Masumiyetin İçin Savaş by Tess Gerritsen | İnceleme

12 Haziran 2013 Çarşamba




Herkese merhabalar! Dün yazıcağım bu yorumu bu gün yazmaya karar verdim. Blogumun sağ üst köşesinde de görebileceğiniz gibi Pinuccia'nın bir etkinliği var. "Yazar Ayları"etkinliğinde bu ay ki yazarımız Tess Gerritsen. Zaten bir Tess hayranı olarak bu etkinliği duyduğum gibi balıklama atladım :D Elimde hazır olarak okunmayı bekleyen 2 tane Tess kitabı olunca da bu etkinlik çok iyi geldi. 

Bende bu etkinliğe ilk olarak Masumiyetin İçin Savaş kitabıyla başlıyorum. Eğer sizde katılmak isterseniz sizi buraya alalım.


Kitap Adı: Masumiyetin İçin Savaş
Orjinal Adı: Presumed Guilty
Yazar: Tess Gerritsen
Yayınevi: Martı Yayınları
Çeviren: E. Özlem Gültekin
Tür: Gerilim, Cinayet, Gizem
Sayfa Sayısı: 361
GR Puanı: 3.59


Pinuccia'nın düzenlemiş olduğu "Yazar Ayları" etkinliğinde Tess Gerritsen konuk olunca bende elimde ve yarım bıraktığım Masumiyetin İçin Savaş kitabımla başladım. Özellikle yarım bıraktığım için kendime çok kızdım çünkü kitap başlarında klasik bir örgüde gitse de sonradan işin rengi değişti ve tempoyu hızlandırdı.

"Mutlu sonlar kendiliğinden gelmez. Bazen onlar için çabalamak gerekir." (sayfa 351)


Kitap ismiyle konuyu özetliyor aslında. Baş karakter Miranda Wood evine geldiğinde eski sevgilisini yatağında ölü olarak bulur. Tabi bu manzara da polis ne düşünebilir ki? Miranda suçlu bulunur ve soruşturma başlar.
Eski sevgilisi Richard Tremain bir gazatenin müdürüdür ve Miranda da orada işe girmesiyle ikilinin ilişkisi başlıyor. Daha sonra Miranda ilişkiyi bitirmek ister fakat Richard ısrarla aramaya devam eder.
Richard'ın ölümü üzerine karısı Evelyn Richard erkek kardeşini - Chase'i - arar ve ona kardeşinin öldüğünü ve ona ihtiyaçlarının olduğunu söyler. Chase geldiğinde Miranda sorgu odasındadır ve ilk orada karşılaşırlar.İşin ters gittiğini de o zaman anlar Chase ve bunun peşini bırakmaz.

Aşk, gerçek aşk, böylesine zehirli başlangıçlardan gelişebilir miydi? (sayfa 352)
Richard'ın ölümü o kadar basit değildir.Chase derine indikçe sırlar bir bir ortaya çıkmaya ve hayatlarını değiştirmeye başlar. Miranda da şartlı tahliyeyle dışarı çıktığında masum olduğunu kanıtlamak için işe koyulur.

Kitap son 100-50 sayfasında o kadar aksiyonlu geçiyor ki bir Tess Gerritsen kitabı olduğunu söyleseniz inanamazsınız. Çünkü genelde yazarımız tıbbi gerilim türünde yazdığı için bu alışılmışın dışında oldu.

Kitap hem Miranda'nın hemde Chase'in gözünden anlatılıyordu. Ama daha ağırlıklı olarak Miranda vardı. Bu da anlamayı kolaylaştıran unsurlardandı. 

Mutlu sonlar kendiliğinden gelmez. Bazen bunun için çaba harcamak gerekir. Tamam, lanet olsun, diye düşündü. Ben çabalamaya hazırım. Bunun iyi sonlanması için her şeyi yapmaya hazırım. (sayfa 355) 

Orjinal kapağı mı yoksa bizim kapak mı daha güzel? 
diye soracak olursanız kesinlikle Martı Yayınları'ndan çıkan kapak daha iyi!

Son olarak da Tess'in ağırlıklı olarak işlediği konudan -yani tıbbi gerilimden- çıktığını ama bu atıldığı yeni gerilim ve son hız macerada da kendini başarıyla çıkardığını söyleyebilirim. Okunması gereken bir Tess kitabı daha... :D

-Puanım-
4/5


6 yorum :

  1. Hiç Tess kitabı okumadım aslında bu etkinlik bana da iyi gelebilir elimde iki tane hiç başlanmamış kapağı bile açılmamış Tess Gerritsen kitabı var yorumu da okuyunca hemen başlasam mı diye düşündüm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence bu etkinlik kapsamında başlayabilirsin. Elinde hangi Tess kitapları var? Eğer okuduysam sana fikir verebilirim :)

      Sil
  2. ben hiç sevmedim bu kitabı. daha doğrusu son tess kitaplarının hiç birini sevmedim. inanmıyorum bu kitapları onun yazdığına :))
    risoli&isles ı yazan biri bunları nasıl yazar? kurgunun klişe olmasını geçtim cümleler, duygular, karakterler de çok çok basit.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten bende Tess'in yazdığına inanamıyorum. O kadar sen git rizzoli&ısles serisini yaz sonra bunlar biraz sönük kalıyor yanında :D Ama yazarın ne yazacağını da kestiremiyoruz haliyle. Birazda bu tarz yazmak istemiş olabilir veya bu ilk yazar olduğu zamanlarda çıkardığı bir kitaptır. Bilemiyorum... Ama ben bu kitabı da beğendim.

      Sil
  3. Konusuna bayıldım. Sandra'nın Sis Perdesini andırıyor. Polisiyelerde bu tarz çok hoşuma gittiği için okunacaklara yazıyorum. Ay bitmeden okuduğum yetişirse bunu da okurum (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim. İnşallah yetişirsin :))

      Sil

Made With Love By The Dutch Lady Designs