2. Gün | Konuşan Kitaplar ile Kitap Günleri | Yağmur Sonrası - Sarah Jio | Ön Okuma #2

27 Nisan 2013 Cumartesi


Herkese merhaba!! Konuşan Kitaplar olarak bir başka etkinlikle daha karşınızdayız. Biliyorsunuz ki Sarah Jio'nun Mart Menekşelerini blog tur olarak tanıtmış ve incelemiştik. Yine aynı yazardan olan Yağmurdan Sonra'nın ön okumasını sizlere paylaşıyorum. Kördüğüm Hayaller'de 1. ön okumamızı okumak için tık tık! İyi okumalar...

- Etkinlik Takvimi - 

26.04.2013

Tanıtım: Kitaplarım ve Ben
Video Tanıtım: Yorum Durağım
Ön Okuma 1: Kördüğüm Hayaller

27.04.2013

Çekiliş ve Konuk Yorum: Maria Puder Ölmedi
Ön Okuma 2: Kitap Sayfaları
Alıntı: Kitap Avcısı

Gelelim ön okumamıza:

Ağabeyi, onun büyükannesi ile yaşamak için Iowa’ya gittiğini söylemişti. Fakat hepimiz
sebebinin ne olduğunu biliyorduk. Kollarımı göğsümde kavuşturarak, “Kitty, Bay Gelfman
gibi adamların yalnızca tek bir amacı vardır,” dedim. “Sanırım ikimiz de bunun ne olduğunu biliyoruz. “Anne Calloway! James hakkında nasıl böyle bir şey ima edersin?” Sen benim en iyi arkadaşımsın ve incindiğini görmek istemem.” Kitty morali bozuk bir şekilde ayaklarını sallarken, birkaç dakika boyunca sessizce sallanıp durduk. Elimi elbisemin cebine atıp içindeki mektubu sıkıca kavradım. Onu bu sabah postaneden almıştım ve odama sıvışıp okumak için can atıyordum.
Mektup, Güney Pasifik’te hizmet verdiği Kara Kuvvetleri Hemşire Sınıfı’ndan her hafta olan biteni yazan, hemşirelik okulundaki arkadaşım Norah’dandı. İkisi de kolay sinirlenen
bir yapıya sahip olduğundan, birlikte olduğumuz son yarıyılda Norah ve Kitty’nin arası açılmıştı. Bu yüzden Kitty’ye mektuplardan bahsetmemeyi seçmiştim. Üstelik Norah’nın savaş hakkında anlattıklarının ve tropikal bölgenin beni nasıl cezp ettiğini Kitty’ye belli edemezdim. Mektupları, sanki bir romanın sayfalarıymış gibi okuyordum. Öyle ki bir yanım yeni aldığım hemşirelik diplomamı kapıp orada Norah’ya katılmanın, evdeki hayatımdan ve beni bekleyen kararlardan
kaçmanın hayalini kuruyordu. Yine de bunun hayal ürünü bir fikir, bir rüya olduğunu biliyordum. Sonuçta şehir merkezinde gönüllü olarak çalışarak, konserve kutusu toplayarak ve koruma
projelerini destekleyerek, savaş çalışmalarına yardımcı olabilirdim. Düğünümden sadece birkaç hafta önce, tropiklerdeki bir savaş alanında dolanıp durmanın ne kadar mantıksız
olduğunu düşünerek başımı iki yana salladım. İyi ki Kitty’ye bunun hakkında tek bir kelime dahi etmemiştim.
“Sadece kıskanıyorsun,” dedi Kitty kibirli bir şekilde.
“Saçmalık,” diye tersledim, Norah’nın mektubunu cebimin derinliklerine iterek. Gökyüzünde yükselen yaz güneşi, sol elimdeki pırlanta yüzüğe çarparak göz kamaştırıcı bir parıltı oluşturuyordu. Bu ışıltı, karanlık bir gecedeki deniz fenerinin ışığı kadar dikkat çekiciydi ve nişanlı olduğum gerçeğinin kaçınılmaz bir hatırlatıcısıydı.

“Bir aydan kısa bir süre içinde Gerard ile evleniyorum,” dedim. “Ve bundan daha mutlu olamazdım.” Kitty kaşlarını çattı. “Hayatında başka bir şeyler yapmak istemez miydin?” diye sordu. Sanki bir sonraki kelimeler, söylemesi oldukça güç ve can sıkıcı şeylermiş gibi durakladıktan sonra devam etti. “Yani, Bayan Gerard Godfrey olmadan
önce?” Başımı iki yana sallayarak karşı çıktım. “Tatlım, bu evlilik, intihar değil.”
Kitty’nin bakışları, benden uzaklaşarak bahçedeki bir gül ağacına takıldı. “Öyle de denebilir,” diye mırıldandı kendi kendine.
Bir iç çekerek salıncağa yaslandım.
“Affedersin,” diye fısıldadı Kitty, yeniden bana dönmüştü.
“Ben yalnızca mutlu olmanı istiyorum.”



Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Made With Love By The Dutch Lady Designs