İkiz Kardeşler'in Brezilya Hikayeleri Ve: Öyküler, Fabio Moon & Gabriel Ba

24 Ağustos 2017 Perşembe

Şahsım adına konuşmam gerekirse belli başlı gündemdeki ülkeler dışında pek fazla ülke tanımışlığım yoktur. Hemen beynimin en önemli köşesine not düşmeli bu bakımdan. Yeni ülkeler, yeni kültürler öğren! Akabinde işte bu eksikle başladığım Ve: Öyküler hızır gibi yetişti. Brezilya hikayelerini kendi üsluplarını da ekleyerek iletmek istediklerini oldukça güzel bir biçimde yansıtılmış olarak çizgi roman formatında okuyoruz.


Bazıları kısa kısa hikayelerden oluşurken bazıları da uzun ama bir o kadar da etkili hikayeler barındırmasıyla Ve: Öyküler Brezilyalı ikiz kardeşler olan Gabriel Ba ve Fabio Moon'un orjinal ismiyle Çizgi Düşler etiketiyle basılmış. Daha önce Güngezgini'ni okuduysanız Ve: Öyküler'den istediğiniz tat biraz eksik kalacaktır. Tabi içinde "Kahve İçin Çok Geç" ile "Yansımalar I - II" hikayeleri için bir şans vermenizi şiddetle öneriyorum.


Ve: Öyküler'in siyah beyaz bir çizgi roman olduğunu da belirtmeden geçmemem lazım. Başlarda okurken yadırgadım fakat daha sonra hikayelerin sizi içine almasıyla o yadırgama bir hayranlığa dönüşüveriyor.

Gabriel Ba ve Fabio Moon'un ülkemizde çevrilmiş olan Ve: Öykülerden başka 2 tane daha çizgi romanları mevcut. Bunlardan biri yukarıda bahsettiğim ve yorumunu da blogda paylaştığım Güngezgini, diğeri ise bu sene yayınlanmış olan İki Kardeş. Umuyorum ki diğer çizgi romanları da kısa zamanda dilimize çevrilir.

Bir miktar Brezilya kültürü ve bir miktar da Moon ve Ba kardeşlerin felsefik düşünce sistemlerinden oluşan bu hikayeleri, çizgi roman formatında okumak oldukça zevkli ve zihin açıcı! Farklı bir deneyim ama fazlasıyla olumlu geri dönüş vaat etmesini saymıyorum bile. Okuyun, okutun! Ben çok sevdim.

goodreads: raggedybook
instagram: @raggedybook_
snapchat: raggedybook
twitter: @raggedybook
spotify: raggedybook
soundcloud: raggedybook

5 yorum :

  1. Latin Amerika ülkelerinin kendisine has bir havası var. Edebiyatta da çok net anlaşılıyor. Sömürgeleşmeye rağmen kültürlerini yaşatıyorlar yazılarında :) Çizgi romanı merak ettim :) Bakacağım en kısa zamanda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu çok güzel bir şey bence. Kültürlerine sahip çıkmaları, onları yaşatmaları bir bakıma biz hala buradayız deme şekilleri değil mi zaten :)

      Mutlaka okumalısın.

      Sil
  2. İade-i ziyaretinize geldim ve iyi ki gelmişim dedim. Kitap cennetine düştüm zannettim bir an. Bir değerlendirmek isterim bu kitapları.Emeğinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz öyleyse! Umarım benim beğendiğim gibi siz de beğenirsiniz :)

      Sil
  3. enteresanmış. not aldım :)

    YanıtlaSil

Made With Love By The Dutch Lady Designs