Her Gün (Every Day #1) - David Levithan | Kitap Yorumu

6 Şubat 2016 Cumartesi

Her Gün, benim 2015'in Tüyap kitap fuarından aldığım bir kitaptı. Ama hemen okumak istememiştim. Aslında şubat ayı okuncaklar listemde de yok. Peki benim aklıma kim girdi de ben okudum? Ecmel'in youtube kanalını biliyorsunuzdur. O da 2015 Favorilerim diye bir video çekmiş. Bende bir bakıyım derken Her Gün'den bahsettiğini gördüm. Bayağı beğenmiş. Gözüme de çarpıyordu zaten kitap. Alıp hemen başladım.


Edebiyat dersinde olmalıydı. Ben de biyoloji dersinde olmalıydım. Bugün okyanusa yaklaşmamamız gerekiyordu. Bize sunulan günü reddetmiştik.
Kitabı 2 gün içerisinde bitirdim ve şunu söylemeliyim ki OLAĞANÜSTÜ GÜZELDİ! Konusunu hiç okumamıştım. Kapakta sadece her gün farklı bir beden ama aynı kıza aşık yazıyor. Fakat ben ona bile görmeden okumaya başladım. Biraz böyle hemen alıyım nasıl bir kitapmış da Ecmel çok beğenmiş falan diye almıştım elime zaten. *.*
O yüzden böyle bir kurgu başka nasıl bu kadar güzel anlatılabilirdi inanın bilmiyorum. Okuduktan sonra David Levithan ne yazsa okurum kıvamına gelmiştim.

A her gün farklı bir beden içinde uyanıyor. Bunun neden olduğunu bilmeden hayatını sürdürmeye çalışıyor. Kimsenin hayatını alt üst etmemeye her şeyi kuralına göre uyguluyor. Bu böyle sürerken bir gün kendini Justin adında bir erkek bedeninde bulur. Olay çok sıradandır. Okula gitmesi ve Justin'in o gün ne yapması lazımsa onları yapması bekleniyor. Ama Justin'in sevgilisi Rhiannon'u görünce koyduğu kuralları bir günlüğüne bozmaya karar veriyor. Aslında Justin ile Rhiannon'un ilişkileri çok karmaşık durumda. Buna kayıtsız kalamıyor ve olayların akışı birden değişiyor. Artık A Rhiannon'a aşık olmuştur. Her bedende onu ararken bulur kendini.

David Levithan, size insan ilişkilerini, kişilikleri ve hayatı tekrar öğretiyor adeta. Hatta şu cümlesi beni çok etkiledi:
İnsanlar hakkında birçok şeyi, anlattıkları hikayelerden öğrenmek mümkün ama onları tanımak için şarkılara eşlik etme şekillerine, pencereleri açık mı kapalı mı tuttuklarına, haritaya göre mi dünyaya göre mi yaşadıklarına, okyanusun çekimini hissedip hissetmediklerine de bakılabilir.
Daha birçok cümle var böyle post-it'lik. Felsefi düşüncelerini,din,ırk,yaşam biçimlerine kadar her konudaki fikirlerini bizlere konunun içinde öyle bir yoğurarak vermiş ki size de sadece ağzınız açık bakakalmak düşüyor. Bu biraz hem sizi sarsıyor hem de kurgunun hayranlığına kapılmadan edemiyorsunuz. İşte böyle bir kitap Her Gün.

Tek sevmediğim yeri ise sonu oldu. Böyle bitirmemeleri gerekiyordu bence. Sorunu sanki biz kendimiz kafamızda hayal etmemiz ve bitirmemiz gerekiyor gibi kaldı. İkinci kitabı da varmış bu arada. Ama o kızın gözünden yaşanılanların anlatıldığı bir kitap. Çıkarsa alır mıyım bilemiyorum. Ama keşke kızın gözünden değil de seri olarak daha sonra neler olacağını anlattığı bir kitap olsaymış. Yada yabancıların 1.5 dedikleri kitaplar oluyor o tarzda bir devam kitabı yazabilirdi. Çok dertliyim bu konuda. Napalım artık.
Hepmiz gizemlerle doluyuz, özellikle de içeriden bakıldığında.
Onun dışında konu ve üslup bakımından harika bir yazar bana göre. Çok rahat, akıcı okunabiliyor. Eğer reading slump'taysanız direkt sizi o durumdan çıkartabilecek ve okuma hızınıza tekrar kavuşturabilecek bir kitap. Keşke sonu da böyle açık kalmasaydı.

 -Puanım-
4.8/5


10 yorum :

  1. aslında kerem alsa okurum ben bunu , zira kapak olarak çok hoşlandım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence sizde çok seveceksiniz. Her bir yaşam çok farklı bir şekilde anlatılıyor ve yazar bize hayatımızdaki o her anın değerini anlamamamız için ufak ufak fikirlerini de aralarda veriyor. Hoş ama sonu hariç :)

      Sil
  2. Çok okunası duruyor , cezbetti yorumun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence bir şans vermelisin. Konusu ve yazarın üslubu zaten sizi hemen hikayeye çekiyor :)

      Sil
  3. Konusunu bilmeyip de okumak isteyenler kervanındaydım ben de. Sayende konusunu da öğrenmiş oldum ama çok daha merak eder oldum! Şimdi "kesinlikle okunacaklar" listesine eklenecek. Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oku okuu! Kesin beğeniceksin :)
      Tesekkürler.

      Sil
  4. şu telefonlu kitaplı foton ne güzel olmuş yaaa :)

    YanıtlaSil
  5. Bu kitabı çok duyduğumdan okumadım niyeyse... :)

    benim de kitabım çıktı, beklerim... :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa zamanda okumalısınız o zaman :)

      Umarım bir gün elime geçer ve okuyup yorumlarım *.*

      Sil
  6. kitabın ana fikri sence ne

    YanıtlaSil

Made With Love By The Dutch Lady Designs