5. Gün | Konuşan Kitaplar ile Blog Turları: Neredesin Bernadette? by Maria Semple | Kitap Yorumu

14 Mayıs 2013 Salı


Herkese merhabalar..!! Yaptığımız blog turlardan çok daha farklı bir blog turla karşınızdayız. Neden mi?? Bir kere Yabancı Yayınları'nın kalitesini bu kitapla daha iyi anlıyoruz. Diğer bir neden ise adıyla son derece farklı ve "Kadın Yazarlar Roman Ödülü Finalisti" olan yazar harika bir blog tur konuğu oldu.

Biz Konuşan Kitaplar olarak kitabı ilginç ve çekici bulduk. Tabi kitabımız için ayrı bir yorumu hemen aşağıya yazacağım ama önce tur takvimimizi görelim;

- TUR TAKVİMİ -



9 Mayıs 
kitap tanıtımı – http://tugceninkitapligi.com

yazar tanıtımı – http://asabibakire.blogspot.com




10 Mayıs 

ön okuma ve kitap video – http://kordugumhayaller.blogspot.com

alıntılar 1 – http://kitapasigi.blogspot.com



11 Mayıs 





12 Mayıs 





13 Mayıs 





14 Mayıs 

yazar söyleşi – http://tugceninkitapligi.com





Orjinal Adı: Where'd You Go, Bernadette?
Yazar: Maria Semple
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Tür: Gizemli, Komik, Aile, Dram
GR Puanı: 3.95
Sayfa: 366

Kitap Yorumu:

Neredesin Bernadette? okuduğum bütün kitaplar çok farklıydı. Özellikle konusu ve üslubu bakımından beni şaşırttı. Okurken ilk başta adepte olamasam da sonradan olaylara öyle bir takılı kalıyorsunuz ki sayfalar kendiliğinden çevriliyor ve bir bakmışsınız kitabı yarılamışsınız. " ne kadar çok okumuşum ya!" diyebilirsiniz.

İlk başlarda garipsedim demiştim ya... Ha işte onun sebebi, kitabın çoğu mektuplardan oluşması ve birçok kişinin anlatımından oluşmasıydı. Başta takip etmesi de zordu benim için. Ama sonraları dediğim gibi öyle bağlanıyorsunuz ki bittiğinde de devam etmeli diyeceğinizden eminim.

Benim için kitap sürükleyici ve komik dialoglarla daha bir zevkli geçti. Böyle bir kitap olduğunu hiç düşünmemiştim. Yazarın beni şaşırtmasını da sevdim :)


Konusunu az çok blog tur kapsamında öğrenmişsinizdir ama ben kendi yorumumla fazla sizi sıkmadan anlatmak istiyorum; 
Kitabın malum konusu Bernadette ve neden kaçtığı. Aslına bakıcak olursak Bernatte çok farklı bir karakter. Yazar'ın bu karakteri nasıl ortaya çıkardığını merak etmiyor değilim. O yüzden bu yazımdan sonra bu gün yayında olan Tuğçe'nin Kitaplığı'na bir uğramanızı tavsiye ederim çünkü kendisi yazarımızla bir söyleşi düzenledi. Bende merakla bekliyorum.

Bernadette ve hevesi bir hipopotam ve su gibidir; ikisinin arasına girerseniz ezilerek  
can verirsiniz. (sayfa 107)
Evet nerede kalmıştık? Ha! Bernadette diyorduk. Bernadette bir anne. Zorlu bir hayatı olmuş. Kitabı okudukça Bernadette'yi daha da iyi anlıyoruz aslında. Bunu da söylemeden geçemiycem. Kadın evlenmeden önce mimarlıkta çalışıyormuş. Daha sonra kocası Elgie ile tanışıp, evleniyorlar. Daha sonra birkaç çocuk denemesi oluyor çiftin fakat her seferinde de düşük yapıyor. Ama sonunda bir çocukları olduğunda da daha doğduğundan itibaren bir sürü ameliyat geçirmesi gerekiyor. Kalp rahatsızlıkları vs. şeyler...

Kızları Bee 15 yaşında ve harika bir not ortalaması olan bir öğrenci. Tabiki de her şeyin farkında olan bir kız. Aslında yine yazarı tebrik etmek istiyorum çünkü karakterler öyle ustaca işlenmiş ki en ufak bir yan karakter bile kitap için o kadar önemli hale geliyor ki siz bile şaşırıyorsunuz. 

Bernadette, ilk sorunlarını evlendiği zaman başlıyor ve o sorunlar genellikle insanlarla anlaşamamasından kaynaklanıyor. Bence tepkileri o kadar garip ama öylesine normal ki. Nasıl oluyor diye sormayın bence. Onu bende bilmiyorum. Aslında tepkileri doğru gibi bile diyebilirim ben size. Neyse birazdan spoiler boyutunda yazmaya başlıycam o yüzden susuyorum.

Kitap Bee'nin Antartikaya gitmek istemesi ve Bernadette'nin de insanlar üzerindeki etkisini bildiğinden gitmek istememesi ama sırf kızları için bu teklifi kabul etmesi ile başlıyor. Tabi ilk önce çalışkan kızımızı biraz tanıyoruz. Notlarını hemen ilk sayfada görmemiz de bu olaya başlangıç için mükemmel. 

Sonrasında Bernadette komşularıyla anlaşamamazlık ve onlarla atışmaları hem komik hemde farklı duygular barındırıyor. Ben okurken gerçekten de orada olduğumu hissettim...

Genel itibariyle sonradan Bernadette'nin kaybolması ve onun neden kaybolduğu, ne yapmaya çalıştığı ve biraz daha Bernadette'yi anlama arasında gidip geliyoruz. Ama başta da söylediğim gibi genel itibariyle kitap mektuplaşmalardan oluşuyor ve bu da kitabı daha iyi anlamamıza olanak sağlıyor.

Kitabı şöyle bir incelerken goodreads'te, kitapla alakalı bir video gördüm. Çok hoşuma gitti. Gerçekten izlemeye değer...



Sözün özü, bu kitap biraz daha farklı açıdan bakmanıza yardımcı olucaktır. Hayatınızda bir değişiklik istiyorsanız alın okuyun derim. Zira gerçekten de harika bir kitap ve her sayfayı çevirdiğinizde neler olucağını tahmin edemeyeceğiniz bir kitap. Böyle kitaplar asla okunmadan bırakılmamalı...


- Puanım - 

Katkılarından dolayı Yabancı Yayınlarına teşekkür ederiz...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Made With Love By The Dutch Lady Designs