Buradayım - Clélie Avit | Kitap Yorumu

29 Ekim 2016 Cumartesi

"Üşüyorum. Açım. Korkuyorum.
Bunları hissediyor olmalıyım."

Go Kitap'ın en yenilerinden olan Buradayım, sizi daha ilk sayfadan bu kelimelerle cezp etmeyi başarıyor. Her ne kadar hikayenin ana temasını kullanan oldukça etkili yazarlar olsa da Buradayım'a bir şans vermek istemiştim. İyi ki de vermişim diyorum çünkü aşına olduğumuz komada kalan hastaların hikayesi dışında oldukça dikkat çekici küçük detaylar var. Arka kapak yazısını az çok okuduğunuzu farz ederek konudan çok karakter ve o kurgudaki küçük etkilerden bahsetmek istiyorum.


Elsa, pek tanınmayan bir meseleğe sahiptir. Kendisi dağcılık yapıyor fakat işi göründüğü kadar basit değil. Yürüyüş rotalarının haritalarını çıkaran bir enstitüde çalışıyor ve buzul bölgeleri onun uzmanlık alanı. Bunu öğrendiğinizde  yazarın küçük ama oldukça etkili bir detay eklediğini fark ediyorsunuz. Karakterin kişiliği üzerinde farklı bir bakış açısı getiren şahane bir detay bana göre. Gerçekten böyle bir meslek var mı bilemiyorum ama hikayeye tutunmamı sağladığı bir gerçek.

Bir gün her zaman ki gibi dağ için son kontrollerini yaparken aslında rutin yapılması gereken ip kontrollerini bu sefer düzgün bir biçimde yapmıyor ve Elsa'nın dağdan kopup kendini aşağıda bulması bir oluyor. Bu durum onu komaya sokarken gelelim hikayenin ikinci bakış açısına.
Thibault'un erkek kardeşi birgün araba kazası yapar ve bu kazada iki küçük çocuk da öldürür. Kardeşinin böyle bir durumun içinde olması Thibault'u kardeşinden nefret etmeye doğru sürüklerken bir yandan da mecbur olduğundan dolayı da kardeşini ziyaret günlerinde görmesi için annesini hastaneye bırakması gerekiyordur. Aynı zamanda sevdiği kadından da üzücü bir şekilde ayrılmış olması hayatındaki bir başka sorundur. İster kader diyin ister tesadüf bu iki kaza aslında iki ana karakterimizi de yeni bir umut olacaktır.

Thibault annesini beklerken birden kendini Elsa'nın odasında bulunca merakına yenik düşer ve onun hayatına giriş yapar. Buradan sonrası kitaptaki o mayhoş satırlarda gizli.


Komadaki hastaların konuşamasalar da dışarıdaki sesleri duyduklarına dair bir teori olduğunu biliyoruzdur. Elsa da yaşadığına dair bir tepki veremese de içten içe her şeyi duymaktadır ve hem ailesine hem de arkadaşlarına hala burada olduğunu anlatmaya çabaladığını kitap boyunca okuyoruz. Aynı zamanda Thibault ile olan ilişkisi de bir o kadar okunmaya değer. Hele ki herkes ona her an kırılabilecekmiş gibi kibar davranırken Thibault'un onunla normal bir insanmış gibi konuşması bizi biraz da olsa o olumsuz havadan sıyırıyor. Bu durum hem gülmenize sebep oluyor hem de siz olsaydınız o durumda aynı şekilde davranır mıydınız diye düşündürtüyor.

Thibault'un en yakın arkadaşının bebeği de bir diğer küçük ama etkili bir detaydı. Bebeğin vaftiz babası olması ve ona verilen sorumlulukları yerine getiriş yöntemi okurken koma teması içindeki hikayeyi biraz daha olsa yumuşatmayı ve o buhranlı havayı dağıtmayı başardı.

Kitabın tek sevmediğim yönü ise sonu oldu. Yazar o kadar bitirmek istemiş ki her şeyi bir sayfaya sıkıştırmış gibi geldi bana. Okuyucuya biraz daha o süreci okutması gerektiğini düşünüyorum. Yine de bu olumsuzluğa rağmen kitabı genel olarak kötü diyemiyorum. Kafa dağıtmak istediğinizde okuyabileceğiniz hoş bir kitap olduğunu söyleyebilirim.

Kitap Adı: Buradayım
Orjinal Adı: Je Suis Là
Yazar: Clélie Avit
Yayınevi: Go Kitap
Tür: kurgu, romantik
Sayfa Sayısı: 260
GR Puanı: 3.83
Puanım: 4/5

6 yorum :

  1. Buradayım'ı bu sabah bitirdim ben de, birazdan yorumunu gireceğim. Kitabı genel olarak sevdim ama dediğin gibi sonu o kadar aceleye getirilmiş ki acaba bendeki kitabın sayfası falan mı eksik diye düşündüm bi an :D Yine de böyle kitapları seviyorum, kafa yormadan hoşça vakit geçirmemizi sağlıyorlar. Yorumun için eline sağlık, sevgiler. :* =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dimi ya bende sayfalar eksik mi acaba diye düşünmedim değil! :)

      Senin yorumuna gidiyorum o zaman buradan. *.*

      Sil
  2. hımmm bi yerde görürsem hemen bir anda okur bitiririm tımams kolay kitap :)

    YanıtlaSil

Made With Love By The Dutch Lady Designs