Konuşan Kitaplar ile Blog Tur: Aşk Adında Hayat - Michael Lee West | Kitap Yorumu

28 Haziran 2013 Cuma


Konuşan Kitaplar ile Blog Turu'nun 4. günündeyiz. Aşk Adında Hayat kitabımızı okudum, bitti. Yine bir kitabı okuduktan sonraki o boşluk var bende. Kitaplığımdaki Arkadya kitaplarımın yerini aldı. Yorumumda önce bu zamana kadar turda neler olmuş ve bu gün turda neler varmış gelin birlikte bir bakalım;

Tur Takvimi

25.06.2013

Kitap Tanıtım - Yorum Durağım
Ön okuma - Kördüğüm Hayaller
Çekiliş - Kitaplarım ve Ben

26.06.2013

Yazar Tanıtım Maria Puder Ölmedi
Alıntılar 1 - Kitap Sayfaları

27.06.2013

Alıntılar 2 - Küçük Kızın Büyük Kütüphanesi
Kitap Yorumu - Kitap Avcısı
Kitap Yorumu - Kitap Aşığı

28.06.2013 

Teeny Templeton'ın mutfak notları - Tuğçenin Kitaplığı
Kitap Yorumu - Kitap Sayfaları
Kitap Yorumu - Maria Puder Ölmedi



Gelelim Aşk Adında Hayat kitabımın yorumuna...


Orjinal Adı: Gone With a Handsomer Man
Bağlı Olduğu Seri: Teeny Templeton #1
Yazar: Michael Lee West
Yayınevi: Arkadya Kitap
Çeviren: Duygu Parsadan 
Tür: gizemli, romantik, yetişkin, cinayet
Sayfa Sayısı: 426
GR Puanı: 3.60

Kitabın cinayet tarzında bir kitap olduğunu düşünmemiştim açıkcası. İlk sayfalarda Teeny'nin o yemek tutkusu ve nişanlısıyla mutlu bir hayat kuracağını düşünmesiyle başlıyor. Evet, Teeny'nin yemeklerle olan ilişkisi gerçekten çok iyi. Herkes onun yaptığı yemeklere bayılıyor. Teeny'de bu tutkusuyla bir ömür geçirebilir bence. Onu sakinleştiriyor ve ara sıra da yemek tarifleriyle komplo teorileri oluşturuyor. Bunu sevdim. Okurken gerçekten kahkaha atmanızı sağlıyor.
Aşk karmaşık ve birden çok katmanı olan bir şeydi. Tıpkı bir soğan gibi. Onu dilimleyebilir, doğrayabilir ya da ezebilirdiniz ama gözlerinizi yaksa da hala aynı olurdu. (syf. 355)



Kitabın konusunu şöyle bir anlatırsam; Teeny nişanlısı Bing ile mutlu bir hayat sürmeyi hayal eder. Fakat bir gün nişanlısını kendi evlerinde basana kadar!! Meğersem bu yakışıklı nişanlımız Teeny'i aldatıyormuş. Bu durumu gören Teeny'de hayallerine elveda demek zorunda kalır. Ama bu sadece bir başlangıç olucaktır onun için. Daha hiçbir kuralı çiğnemeyen, yasalara karşı gelmeyen Teeny kendini nezarethanelere düşürür. Aslında bana bu durum çok saçma gelmişti fakat bunu sizin okuyarak yorumlamanız daha iyi sanırım.

Bu olaylardan birkaç gün sonra Bing ölü bulunur ve suç kime kalır bilin bakalım???Teeny'e elbette. Eh bu durumdan sonra Teeny'nin kendini savunması için bir avukata ihtiyacı vardır. O avukatta Teeny'nin ilk aşkı Coop O'Malley'dir. Onunla tekrar yüzleşmek garip olsada da bütün geçmişteki duyguları tekrar geri gelir. Hem avukatı hemde sevgilisi olamaz ya! Eh bakalım bundan sonra neler olucak, okuyunca görün efenim :D
İyi yemek yapmak istiyorsanız, bir aşçı gibi düşünmelisiniz. Yemek yapmak, temiz bir iş değil, darmadağınık bir aktivitedir. Yemek programlarındaki gibi malzemelerin tertemiz kaseler içinde hazır beklediği ve her şeyin senaryoyu takip ettiği bir çekim seti değildir. (syf. 304)
Karakterler hakkında daha çok konuşmak istiyorum. Teeny kısa boylu güzel biri. Tabi her ne kadar boyundan şikayet etse de bu duruma alışık. Bluette Teyze'sinin yanında büyüyen Teeny babasını hiç tanımamış ve annesi de küçükken onu terk etmiş. Zaman zaman yazar bizi geçmişe döndürüyor ve bu olayların nasıl yaşandığını anlatıyor.

Bing Jackson - bizim nişanlımız! - gramer takıntısı olan yakışıklı ve kendini beğenen bir tip. Kitapta sürekli Teeny'nin gramer hatalarını düzeltmesi beni gıcık etti. Bing'in üvey annesi Dora Teeny'e bu olanlardan sonra çok yardım ediyor. Karakter aslında iyi oturtulmuş. Tam olarak yansıtılmış. Deli dolu, dekorasyon işiyle uğraşıyor. Teeny'e teselli etmesi, ona evini vermesi falan her şey güzel.

[Buradan sonrası Spoiler içerir.]

Kitap sonlarına doğru hiç çözülmüycek gibi hissettirdi. Katil bulunucak mı yoksa Teeny hapse mi girecekti bilemiyordum. Ve yazarın kitapta beni şaşırttığı bir kaç nokta var. Dora mesela! Hayatta onun böyle bir şey yapıcağı aklımdan geçmedi.

Ava,  Coop'u geri alma çabaları ve Teeny'nin de Ava'ya karşılık verememesi beni çileden çıkardı. İnsan lafı gediğine koyucak bir laf eder canım! Öyle pısırık biri gibi önünde durdu resmen. O mutfakta konuşmaları bir tek komikti. Teeny bi yandan yalanlarını sayıyor diğer yandan Ava'ya laf yetiştiriyor falan :D

[Buradan sonrası Spoiler içermez.]

Birde bizim özel dedektifimiz Red var tabi! Yani ben şu ana kadar pek bir yararını göremedim. Orada oturmuş laf söylemekten başka birşey yapmadı. Teeny'le araları başta hiç uyuşmadı. Hatta kitabın içinde olsaydım ben bile iki çift laf edicektim o adamla. O kadar gıcık etti beni. Ama sonra sevdim. Yemek yapması falan :D
Bir bakıma " bad boy " listeme girdi :D
"Daha önce birçok deli gördüm," dedi Red Butler, "ama sen dünyanın ilk yemek kitabı delisisin." (syf. 265)
Benim için kitap biraz sıkıntılıydı. Aslında iyi yerler vardı. Fakat yazarın uzatmaları oynadığını düşünüyorum. Ama bu bir seri kitap ve ben merakla 2. kitabı bekliyorum. Arkadya Yayınları'da kısa bir sürede çıkarırsa gerçekten süper olur. Ve orjinal kapağını istiyoruz! Ben istiyorum en azından. Çünkü orjinal kapakları çok güzel. Bu postumda dile getirmiştim! :D

Kısa net bir cümleyle açıklarsam eğer, kitap orta derecede kaldı bende. Ne kötü diyebilirim( çünkü gerçekten güzel bölümler vardı.) ne de çok iyi diyebilirim. Benim için arada kalan bir kitap bu. Ama Teeny'le tanıştığıma sevindim açıkcası. Onun kişiliği gerçekten garip ve eğlenceli. Okuduğunuza pişman olmazsınız diyim ve burada bitiriyorum :D
"Hayat ne yazık ki kahrolası bir kutu çikolata değil, Teeny. Daha çok makarnaya benziyor; rotini gibi kıvrımlı, tortellini gibi dolambaçlı." (syf. 239)
- Puanım -





Katkılarından dolayı Arkadya Kitap'a teşekkür ederiz...


3 yorum :

  1. çok ilginç bir aktarım olmuş, ilgimi çektin:)

    YanıtlaSil
  2. Enteresan ' okumalıyım ; İsmet Tasarım Evi

    YanıtlaSil

Made With Love By The Dutch Lady Designs