Bir Isırık Daha (Chicago Vampirleri Serisi #3) - Chloe Neill | Kitap Yorumu

13 Eylül 2013 Cuma







Kitap Adı: Bir Isırık Daha
Orjinal Adı: Twice Bitten
Yazar: Chloe Neill
Bağlı Olduğu Seri: Chicago Vampirleri Serisi #3
Çeviren: Zeynep Akdede
Yayınevi: Optimum Kitap
Tür: Fantastik, Vampirler, Romantik
GR Puanı: 4.29
Sayfa Sayısı: 335







"Ben bir vampirim ve namludan çıkmış mermiden bile hızlı bir metabolizmam var.Ayrıca o tabakta yalnızca et ve aperatifler vardı. Tatlı yemedim." - Merit
Chicago Vampirleri serisini tur kapsamıyla okuduğum, değerlendirdiğim ve daha sonrada çok sevdiğim bir seri. Bu yüzden 3. kitabın çıktığını duyunca da hemen alıp okumak istemiştim. Daha sonra toplu alışverişimde almıştım. Bir kaç ay kitaplıkta bekledi. Neden beklettiğimi inanın bende bilmiyorum ama sonunda Okuma Sıranı Belirle! etkinliğim vasıtasıyla okumaya başladım ve dün bitti.

Şunu söylemeliyim ki, kitap diğer ilk 2 kitabına göre altta kalmış. Nerede o eski ekşınlar, espiriler, kavgalar....Nerede bizim Mallory ve Merit'in atışmaları. Hani bu kitapta da Mallory vardı ama fazla kendisini göremedik. Bunun bir nedeni de 2. kitabın sonunda Merit ile küsüşmüş olmalarıydı. Ama bu kadar arayı uzun tutmamaları gerekiyordu bence. Sonuçta 'bi erkek için' en yakın arkadaşınla küs kalmak....Ne bilim tabi bu bahsettiğimiz 'erkek' Ethan Sullivan olunca biraz değişiyor sanırım.



Kitabın konusu sırf şekil değiştirenlerin vampirleri yalnız bırakıp bırakmayacağıyla ilgiliydi. Bu da arada sıkılmama, kitabı okumak istememe neden oldu. Ama gene dayanamayıp, merak edip okumayı sürdürdüm. Kitabın son 50 sayfası biraz olağandışı bir aksiyonluydu. Aslında gene Zaman Temsilcisi yorumumda da bahsettiğim gibi sonu kitabı kurtardı diyebilirim. Tabi bu sondan sonra "4. KİTABII BANA VERİN ULEYN!" diye bir tepki vermiş olabilirim. Neyse Neill'in bize "bu seriye devam etmek zorundasın, tatlım" deme şekli olarak algıladım ben.
Adam odayı işaret etii. "Bu, tüm bunlar. Hepimiz elimizde biralarla sandalyelerimize yaslanıp oturabiliriz. Bunu yapma yerine, Chicago'daki bu gösterişli evde geleceğimiz hakkında vereceğimiz kararı bekliyoruz." 
Bir Isırık Daha, seride sanki ara kitap gibi yada (2.5) denilen kitaplar gibi kalmış bence. Konu bakımından tek bir soruna odaklanmış ve bunun üzerine gelişen olayları yazarın uzattıkça uzatabildiği kadar okuduk. Ama 4. kitaba hazırlık için de yazmış olabilir bu kitabı. O da ayrı bir düşünce olur, neyse...

Kitapta - aslında seride - en sevdiğim karakter tabi ki Merit ama yan karakterler de çok iyi gerçekten. Hele Jeff, Lindsey - Luc , Mallory - Catcher ( Hele bu çifte bayılıyorum!) ve bu kitapta tanıştığımız Fallon'u - kendisi Gabriel'in ( başkan'ın) kardeşi ve ondan sonra göreve geçicek varis - kesinlikle 4. kitapta görmek istiyorum. Zaten belli ki Jeff olduğundan Fallon'u da görücez büyük ihtimal. Fallon ve Merit iyi anlaşıcak ve güzel sahneler bizi bekliyor bu ikili arasında.
Arayan Mallory'di. "Alo?" dedim. "Biliyorum çıkmak üzeresin; ama Cadogan evinin önündeyim. Catcher, Ethan'la konuşmak istedi ve bende de tam sana göre bir şey var." "Lezzetli bir şey mi?" "Beni sadece iyi yemek yaptığım için mi seviyorsun?" "Hayır, sadece nedenlerinden biri." "Mademki birbirinden farklı bir sürü nedenin var, o zaman kıçını kaldırıp buraya gel." - Merit ve Mallory  
Koluma vurdu. "Aptal olma. Vampirlerin küçük düşmesi güzel bir şarap gibidir. Arkadaşlarla paylaşılabilir." - Mallory 
Catcher homurdandı. "Eğer çıplak halde Twister oyunu oynamıyorsak, uyanık olduğumuz zamanı boşuna geçiriyoruz demektir." "evet," dedi Mallory, onu patikaya doğru itelerken. "İşte hayatımın aşkı. O tam bir romantik." - Catcher ve Mallory 
Bu komik ve eğlenceli alıntıları art arda yazdım. Belki bu alıntılar bile size kitabı almayı daha istekli kılar. Ama bu sahneler kitabı okunası kılıyor. Bu yüzden sırf okuduğum bile söylenebilir!

Gelelim beni çok rahatsız eden yerlere...
Kitap, baskı hatası mı yoksa yazarın mı hatası tam olarak anlayamasam da birçok cümlede isim karışıklığı, yazım hataları mevcuttu. Bu da okumamı bi hayli etkiledi. Neden bu kadar dikkatsiz basıldı? Bu soruya cevap vermeleri gerek bence. Bir de sadece benim kitabımda değil Elçin'de de bu hataların olduğunu öğrendim. Yaşasın tek değilmişim! gibi sevinç gösterisi yapmadım ama bu hatayı diğer okuyucularda da oluyorsa bayağı tepki çekiceği aşikar.

[Spoiler bölümümüz geldi!]
Bu yazdıklarımdan sonra ayrı bir pencere açıyorum ve konumuz: Ethan Sullivan.
Özellikle böyle ayrıca bahsetmem gerekiyor bu karakter için. Kendisi Cadogan evinin Lideri ama şöyle bir problemi var ki - yani benim anladığım kadarıyla - okuyucuyu çıldırtmaya yeter. Liderimizin bağlanma korkusu mu var? Bunu bir düşünelim, kaç yüzyıldır yaşayan, her şeyi görmüş, geçirmiş ama bir aşık olsun STOP! deyip geri çekiliyor....Vayss! Sen git Merit'i istediğini söyle, sonra da adiyos amigos de!
Yani oldu mu şimdi bu? Koskoca 300 vampiri olan bir Lider için yakıştı mı? HAYIR! Daha sonradan acınacak halde olman bile kurtaramaz ama Merit baştan kendini sıkı tutup, hayır demesini bilseydi böyle olmazdı. Neyse bu kadar pöykürmek yetti bana...
[Spoiler bölümümüz sona erdi!]
"Sıradan bir asker için hiç de fena değil ha?" deyip kılıcımı yerine koydum ve şapele dönmek üzere yola koyuldum. Yürürken arkamdan beni izlediğini hissedebiliyordum, o yüzden biraz tadını çıkartmak istedim. Kiliseye açılan kapıda durup omzumun üzerinden arkama baktım ve sordum. "Gelmiyor musun?" Sonra gelmesini beklemeden içeri girdim. İşte biz vampirler güzel çıkış diye buna derdik.

Kitabı sırf seriye başladığı için okuyun diyorum sadece. Eğer başlamadıysanız da seriye başlayın çünkü bu seri diğer vampir kitaplarına hiç ama hiç benzemiyor. Bu yüzdendir ki zaten seviyorum!  Ama dediğim gibi 1 ve 2. kitabı okuduktan sonra 3. kitap çerezlik önümüze konulmuş. Bu yüzdende puanda biraz düşük olucak maalesef....

- Puanım - 
3.5/5*

*3.5 gibi görün siz o kelebekleri *.*

  • Gece Isırıkları (Chicago Vampirleri #2) - Chloe Neill | Kitap Yorumu

27 yorum :

  1. Spoiler yazan yeri görmedim ve okudum. >.> Biliyorum, kalın harfler ve kırmızı! Dalgınlığıma geldi neyse! V.V Ellerine sağlık tatlım. Bir kitabı daha elemiş oldum hadi hayırlısı! :D :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh Merve ahh :((( Ahahhaha kırmızı ama!
      Bir süre daha okuma derim bence de uzak kal :D aslında seri bayağı uzun bide off :(

      Sil
  2. mimlendin :) http://yoochunlover.blogspot.com/2013/09/mim.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım ama ben bu tarz etkinliklere katılmayı pek sevmiyorum :(

      Sil
  3. ben yeni 2. kitabı bitirdim 3. kitabı alıcam ama 1 ve 2 de sıkıldıgım yerler oldu ve nasıl desem sanki cok uzatılıyor.. Ve biran once ETHAN'la sevgili olsun istiyorum aslında 1.kitabı bitirip 2.sini alma sebebim de buydu 2.kitapta artık sevgili olurlar diye ama 3. kitabı almalımıyım yoksa farklı bir kitaba mı başlamalıyım bilemiyorum 3. kitabı okuyanlar bi yardımcı olabilirler mi acaba ? Lütfen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1. ve 2. kitapları beğendiysen bence 3. kitabı al oku. Ama yorumumda da belirttiğim gibi 1 ve 2. kitaplara bakarak biraz sönük kalmış. Sonlarına doğru işler kızışıyor ve 4. kitabı okumak istiyorsun. Gene kararı sana bırakıyorum ama bence okumaya devam etmelisin :)

      Sil
  4. 4. kitap çıkmadımı ya ... meraktan çatlıyorum okumam lazımm :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 4. Kitap henüz çıkmadı. Bende çok istiyorum çıkmasını yayınevine sormak lazım :)

      Sil
  5. merhaba sizden bir eşey rica ede bilirmiyim. Bu serinin listesini yaza bilirmisiniz ilk üçünü biliyorum
    1:bazı kızlar ısırır
    2:gece ısırıkları
    3:bir ısırık daha

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 4. Hard Bitten
      5. Drink Deep
      6. Biting Cold
      7. House Rules
      8. Biting Bad
      9. Wild Things (February 2014)
      10. Blood Games
      11. Dark Debt

      Yurt dışında 11. Kitaba kadar çıkmış. Yazar sanırım seriyi yazmaya devam ediyor.

      Sil
    2. ben şu an 2 kitabı okuyorum ve sonunu çok merak ediyorum 1.kitabı 4 günde falan bitirmiştim.

      Sil
  6. sen kaçıncı serisine kadar okudun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3. Kitabina kadar okudum

      Sil
    2. merhaba. ben bu serinin 2. kitabını bitirdim fakat kitabın son 6 sayfası fazla karışık bana açıklamak isteyen biri var mı ?
      merit neden diğer vampirlerden daha güçlü?
      merit içindeki vampirin çıkardığı için sonradan tam olarak vampır oldu ( doğru anlamısmıyım)

      Sil
  7. merhaba. ben bu serinin 2. kitabını bitirdim fakat kitabın son 6 sayfası fazla karışık bana açıklamak isteyen biri var mı ?
    merit neden diğer vampirlerden daha güçlü?
    merit içindeki vampirin çıkardığı için sonradan tam olarak vampır oldu ( doğru anlamısmıyım)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merit vampirligi kabul edemedi benimseyemedigi icin icinde bi vampir oldugunu dusunuyo. Digerlerinden daha guclu cunku insankende oyleydi.İnsanken nasilsan vampir oldugunda da ona gore vasiflarin oluyo.Sadece insanken boyle bi guc yeteneginin oldugunu bilmiyodu vampirlik farkina varmasini sagladi.

      Sil
    2. bir de şöyle bir şey diyor ethan "yani en azından yarı dönüştüren demeliyim çünkü içindeki yırtıvı kendi başına var olabilecek kadar güçlüydü .yırtıcı kendi insanlığın inde tamamen yok olmadı"sayfa 379

      kitap ayrıcı yanı bu sözler senin ne demek istediğini açıklıyor değilmi

      merit içindeki vampirin çıkardığı için sonradan tam olarak vampır oldu ( doğru anlamısmıyım)

      Sil
    3. sert ısırık kitabı nı nereden bulabilirim ?

      Sil
    4. Kitapsihirbazı sitesinde satışta diye biliyorum. Ama ararştırırsan diğer sitelerde de vardır mutlaka.

      Sil
    5. teşekkür ederim... ilk 3 kitabı çok heyecanlıydı sizce

      Sil
    6. Ne demek :) Evet cidden güzeldi.

      Sil
    7. ethan size göre olumlu birimi

      Sil
    8. Ethan olumlu mu... hımmm bilemiyorum garip bir kişilik bence :)

      Sil
  8. son seri mart 3 de yurt dışında çıkıyormus

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde daha 4. Kitabı yeni çıktı :D bekliyoruz çıkmasını...

      Sil
    2. 3. kitabın arkasında yazarın adresi var bir bak son seri tarihi yazıyor

      Sil
  9. 4.kitabı okudum cok güzel

    YanıtlaSil

Made With Love By The Dutch Lady Designs