Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları (Miss Peregrine’s Peculiar Children #1) - Ransom Riggs | Kitap Yorumu

30 Haziran 2016 Perşembe

Öncelikle sanırım kitabın bana nasıl ulaştığından bahsetmeliyim. Kitabın bendeki yerini anlamanız açısından. Olaylar şöyle gelişti;

Benim haberim olmadan birkaç arkadaş - ki bu arkadaşların en başını çeken nam-ı diğer Kıvırcık - birkaç plan ve programlamayla beni kandırarak kahvaltıya götürmeleriyle olay başlar. Tabi ben saf ve masum takılırken sadece kahvaltıya gittiğimi sanarken aslında daha sonradan anlıyoruz ve bayağı şaşırıyorum ki bu bir doğum günü partisine dönüşüyor. Hayatım boyunca belki de unutamayacağım bir gün olur. Aslında benim şaşırdığım, hayatım boyunca unutamayacağım bir gün olmasındaki etken sürpriz bir parti olması değil, sadece CİDDEN nasıl olur da her şey gözümün önünde olurken farkına varamam! Arkadaşlarımın bunu organize ederken çok zorlandıklarını sanmıyorum. Eh işlerini kolaylaştırmışım meğer :)


Ah! Kusura bakmayın yoruma gelmiştiniz ben size neler anlatıyorum. İşte o sürpriz doğum gününde gelen hediyeler arasında Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları bana göz kırptı. Sonunda benim olmuştu. Yehu!  (Dipnot: Aslında bu kitabı da kendi ellerimle seçmişim ama onu da bir sonraki yazıda yani Saf Hallerime Doymayayım adlı başlıkta bulabilirsiniz.)

Bence buraya kadar okuduysanız gerçekten bir alkışı hak ediyorsunuz. *.* Şimdi yoruma geçiyorum o halde;

Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları (her seferinde ismini yazmak inanın ki çok zor o yüzden BPTÇ diye kısaltıyorum.) gerçekten beni okurken bir film izlermiş gibi olmama neden oldu. Karakterlerin hepsi cidden çok özenle hazırlanmış. Her birini tanırken kendinize hakim olamıyor ve Vayy Be! demekten geri durmuyorsunuz. Özellikle her bir karakterin kitapta resimlerinin oluşu hikayeyi oldukça okunası yaptığını düşünüyorum. Resimleri incelemekten kitabı okumayı bıraktığım bile oldu ehehhe. 

Hepimiz kendi masallarımıza tutunuruz; ta ki onlara inanmanın bedelini ağır ödeyene dek. (syf. 19 | Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları)

Baş karakterimiz Jacob, küçüklüğünden beri büyükbabasının perili hikayeleriyle büyümüştür. Büyükbabası da bunların bir hikaye değil gerçek oldukları konusunda oldukça ısrarlı olması Jacob'un da buna belli bir yaşa gelene kadar inanmasına neden olur. Daha sonra 16 yaşına geldiğinde artık büyükbabasının o uydurma hikayelerine artık kanmaz ve onun bu söylemlerine de karşı çıkamadıkları için hayatlarına böyle kabullenmiş bir şekilde devam etmeye çalışır. Ama hala aklında takılan bazı şeyler de yok değildir. Bir gün büyükbabasının saldırıya uğrayıp kollarında can vermesiyle aslında onu öldüreni de görmüş olur. Son nefesinde büyükbabasının aslında haklı olabileceğini keşke onun hikayelerini dinlemiş ve kabul etmiş olsaydı diye kendi içerisinde psikolojik drama girer. Ama büyükbabası ölmeden önce onun kulağına bir şeyler söylemiştir. İpuçlarını takip etmeli ve gerçekten doğruları mı söylüyordu bunları öğrenmenliydi. Maceramız bundan sonra küçük bir adada devam eder. Jacob gerçeklere ulaşacak mıydı yoksa büyükbabasının hayalinde kurduğu hikayeler olarak mı kalacaktı. Kitap boyunca bunu öğrenmeye çalışıyoruz. 

BPTÇ, çok akıcı bir şekilde hikayede ilerleyebiliyoruz. Ayrıca başta da dediğim gibi karakterlerin kişilikleri ve hikayedeki resimler olayı son derece gerçekçi olmasında yardımcı oluyor. 

Şunu da söylemeden edemeyeceğim. Bence biraz olaya dolambaçlı bir şekilde vardığımızı düşünüyorum. Hatta ikinci kitaba zemin hazırlıyormuş havasını hep hissettim. Ama bu sizin canınızı fazla sıkmıyor. Aksine yazarımız gerçekten de bu emeline ulaşıyor ve ikinci kitabı okumak isterken buluyorsunuz kendinizi. Birde yazarın olaya romantizim ekleme çabası pek başarılı olmamıştı. Hatta olmasaymış hikayede bir eksiklik hissetmezdim. Bence olaylar hem film hem de dizi gibi oluşturulmuştu. Sanki şimdi ikinci sezonu beklemem lazımmış gibi bekleyiş içerisindeyim. Zira ikinci kitap çıkmış bulunuyor fakat elimde maalesef yok. (Hüzün çöker...)

Onun dışında kitabımızın filminin çıkacağını ve hatta fragmanının bile paylaşıldığını söylemekten onur duyuyorum! Hikaye zaten film tadında olduğu için hele de usta yönetmen Tim Burton'dan çıkacağını öğrendiğimde tadından yenmez oldu. Tek yapmamız gereken 30 Eylül 2016'yı beklemek. (Üzgünüm biraz uzun bir bekleyiş olacak ama napalım...)

Bu kitap Kitaplik Kedisi Reading Challenge 2016 listesindeki kitaplardan biri!


Kitap Adı: Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları
Orjinal Adı: Miss Peregrine's Peculiar Children
Bağlı Olduğu Seri: Miss Peregrine's Peculiar Children #1
Yazar: Ransom Riggs
Yayınevi: İthaki Yayınları
Tür: macera, bilimkurgu
Sayfa Sayısı: 400
GR Puanı: 3.84
Puanım: 4/5

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Made With Love By The Dutch Lady Designs