2016 Favoriler || Kitap Sayfaları

26 Aralık 2016 Pazartesi


Blogda en çok yazmaktan keyif aldığım yazılardan biri herhalde yıl sonu yazıları. 2016'ya dönüp baktığımda neleri doğru neleri yanlış yaptığımı ya da neler kaybedip neler kazandığımı görmek kendimle iç hesaplaşma gibi adeta. O yüzden bu yazılar beni her zaman biraz hüzünlendirmiştir.

Benimle beraber sanki blogum da yaşlanıyor ve yeni yeni şeyler öğreniyor/öğretiyor. Bu bambaşka bir duygu. Kolay değil. 2012'den beri burada kendi sevdiğim şeyleri paylaşıyor sevmediklerimi de genelde bloga yazmıyorum. Sanırım bu artık bir alışkanlık. Mutlu olduğum her anı sanki not etmek istercesine bloga özenle yazıyorum.

Bazen hangi kafada neler yazmışım diye açıp okuyorum ve bu beni daha çok kamçılıyor. Daha iyi, daha güzel şeyler yapmak isterken buluyorum kendimi. Benimle aynı zamanda bloglarını yayın hayatına sokan arkadaşlarım hatta dostlarım oldu. Her sıkıntımda bir şekilde onları yanımda hissettim. Bu çok güzel bir duygu. Yeni yeni insanlar da tanıdım elbet bu 5 sene içerisinde. Bloglarına girip de benim neden böyle blogum yok diye özendiğim, daha çok geliştirmeli ama şimdiden iyi bir yere geldiğini görebildiğim dediğim bir sürü blog var şimdi hayatımda. İsimlere birazdan detaylı bir şekilde ineceğim fakat bu yazı bayağı bir veda konuşması metnine dönüşmüş. Hemen düzelteyim: Belirtmeliyim ki hayatımın sonuna kadar yazmaya ve okumaya devam edeceğim. Çünkü bu benim. Kitap Sayfaları.

O zaman gelsin 2016 yılının favorileri!

*Küçük bir ekleme: 2016 yılında 40 kitap okudum. Hedefim aslında 45'ti daha sonra ulaşamayacağımı fark ederek en azından 40 kitap olsun dedim. Diğer yıllara göre daha iyiyim. Bakalım seneye 50'yi görür müyüm ki...
  • 2016 yılında okuduğum en iyi 6 kitap
+ Yeraltından Notlar, Dostoyevski 
+ Bazen Bahar, Melisa Kesmez
+ Kalanlar, Tezer Özlü
+ Sandman Vol 1 - 2 , Neil Gaiman
+ Güngezgini, Fabio Moon & Gabriel Ba
+ Cinder, Marissa Meyer
  • 2016 yılında keşfettiğim en iyi 3 yazar
+ Tezer Özlü (Kalanlar)
+ Melisa Kesmez (Bazen Bahar)
+ Dostoyevski (Yeraltından Notlar)

  • 2016 yılında veda ettiğim seri
Morganville Vampirleri, Rachel Caine 
  • 2016 yılında blogda en çok okunan yazılar
+ Her Gün, David Levithan || Kitap Yorumu
  • 2016 yılında blogda yazdığım yeni bir yazı dizisi
Kek ve Kahve Günleri
  • 2016 yılında en çok ziyaret ettiğim Blog/Site
+ Hayallerimde Ben
+ Goodreads


  • 2016 yılında izlediğim en iyi 4 film
+ Demolition (2015) ımdb 7.0/10
+ Doctor Strange (2016) imdb 7.9/10
+ Captain Fantastic (2016) imdb 8.0/10
+ Your Name (2016) imdb 8.8/10
  • 2016 yılında izlediğim en iyi yabancı dizi
+ The Big Bang Theory 

(Zaten severek izlediklerimi bu kategoriye koymadım. Mesela TWD ve Doctor Who zaten baş tacım! Bu sene The Big Bang Theory'ye başlamam herhalde yaptığım en iyi şeydi. Bu dizi hayat kurtarır ben diyim. Başlamak isteyenlere tavsiye ederim. )


  • 2016 yılında izlediğim en iyi 3 kore dizisi
+ Another Miss Oh 
+ Age of Youth 
+ Goblin 
  • 2016 yılında en çok dinlediğim 3 şarkıcı
+ Sia 
+ Zara Larsson
+ Balmorhea
  • 2016 yılında en çok dinlediğim 6 şarkı
+ Unstoppable, Sia 
+ Gansta, Kehlani
+ The Box, Damien Rice
+ Remembrance, Balmorhea
+ Anchor, Novo Amor
+ A Little Braver, New Empire
  • 2016 yılında en çok izlediğim youtuber
+ EREN NADİR AKŞAMOĞLU (Tehdit etti arkadaş. Mızrak sapladı. Gözü çıktı. Çamaşır suyu içti. Mecbur ekledik. )
+Barış Özcan
  • 2016 yılında en çok kullandığım 5 android uygulaması
+ TED
  • 2016 yılında en çok kullandığım sosyal ağlar
+ Twitter @raggedybook
+ Snapchat: raggedybook
+ İnstagram: raggedybook_
  • 2016 yılında en çok yediğim 3 abur cubur
+ Eti Puf
+ Kraker
+ Ülker Yupo Çokojelo *
  • 2016 yılında en çok içtiğim kahve
+ Mocha (Tchibo)


Hoh! Bitirdik mi 2016'yı? Böyle geldi ve geçti koskocaman bir yıl. Geriye dönüp baktığımda 2016 yılım bu saydıklarımla geçti. Yeni yazarlar, yeni şarkıcılar tanıdım. Yeni insanlarla tanıştım. Çok ilginç bir yerde hem de. Şimdiden kucaklamak istiyorum hepsini öyle tatlılar ki... İnsan nasıl bir araya gelir bunlar diye kendine sormuyor değil. Bilmiyorum sonumuz nasıl olur lkgldksgh

2016 biterken bana şu son sözcükleri fısıldadı:

"I don't care if I sing off key" 
"Şarkım detone olsa da umursamayacağım." 



Favoriler Yazılarım

2015 Favoriler || Kitap Sayfaları

27 yorum :

  1. Harika bir post olmuş :) Kore dizilerinin 3ünü de izlemedim not aldım ; teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Beğenmene sevindim çokça.Pişman olmazsın izle izle :*

      Sil
  2. Baya ayrıntılı ve uğraşılmış bir yazı olmuş.Yeni yılda size bol başarı diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Sizin de yeni yılınız iyi geçer umarım. :)

      Sil
  3. Keyifle okudum yazınızı. :) Kitaplardan okumadıklarım var, ekledim onları okunacaklar listesine. Sizde bir Kore fanısınız demek. O dizilerden bir Goblin'e bakıyorum şu an Gong Yoo olduğundan dolayı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemde nasıl bir fan *.* Daha demin 8. bölümü izledim çok fenaydı uff...

      Diğer kore dizilerine de bir göz atın bence çok seveceksiniz. :)

      Sil
  4. Yazıya başlarken bu kadar ayrıntılı bir özetini beklemiyordum açıkçası :D Okuması çok zevkliydi. Neredeyse her maddede durup düşündüm acaba benimkiler ne diye :D
    A Little Braver'ı Uncontrollably Fondda duyup bayağı dinlemiştim ben de bayağı güzel şarkı. Şimdi açıp dinleyeceğim hatta özlemişim :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bu kadar ayrıntılı olmasını bende beklemiyordum. Bir an şu da olsun bu da olsun derken bir baktım bayağı yazmışım. Dedim durayım artık. Yazarken çok eğlendim ama sjdhsjjs Sende yaz bence :) Okurum.

      Ya ben o diziyi yarım bıraktım ama diziyi sevmemin tek nedeni bir kim wo bin iki bu şarkı olmuştu. Yine de yarım kaldı. Yeniden başlarım belkim...

      Sil
  5. Çok güzel bir yazı olmuş. Bolca madde eklemişsin, hepsini keyifle okudum, benimkileri düşündüm de pek net sonuç yok şimdilik. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim! :)
      Bu kadar ayrıntılı olmasa da sen de enlerini yazabilersin bence. Çok eğlenceli oluyor hazırlaması.

      Sil
  6. Yılın sonunda yazılan favori yazılarını çok seviyorum. Yazını keyifle okudum. Umarım 2017 çok daha verimli ve güzel geçer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım. 2017'den çok umutluyum. :)

      Sil
  7. Hey! Mükemmel bir 2016 yazısı olmuş yahu. Formatı da çok güzel.enlerini ne güzel sıralamışsın öyle. Kitaplardan başlarsak zatrn dostoyevski benim için bambaşka yerde. Senin içinde öyle olmasına sevindim. Sand Vol 1 i bende çok merak ediyorum
    İki bin on altıda okuyamadım ama belki 2017 de okur 2017 de en sevdiğim kitaplar listeme eklerim. Doktor strange e gidemediğim için içim kan ağlıyor. Ama internete düşer düşmez izleyeceğimden eminim. TWD benim beş senedir değişmeyen tek dizim zaten. The big bang theory de kaliteli bir komedi.sheldon ve bazinkası benim için apayrıdır. Başka bu tür birşey izlemek istersen how I met your Mother da tavsiye ederim. Damien Rice in the box ı bir ara playlistimden hiç düşmeyen şarkı olmuştu zaten. Adamın ses rengi bile yeter dinlenmek için. Şarkı zevklerin güzel bana hitap eden ne kadsr da çok şey var yazılarında. Çok iyi emektar bir bloggersın bu işe gönül verdiğin ne kadsr da belli. Umarım daha nice yıllar yazarsın ve bu işte hep mutlu olursun. Güzel yazıydı. Ellerine, fikrine, yüreğine sağlık. Zevkle okudum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kocaman musmutlu yorum gelmiş ya! Nasıl sevindim dur yatakta bi zıplayayım *.*

      Cidden ne çok aynı seviyoruz hatta başka bir açıdan bakayım. Profil resminde kim varmış himm Sherlock aşkım oldu o zaman iyı geceler. Sherlock Benedict canımız. :* Doctor Strange'de yine harika bir oyunculuk sergiledi. Mutlaka izle!

      Damien Rice'in her şarkısı ayrı bir tat ayrı bir dünya bence. Arada dinlemek lazım. Fazla tüketmeden böyle ayda 10 defa dinlemek lazım mesela. Ruha iyi gelsin diye. Seviyoruz. Birde canlı performansı harika! Nedense canlı dinlemek hiç aklıma gelmemişti. Yazıyı yazarken denk geldim. Efsane!

      Umarım hepimiz için iyi bir yıl olur. Buna çok ihtiyacımız var gibi gibi...

      Beğenmene çok sevindim. :)

      Sil
    2. Benimde aklımda güzrl bir ışık yaktı bu dediğin. Bende damien ın canlı performansını dinleyeceğim. Hemde diğer önerdiğin şarkıları da dinleyeceğim. Sherlock candır onu sevenler fanları da ayrı bir candır zaten. Bundan sonra hep takipteyim. Böyle güzel bir blog ve blogger takip edilmez mi? Musmutlu oldum :) :)

      Sil
    3. Bir insanı mutlu etmenin ne kadar güzel bir şey olduğunu bilmiyorlar. Ben biliyorum.

      Bende takip edeceğim. Bu kadar güzel bir yorum yazan biri zor bulunuyor. :)

      2017'ye girmeden yeni bir arkadaş edindimseee hihihihi

      Sil
    4. O zaman iyiki edinmişiz. Mutlu ol hep yeni yılda da :) :)

      Sil
  8. 2016 yılı istatistiklerinizin kitap bölümü ilgi alanım olduğu için okudum. Yıllık sayınızı vermemişsiniz ama iyi bir okur olduğunuz anlaşılıyor. Eğer gerçekten Dostoyevski ile bu sene tanıştıysanız tüm eserlerini okumak için 2017 yılı yetmeyebilir. 2017 yılınızın da bol okumalı geçmesini temenni ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birçok kategori olunca yıl içinde ne kadar okuduğumu yazmayı unutmuşum. :)

      Dostoyevski ile bu sene tanışmış olduk evet. Bütün eserlerini okuma hedefim var. Bakalım umarım okuyabilirim...

      Teşekkürler. Umarım sizin de 2017 yılınız bol okumalı geçer.

      Sil
  9. Morganville Vampirleri'nin ilk birkaç kitabını okumuştum, sonra çevirilmesi uzun sürdü, ben de bıraktım :D Bu yıl bittiğini bilmiyorum :)) Tezer Özlü'yle ben de bu yıl tanıştım. Doctor Strange'i de severek izlemiştim. Güzel bir yıl olmuş, daha güzeli 2017 olsun :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En sevdiğim serilerden birdir MV. *.* Tekrar başla bence tavsiye ederim. :)

      Teşekkürler. Umarım senin de yeni yılın daha güzel geçer!

      Sil
  10. Bu yazı çok güzel olmuş. 2017 nin sonunda ben de yazarım inşallah böyle güzel bir yazı. Heveslendin :) Blogunu neden daha önce keşfetmemişim ki :( Yaşasın yolu kitaplarda kesişenler. Bol bol görüşmek üzere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heheheh. Çok tatlı bir yorum bu :)

      Yazmalısın bence de. Ben de okumayı çok seviyorum bu tarz yazıları. Yeni yıl yeni arkadaşlar yeni kitaplar dileyelim o zaman :)

      Sil
  11. Sectiğiniz kitaplar çok güzel bende okumayı istiyorum :) bende stefan Zweig i bu sene keşfettim :) secimleriniz cok güzeldi :) kaleminize sağlık

    YanıtlaSil
  12. süper yazı bu. bu yazına tekrar döncem çünkü çok şey var yaa içinde tek tek bakmam lazım. bi deee ama hep burda olcaz de miiii yıllarcaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol ben de diyordum Deep nerede kaldı *.*

      Olalım bence ilk çocuk sonra da yaşlanma gelsin ama hep burada olalım. Sen ben biz olmazsak nasıl çıkar bu bloggerlar aydınlığa :)

      Sil

Made With Love By The Dutch Lady Designs