Okuma Maratonu #1 || 10. Gün Raporu

11 Eylül 2016 Pazar

Bir bayram öncesi temizliğin nirvanaya ulaştığı arife gününden herkese merhaba! Yaşıyorum. Evet. Okuma Maratonu dışında yaptığım tek şey kore dizileri izlemek olduğundan maratonu en iyi şekilde değerlendirdiğimi düşünemezken sonunda ilk okuma maratonunun günahı olmaz diyerek kendimi avutmam sizleri üzmesin. Zira kalan son 9 günümüzde artık ne kadar hızlanırım bilemiyorum. Ama bu maratonu gerçekten hakkıyla yapan katılımcılara da imrenerek baktığımı da bildirmek istiyorum. Sanırım onlar sayesinde maraton hala ayakta. :)

Okuma Maratonu'mun ilk 5 günü raporuna ulaşmak için tık!


Maratonun ilk 5 gününde Ölüm Adası'nı bitirmiş ve gerçekten de çok beğenmiştim. Bu maraton boyunca okuduğum kitapların yorumlarını da en kısa sürede gireceğim fakat şuan son sürat - son sürat derken? - sadece kitap okumaya kendimi verdiğim için birazcık ara vermiş durumdayım. Fakat bu raporlar da zaten bunun için varlar. Hem okuduğum kitabı hem de onunla alakalı düşündüğüm yorumlarımı kısa bir şekilde anlatabiliyorum.

Bir kitap biterken ardından başladığım kitap Dostoyevski'nin Yeraltından Notlar kitabı oldu. Beni eğer goodreads ve snapchat'ten takip ediyorsanız zaten kitap hakkındaki düşüncelerimi çoktan biliyorsunuzdur. Fakat buraya da not düşmem gerekirse kesinlikle benim için olağanüstü bir kitaptı diyeceğim. Hiç beklemediğim bir kurguya ve yazım tarzına sahip olan Dostoyevski ile tanışma kitabım olduğu için kendimi şanslı sayıyorum. Eğer sizde Dostoyevski'nin kitaplarına başlayıp başlamama konusunda kararsızsanız kesinlikle bu kitaptan başlayabilirsiniz. Hem bu kitap diğer Dostoyevski kitapları hakkında ipucu niteliğinde olması da sizi diğer kitaplarına olan bakış açınızı da değiştirebileceğini düşünüyorum. Ki benim öyle oldu. Bu yüzden diğer kitaplarını okumak için can atıyorum desem yeridir.

Yeraltından NotlarYeraltından Notlar by Fyodor Dostoyevsky
My rating: 5 of 5 stars

Hiç bu kadar beğeneceğimi düşünmediğim bir kitap, Yeraltından Notlar. O kadar çok altını çizdiğim satır oldu ki bir yerden sonra kitap hakkında ne düşüneceğimi bile bilemedim. Cidden çok güzeldi. Herkesin okuması gereken bir kitap.

Dostoyevski'nin diğer kitaplarına da bir nevi ipucu mahiyetindeymiş. Eğer cidden doğruysa diğer kitaplarını da seveceğimi düşünüyorum.

View all my reviews

10. gün raporunda Aslı neler yaptı? adlı bir başlık açmak ve ayrı bir muhabbet konusu yapmak içimden geçerken neyseki son anda kendime hakim olarak birkaç cümle ile olay akışını anlatmak istiyorum. Zaten kendisinin grip olduğunu ve kore dizilerine sardığını bir önceki raporda dile getirmiştim. Bundan sonraki talihsizlikler zinciri de devam etmeye karar vermiş olacak ki birkaç tane daha şanssız durumlar başına geldi. Neyseki hala hayatta. Bence Aslı'ya biraz çemkirmeliyiz ne dersiniz? Gerçi pek haklı olamayacağız ama olsundu. Sonuçta okuma maratonunda bir de ceza olmalı bence öyle değil mi? (Maratonu yapan hariç amaaa *.*

Sıradaki kitabım ise Kan ve Yıldız Işığı Günleri. Serinin ikinci kitabına başlayıp başlamama konusunda kararsızdım fakat bu sevmediğimden değil sadece birkaç önemli noktayı unuttuğumu fark ettim ve birinci kitaba dönmek zor geliyor. Yine de okumaya devam ediyorum. Eğer cidden zorlanırsam büyük ihtimalle birinci kitaba da göz gezdirmem gerekecek. Her neyse bu da böyle bir maraton olsun.

Siz neler okuyorsunuz? Okuma Maratonu raporlarının linklerini aşağı yoruma bırakmayı unutmayın! 

Son raporda görüşmek üzere!

13 yorum :

  1. Bu maraton tam bayrama denk geldi yoksa daha aktif olurdum ya, okuduklarımı ancak yetiştiriyorum ben, rapor yazabilir miyim bilmiyorum. :D Ama deneyeceğim. Bu kitabı çok severim ben, Dostoyevski candır. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de bayram olmasaa uuuu *.* (kendine yeni bir bahane bulan kızın sevinci ^.^)
      Kısa bir yazı olsada yaz bence. İnsan kendi kendine gaza geliyor şekil A ben :D

      Çok sevdim ben. Bağrıma basasım benim kankam olur musun bile diyorum kendilerine. :))

      Sil
    2. Tamam, bugün olmaz belki ama en kısa zamanda yazmaya çalışacağım. :))

      Sil
  2. Hemen raporumu yazıp geliyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Bu kitap benim favori kitabımdır. benimde post-
    itlerimi sömürmüştü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı etkiyi yapması kitabın güzelliği olsa gerek :)

      Sil
  4. http://khaleesininguncesii.blogspot.com.tr/2016/09/okuma-maratonu-1-kitap-sayfalari-10gun.html

    İşte burdaa :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım neler okudun benden hızlı :D

      Sil
  5. Ben de yarın tura gidiyorum.Psikolojiyle alakalı teknik bir kitabın yanında dün bir arkadaş öykü kitabını hediye etmişti,onu okuyacağım :) İyi bayramlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman size keyifli gezmeler ve iyi bayramlar! :)

      Sil
  6. Bu sefer bir kitap bitirebildim ve ikincisine başladım. Üçüncü beşlikte 2 kitap bitirmek hedefim :D
    Raporumu yarın ya da salı yayınlarım ^___^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neler okudun merak ediyorum *.*
      Bekliyorum yayınını o zaman :)

      Sil

Made With Love By The Dutch Lady Designs