20 Nisan 2013 Cumartesi

, , ,

İnsan Sürümü 0.4 - Mike A. Lancester | Kitap Yorumu


Orjinal Adı: 0.4: It’s A Brave New World
Bağlı Olduğu Seri: Point 4 #1
Yazar: Mike A. Lancaster
Yayın Evi: Altın Kitaplar
Tür: Bilim kurgu / Macera / Young adult / Fantasy 
GR Puanı: 3.57
Sayfa: 222

Kitap Yorumum:

Uzun zamandır bilimkurgu konusu olan bir kitap okumamıştım. ' Ne Okuyorum?' postumda da bahsetmiştim kitabın bir kötü yanı sayfasının az olması diye. Gerçekten böyle okudukça okuyasınız gelen bir kitabın sayfasının az oluşu beni çileden çıkardı. Neyse ki konusu itibariyle kurtardı diyebilirim. 

Kitabımıza başlarken ilk sayfadaki UYARI! yazısı beni çok etkiledi diyebilirim. Kitabın kurgusuna o kadar iyi oturmuş ki o ilk sayfa... Bu ilk sayfa yüzünden zaten konu sizi hemen içine alıyor ve bağlanıp kalıyorsunuz. 

Şöyle bir konusunda bahsedersem; Kyler Straker normal, kendi çapında olan bir genç oğlanımızdır. Baş karakterimiz olur kendileri ve onun ağzından hikayesini okuyoruz. Kyler bu yaşadığı olayı eski kasetlere anlatarak kaydedilmesini sağlıyor. Unutulmamak için... Birileri için...


Olay Millgrove kasabasında olan bir yetenek yarışması düzenlenmesiyle yaşanıyor. Her yıl düzenlenen bu yarışmaya Kyler , ailesi ve arkadaşları da gidiyor. Aslında Kyler bu yetenek yarışmasından nefret ediyor. Neden merak ettiğini okuyup öğreniceksiniz. Her neyse işte neden mi o zaman yetenek yarışmasına gidiyor? Çünkü arkadaşı Danny katılıyor da ondan! Hem de sahnede bir hipnoz gösterisi düzenliyecek!!
Belki de 0.4, doktorların kaçıklar için kullandığı tıbbi bir terimdi sadece. Ve şu anlama geliyordu: Kafasında bir tahtası eksik. Kendine ve başkalarına zarar vermemesi için, onu güvenli bir yere kapatmalıyız. (sayfa 110)
İşte böylece yetenek gösterisine gidiyorlar ve olanlar oluyor. Bundan sonraki olayları bahsedersem spoiler'e boğulacağınızdan söylemekten vazgeçip sizi kitabı okumaya davet ediyorum.
İnsanoğlu yüzyıllar boyunca işte bu gökyüzüne bakmış ve evrende yalnız mıyız diye merak edip durmuştu. Ve galiba bu soru artık cevap bulmak üzereydi. ( sayfa 175)
Kitap beni tatmin etti diyebilirim. Harika bir kurgu ve her sayfayı çevirişimde " acaba şimdi ne olacak?" dediğim bir kitaptı. Kyler'ın arada kasetlerde sorun yaşaması ve arada da açıklamalarıyla da daha güzel olmuştu. Ve yazarın Doctor Who izlediğini de öğrendim. Bu çok hoşuma gitti ben çok seviyorum çünküü :)) Ayrıca kitapta da Doctor Who'dan da söz etmiş :D
"...Bilirsiniz işte - televizyondaki şu Fringe ya da Doctor Who dizisinden fırlamış gibi görünmeyen sıradan cevaplar"  ( sayfa 132)
İnsan Sürümü 0.4'ün 2. kitabı da varmış. Seri olduğunu okuduktan sonra kitabı araştırırken öğrendim. Ve çok sevindim. Çünkü yarım kalmış gibi bir hali vardı. En kısa zamanda Altın Kitaplar'dan çıkmasını bekliyorum. 

Ayrıca Altın Kitaplar'a bu kitabı gönderdikleri için teşekkür ederim..

-Puanım-

4 yorum:

  1. Ben de şiddetle merak ettim, çıksa da alıp okusam:)

    YanıtlaSil
  2. Bu kitabı kesinlikle almalıyım dedirttin bana >.< Klavyeyi tıkırdatan parmaklarına sağlık canım *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tam senlik canım zaten :))) Alamazsan yollarım sana sorun değil. Teşekkürler tatlımm :*

      Sil