; bir kere kızın bu dedektiflik olayı çok hoşuma gitti. Bir macera, polisiye delisi olarak direkt o yön böyle gözümde parladı, dikkat çekti. Ve Evelyn'in o düşünce tarzı, amcasıyla şakalaşmaları okurken çok eğlenmeme sebep oldu. Aslında eski yaşam tarzları benim ilgimi çeken bir konudur ama bilim kurgu tarzda yada macera üzerine kitaplar okumayı tercih ediyorum. Özellikle beğenilen bir kaç historical araştırmayı ve o kitapları okumayı aklıma not ettim. 
Genel itibariyle kitap "historical" türü kitaplar sevenler için çok iyi. Şunu da belirtmeliyim yazarımızın internette yayınlanmış birkaç romanı da varmış. En kısa zamanda bunları da okumak istiyorum. Tabi okuncak kitaplar doluu zaman bulabilmek önemli :) 

Tur sayesinde yeni bir türk yazar daha okumuş oldum. Takip edenleriniz bilir genelde yabancı yazarların kitaplarını okuyorum ve takip ediyorum. Bakalım daha hangi güzel kitaplar okuyacağım. :)) 
- Puanım -





a Rafflecopter giveaway

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Made With Love By The Dutch Lady Designs