Konuşan Kitaplar 2013 Enleri | En İyi Polisiye

10 Aralık 2013 Salı



Konuşan Kitaplar olarak 2013 biterken ve 2014'e gireceğimiz sayılı günlerde sizlere türlere göre belirlediğimiz "Enlerimizi" paylaşacağımı bir etkinlik yapmaya karar verdik. Okuduğumuz kitaplardan yada turlarını düzenlediğimiz kitaplara kadar olan bu geniş yelpaze de kitaplar bizlere  "işte bu çok iyiydi yaa!" dedirttirebiliyor. İşte bu çok beğendiğimiz ve "Enlere" girebilen kitaplara bakıcaz. Benim enlerim ise "En İyi Polisiye" kategorisinden seçeceğim 3 kitap olacak. Ama ilk önce size Polisiye türünden biraz bahsetmek istiyorum.

Polisiye Nedir?

Genellikle bir cinayeti ya da gizemli bir olayı çözmeye çalışan bir polis ya da dedektifin baş kahraman olduğu romanlardır. Heyecan ve merak uyandırarak okurun ilgisini çekecek şekilde yazılırlar. Yazar olayın çözümü ile ilgili ipuçlarını romanın içine serpiştirir ama asıl suçluyu ele verecek ipucunu genellikle dedektif son anda suçluyu yakalarken açıklar. 

İlk polisiye roman olarak "Charles Felix" takma adıyla 1862-63 yıllarında yayımlanmış olan The Notting Hill Mystery kabul edilir.

Polisiye roman yazarları arasında Hercule Poirot ve Miss Marple'ın yaratıcısı "Polisiye Roman Kraliçesi" Agatha ChristieSherlock Holmes'ın yaratıcısı Arthur Conan DoyleEdgar Allan PoeP. D. JamesGeorges SimenonUmberto EcoJean Christophe GrangeDan Brown gibi isimler yer alır.

Türk Edebiyatı'nın önemli polisiye yazarları arasında Ahmet Ümit ve Pınar Kür yer alır. Edebiyatımızdaki ilk polisiye roman Ahmet Mithat Efendi'nin Cinayet-i Esrar'dır.

Benim çok sevdiğim bir tür olan polisiyeden özellikle bahsedeceğim bir yazar var. O yazar Tess Gerrtisen. Ben Tess'in ilk olarak Günahkar kitabını okumuş ve işte ilk o zaman polisiye türüne aşık olmuştum. Daha sonradan bütün kitaplarını takip etmeye ve okumaya başladım. Hala birkaç tane okumadığım kitabı var ama onları da alıp okumayı planlıyorum. Gelelim benim 2013'ün En İyi 3 Polisiye kitabına;



  1. Kaiken - Jean Christophe Grange


  2. Buz Gibi Soğuk - Tess Gerritsen



3- Nemesis - Jo Nesbo




Konuşan Kitaplar'ın Enleri devam edecek ama bu posttan sonra Facebook sayfamızdaki çekilişe de bekleriz :))

2 yorum :

  1. 3.kitabı ilk kez gördüm.Bu yazarı hiç duymamıştım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha önce yazarın bizim ülkemizde yayınlanmış bir kitabı yoktu. O yüzden duymamış olabilirsin. Ben tavsiye ederim çok güzel bir kitap :))

      Sil

Made With Love By The Dutch Lady Designs