6 Şubat 2017 Pazartesi

, , ,

"Bir gürgen dalı hikayesi" Ben Bir Gürgen Dalıyım - Hasan Ali Toptaş || Kitap Yorumu

Doğayı dinlediniz mi hiç? Peki ya bir gürgen ağacını?

 Hikaye bir karşılaştırma, kendini onun yerine koymayı öğrenme ve derinden yaşanılan öfkelerin içsel bir harmanlaşmasıyla oluşturulmuş. Hasan Ali Toptaş bizi Beşparmak Dağları'nın ötesindeki düzlüğe götürüyor. Oradaki yaşama göz atıyoruz beraber. Bir gürgen ağacının gözleriyle bakıyoruz o düzlüğe ve bir hikaye işitiyoruz usulca. Kelimelerin bizi sarmasına izin veriyoruz o vakit ve işte tam karşımızda bir gürgen ağacı duruyor usulca fısıdıyor "Ege toprağında gencecik bir gürgendim ben." diyerek başlıyor anlatmaya kendi hikayesini. Di'li geçmiş zaman eki kullanması ile de bizi şimdiden meraklandırmayı başarıyor.


Hasan Ali Toptaş'tan okuduğum ikinci kitap oldu Ben Bir Gürgen Dalıyım. İlki ilk şiir kitabı olan Yalnızlıklardı. Onun yorumunu girmediğimi biliyorum fakat size bir sır verebilirim. *fısıldayarak: "Onun yorumu da gelecek. Yakında."  Umarım sırrımı güzelce aklınızda tutar zamanı gelince de özgürlüğünü kendi ellerinizle verirsiniz. Ben ise şimdi Hasan Ali Toptaş'tan okuduğum ikinci kitabı size minik lokmalarla sunmaya çalışacağım. Bakalım olacak mı?

Ben Bir Gürgen Dalıyım, çocuk kitabı kategorisinde görülüyor. Yahu niye böyle bu, neyin nesidir? Bir soralım dedim. O vakit dediler ki bize hikaye çocuklardan itibaren bütün yaşları kapsayıcı etkiye sahipmiş. Kesinlikle katılıyorum ve destekliyorum da. Ben Everest Yayınları'nın ciltli baskısı ile okudum. Alırken hatta özellikle dikkat ettim. Bu basımında içinde harika illüstrasyonlar barındırması beni cezb eden taraf oldu. Buradan illüstrasyonunu üstlenen Oğuz Demir'e selam çakalım o halde! ッ


Bir gürgen dalı insanların doğayı nasıl bir korkuya -evet korkuya!- sürüklediğini anlatıyor. Daha sonra sonlara doğru da insanlara ve yine insanlara değiniyor. İnsanın nereye doğru bir yönelişte olduğunu nereye gitmemiz gerektiği ya da gitmeye karar verirsek ne gibi yolları tercih edebileceğimizi anlatıyor. Bir gününüzü ayırdığınızda da ağzınızda hoş bir tat bırakırken bir taraftan da beynimize sinyaller götürmemizi de sağlıyor. Tabi bu sinyallere uyup uymamak yine biz insanlara kalıyor. Bir gürgen ağacı mı olmak istersiniz yoksa bir gürgen dalı mı?


5/5

4 yorum:

  1. Okumayı çok çok çoook istediğim kitaplardan birisi. Bu tip 'çocuk kitaplarını' okumayı çok seviyorum. Yalın anlatımının içinde ne güzel mesajlar, farkındalıklar barındırıyorlar öyle.. Ayrıca yorum da çok güzel olmuş, kitabı okuma isteğim daha da bir arttık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlatım tarzı ile gerçekten okurken çok güzel bir etki bırakıyor. Bir an önce okuman dileğiyle o zaman! :)
      Teşekkür ederim. Amacıma ulaşmışım o vakit. :)

      Sil
  2. Kitabı çok güzel anlatmışsınız. Acayip bir okuma isteği oluştu şu anda 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :) Kitap yorumları bu etkiyi bırakmalı diye düşünüyorum. Amacıma ulaştığımı görmek sevindirici. :)

      Sil