[Blog Tur] Bu Arada - Denise Deegan | Kitap Yorumu + Alıntılar

1 Temmuz 2014 Salı


Konuşan Kitaplar ile Blog Turu'nda Denise Deegan'ın Bu Arada'sını misafir ediyoruz. Turun ikinci gününde kitap yorumumu ve kitaptan birkaç güzel alıntıyı paylaşacağım. Yorum ve alıntıdan sonra tur takvimine ve Bu Arada için çekilişimize katılmayı unutmayın! Hadi başlayalım!






Kitap Adı: Bu Arada
Orjinal Adı: And By The Way
Yazar: Denise Deegan
Bağlı Olduğu Seri: Butterfly #1
Yayınevi: Pena Yayınları
Tür: romantik, genç-yetişkin
Sayfa Sayısı: 334
GR Puanı: 4.24









Bu Arada, ilk sayfalarında beni kendine bağladı. Aslında ana karakterin de duygusal açıdan çükük ve duygusal olması buna etkendi. Çünkü bir yandan kızın neyi olduğunu anlamaya çalışırken bir yandan da o dünyanın içine adım atıyordum. Baş karekter olan Alex annesini kaybetmiştir. Kanser hastası olan annesini kaybeden Alex babasını da kaybettiğini söyler ve gerçekten de öyledir. Zira babası bir Rock Yıldızı'dır. Zaten annesi öldükten sonra Alex babasına baba demeyi bırakır ve artık ondan "Rock Yıldızı" diye bahseder.
Babası da kızıyla yada annesinin ölümüyle pek ilgilenmez, sürekli işi ile alakadar olur. Bu durum sonunda Alex'in duygusuz biri olmasına neden olur. Arkadaşları Sarah ve Rachel da bu değişikliği fark ederler ve Alex'e sitem etmelerine rağmen Alex hep dikine gider. Bir gün okulda David McFadden ile tanışır daha doğrusu David ilgisini çeker ve olanlar olur.



Söylemeliyim ki ana karaktere acayip sinir oldum! Kızın vurdum duymazlığını bir nevi anlıyorum. Annesini kaybetmiş, babası takmıyor falan ama yani böyle davranması. Hiç kimseye yakın olmaması ve sürekli ergence düşünceler içinde olması beni resmen deli etti. Kız zaten 16 yaşında ama bu kadar da dramatize etmeseymiş yazar daha iyi olurmuş. Bazı yerlerde gerçekten "yeter!!" diye çığlık atasım geldi. Ama bir yandan da okumaya devam ettim. Çünkü bu kızı kim düzeltecek, yeniden eski haline gelebilecek mi diye deli sorular kafamda geziyordu. Neyse ki David geldi de birazcık düzeldi. Aslında David'in de annesi ölmüş. Ve kızım David'in neden bu kadar neşeli olduğuna atarlanması ile ilişkileri başlıyor. Fakat bir yerden sonra David gidiyor ve puff!! Orada ne siz sorun ne ben söyleyeyim. Ama şunu bilin kendini yerden yere vurucaksınız. Neden?? Niyee??? Hadi amaa!! gibi kelimeler olsun yada kitaba küsüp başka şeylerle ilgilenmek olsun bu durumlar gayet doğal sevgili okuyucu. Kitabın sonlarına doğru bile sizi sinir eden Alex sonunda bir hareket yapar ve tamam artık içim rahatladı diyebilirsiniz.

Kurgu güzeldi fakat işte problem ana karakterde olunca ben biraz sinir oldum ve kitap boyu böyle sürdü. Yazarın anlatımı gayet açıktı. Kolay okunabilir ve bazı yerlerde kendime hakim olamadan güldüğüm yerler vardı. Alex bu durumda olmasaydı gerçekten sevebilirdim. Zira kız filmkolik, müzik zevki biraz garip ama olsun. Arkadaşlarıyla olan ilişkisini de sonradan toparladığında gerçekten hoş bir kız.

Her neyse yorum böyle Alex'i anlatarak geçirebilirdim ama kitabın seri olduğunu hatırlatmam gerek ve kitabın sonunda sizi küçük bir sürpriz bekliyor. İkinci kitabı almayı isteyebilirsiniz!

- Puanım -
3/5

Gelelim bir kaç güzel alıntıya,

- Alıntılar -


  • Evimiz Birleşmiş Milletler gibiydi. Bahçıvan İrlandalıydı ama bunun dışında dünyanın dört bir yanından temsilciler vardı. Aşçı Fransızdı. Temizlikçi Moldovalı. Tamirci ise Polonyalı. Rock Yıldızı'nın şahsi antrenörü Ukraynalıydı. Mike da Londra'nın doğusundandı. (syf. 15)

  • Mutlu olmak bu kadar kolay değildi. Annen ne isterse istesin, düğmeye basıp çözebileceğin bir şey değildi. Bu dağa çok dağa tırmanmak gibi bir şeydi. (syf. 49) 

  • Birine yakın olduğunda her şey olabilir. Artık seni sevmediklerine karar verebilirler, başka bir ülkeye taşınabilirler, ölebilirler. (syf. 53) 


  • Sonra yine yanımda Louis beliriverdi. "Merhaba güzelim." Ona "geber pislik" bakışı fırlattım. Gebermedi. (syf. 61) 

- Tur Takvimi -

30.06.14
Yazar Tanıtımı  + Çekiliş - Küçük Kızın Büyük Kütüphanesi
Kitap Tanıtımı + Çekiliş - Kitap Sayfaları
Kitap Yorumu + Çekiliş - Maria Puder Olmedi

01.07.14
Ön Okuma + Kitap Yorumu - Kitapların Tatlı Cadısı
Playlist + Çekiliş - Maria Puder Ölmedi
Kitap Yorumu + Alıntılar 1 - Kitap Sayfaları

Çekilişe bu linkten katılabilirsiniz.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Made With Love By The Dutch Lady Designs