Kitap Yorumum : Kan Gölü - Tess Gerritsen

3 Eylül 2012 Pazartesi



Çok sevdiğim bir yazar olan Tess Gerritsen dan bir kitabı okudum ve bitti . Aslında Tess Gerritsen'ın kitaplarında hiç tereddüt etmiyorum okurken . Biliyorum ki her zaman ki gibi harika yazmış oluyor. Kapağına bakıp " Aaa Tess mi hemen alıyorum !! " diyebiliyorum onun kitapları için . Hal böyle olunca Tess hayranlığım da artıyor :))

Neyse ... Kan Gölü benim yapmış olduğum kitap takası etkinliğinde gelen bir kitaptı . Sevgili Elçin son anda benim karar değiştirmem nedeniyle bu kitabı kargoya koydu . Bir kez daha çok teşekkür etmek istiyorum ona . 

SPOİLER Yoktur ! :))
Kitabın konusundan bahsedicek olursam her zamanki gibi tıbbi gerilimin kraliçesi olan Tess ablamızın bu kitabı kasabaya yeni taşınan Dr. Claire Elliot Tranquility kasabasında olan gizemlerden şüphelenmesiyle olaylar gelişiyor . Hastalarında olağan dışı bir şekilde saldırganlık göstermesi ve yapılan testlerde hiçbir şey çıkmaması Claire'i delirtse de işin peşini bırakmıyor . 

Kasabaya gelmelerinin bir sebebi ise oğlu Noah ... 
Noah yaptığı yaramazlıklar sebebiyle şehirden ayrılmak zorunda kalıyorlar . Birde babasının 2 yıl önce vefat etmesi de hala onlara üzüntü versede  duygularını içine kapanık yaşıyor her ikiside ....

Baş karakterlerden diğer isim ise Lincoln ... Kasabanın polis şefi olan Lincoln de Claire için yardımını esirgemiyor . Olanları oda şahit olduğundan Claire sadece o şahitlik yapıyor . Tabi kimse bu iki insana inanmıyor . Ama bence Lincoln bu kitap için harika bir karakter olmuş . Bazen onun duygularını da paylaşıyor yazar . Bu da kitabı daha iyi yapıyor . Son olarak bu polis için tek söyliyebileceğim çok sabırlı bir adam olduğuu . Ve bekleyebileceğini öğreniyoruz . Kitabı okuyanlar bu son satırı çok iyi biliyorlar. 

Noah'a gelirsek kasabayı baştan beri sevmiyor. Tabi sonra Amelia çıkıyor ve işler değişiyor :))



Kitap Tess için fazla gerilim olmasını beklerken aslında öyle değildi . Bu beni şaşırttı açıkcası . Ama kurgusu süperdi . Hiç beklemediğim bir ayrıntıdan olay netlik kazandı . Ve bunu sevdim :))

Son olarak kitaptan bir kaç alıntı yaparak bu kitabı da rafa kaldırıyorum :

Kitaptan Alıntılar =

  • Yaşlandığımızda ne oluyor ? diye düşündü. İçimizdeki çocuk nereye gidiyor? 


Sayfa 123 -124 

  • " Bazen , " dedi . "saldırganlığın hiçbir sebebi yoktur ve korkutucu tarafı da budur zaten ; beklenmedik olabilmesi . Bizim isteğimiz ve bilgimiz dışı olması . "


Sayfa 230

  • ".... Herkes sırlarını kendine saklıyor.Kendi özel sınırlarımızı çiziyor ve başkalarının içeri girmelerini engelliyoruz .

Sayfa 330

  • "Bir insan her şeye alışır . Eğer yeteri kadar uzun bir süre olmuşsa mutsuzluğa bile alışır...."

Sayfa 332





23 yorum :

  1. Bende iki romanını okudum Tess Gerritsen'in ve çok da sevdim. Yazın üzerine Kan gölünü de okumaya karar verdim. Teşekkürler.
    http://gizlileylak.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence Tess'in kitaplarını daha çok okumalısın :) rica ederim canım .

      Sil
  2. Cerrah kitabına bir türlü gitmiyor elim :/ bu yazın üzerine başlamak istedim bak şimdi :D Kitabın bittiyse Karanlık kıZ ne alemde :DD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana mesaj attım mailden ama :)) Bence Cerrah'a başla çok güzel seri ama başlamadan önce mesajıma bak öyle konuşalım canım :)

      Sil
  3. Merhaba, Öncelikle blogun çok hoş yani böle bloglar gerçekten amaca uygun oluyor. Benim sana bir sorum olacaktı. hayatında okuduğun gerçektende kelimelerin uyumu, akışı,kurgu yani her yönüyle unutamadığın kitaplarının listesini alabilir miyim ? okumadıklarım varsa hemen alıp okumaya başlayacağım da :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel yorumların için . Sorun için biraz düşündüm ve işte sonuçlar :

      - Morganville Vampirleri Serisi ( Benim en çok sevdiğim bir seridir. 10 kitabı şuan ülkemizde basıldı. Yazar 13. kitabı yazıyor şuan )

      - Küçük Mucizeler Dükkanı ve devam serisi

      - Şahitler Kulübü - Tami Hoag

      - Gölge Hırsızı - Marc Levy

      - Olasılıksız - Adam Fawer ( Gerçekten okunması gereken bir kitap ! )

      - Cehennem Makineleri Serisi ( Mekanik Melek ve Mekanik Prens şuan ülkemizde çıktı. Mekanik Prenses bekleniyor. Bu kitap eski çağlarda yaşandığı için benim ilgimi daha çok çekti. Harika bir seri. Ölümcül Oyuncaklar serisini duyduysan bu yan serisi ama daha güzeli bana göre. )

      Umarım içlerinde okumadığın vardır. Şuan bunlar aklıma geliyor :)

      Sil
  4. Şahitler Kulübü nü okumuştum güzel bir kitaptı zaten bestseller den... Diğerlerini de almaya çalışıp okuyacağım... Teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gerçekten çok etkilenmiştim Şahitler Kulübü'nden . Çok güzel bir kitaptı. Rica ederim :)

      Sil
  5. Tess Abla candır...
    Kan Gölü'nü okumadım, son kitabını da okuyamadım henüz :(
    Okunacaklar listem kabarık, aklımda "yeni kitap alma, elindekleri bitir" düşüncesi......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tess yaa candır can :D

      Kan Gölü'nü biran önce okumalısın. Hatta bence Tess Gerritsen'ın bütün kitapları okunmalı. Benim sadece 2 kitabı kaldı okumadığım. Onları da okuycam fırsat olursa :D

      Sil
    2. Merhaba, Tess Gerritsen hayranıyım ancak bu kitap benim kafamı karıştırdı. Kitabın en başında, ilk bölümde annesi öldürülen, mutfaktaki ufak bir oyuğa saklanan ve saatlerce o oyukta katilin gitmesini bekleyip oyuktan çıkan, sonra katili birden karşısında görünce merdivenlerden koşar adımla yukarı çıkıp kurtulmaya çalışan kıza ne oldu? 140. sayfadayım ve kitabın ilk başındaki yaşam mücadelesi veren o kızdan hiç bahsedilmiyor. Bilginiz var mı bu konuda? Kitap iyi gidiyor ama kafama takıldı, bu kadar sayfa okudum; hiç bahsedilmedi, o bölüme dönülmedi.

      Sil
    3. Merhaba, valla çok uzun zaman oldu okuyalım pek bir şey hatırlayamıyorum fakat sanırım daha önceki kurbanlardan biri olabilir. Yine de pek hatırlayamadığım için kesin budur diyemiyorum.

      Sil
    4. Anladım, teşekkür ediyorum yine de. Önceki kurbanlardan biri sanırım ancak aksiyonu yarıda kesti Tess. Ciddi bir ölüm kalım savaşına tanık oluyorduk ilk bölümde.

      Sil
    5. Rica ederim ne demek. Bu yazı neredeyse blogu açtığım ilk zamanlardan o yüzden yorum gelmesi çok hoşuma gitti :) Umarım kitabı beğenmişsindir. Tess abla her zaman ki gibi biraz kanlı olaylar anlatmayı seviyor ama yine de kendisini bu yüzden seviyoruz.

      Sil
    6. Ben de baktım, yazı oldukça eski ama bir umut yazdım yine de. İyiki yazmışım. İlk defa bir bloğa yazıyorum. Blog işlerini pek bilmiyorum. Bildirim ulaşmasına ve yanıtlamanıza da ben çok sevindim.


      Kitabı ise çok beğendim. Anatomiyle ilgili bilgi de edinmiş oluyoruz az-çok. Ben ilk Cerrah adlı kitabıyla başlamıştım kendisini okumaya -lise 1'de idim sanırım. Birkaç sene ara vermiştim. Şimdi tüm kitaplarını okumayı hedefliyorum. Kanlı olayları güzel betimliyor, evet.


      Şimdilik saygılarımı sunuyorum. Yurdumuzda yaşanan son olaylar ışığında hepimize aydın ve huzurlu bir gelecek diliyorum. Özellikle darbeye karşı hepimiz biriz, bölünmeyiz. Kusura bakmayın lütfen, tanımadığım saygıdeğer (belki kilometrelerce uzakta olan) bir yurttaşımla iletişim kurunca içimden duygularımı ifade etmek geldi. Tekrar saygılarımı sunuyorum efendim, sağlıcakla kalın.

      Sil
    7. Seri sıralaması ile okursan daha iyi olur bence. Ben seri olduklarını bile bilmiyordum sonradan öğrendim de kalanları öyle okumuştum. Aslında seriye çok bağlı kalmayınca bir şey kaçırmıyorsun ama yine de ufak tefek olaylarda "aa niye böyle oldu?" Dememen için yine de başlarken böyle okumanda yarar var. Şuraya linki birakıyorum ordan da bakabilirsin: https://www.goodreads.com/series/41620-rizzoli-isles

      Önemli değil aslında söylemeniz daha iyi her yerden. Kesinlikle darbeye karşı birlik içinde olmamız önemli. İnşallah bugünleri de atlatacağız. Allah devletimize zeval vermesin.

      Sil
    8. Çok teşekkür ederim. Sırayla okuyacağım, daha mantıklı. Linke bakacağım.

      Bu birlik bozulmaz inşallah. Atlatacağız Allah'ın izniyle.

      Sil
  6. Tess Abla harika yaa , sadece iki kitabını okumadım ki şu anda onlar baskıda değil ama ne yazsa okurum ben de:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tess fanları işte böyle olur :))

      Sil
  7. tess fanıyım en dibinden.. bir tek yörünge ile hasatı bulup okuyamadım. gerçi hasat ı e kitap olarak indirdim ama kanlı canlı elimde olsun istiyorum :))) jodi picoult ve tess gerritsen benim yazar kahramanlarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende yörünge ve hasatı bulamadım yaa :(( O kitapları da okusam tam olucak. Gerçi ben Tess'in daha çok rizzoli&ısles serisini seviyorum o ayrıı *.*

      Sil
    2. geniş geniş sahafları dolaşmadan o iki kitap için ahlanıp vahlanmıcam :)) rizzoli & isles serisinin en babası da benim için Cerrah ve Günahkar dır. Hele Günahkar içimi ürpertir :)) eski kitapların yeniden basılması ile ilgili yazdığım maile "yayıneviyle ilgili bir telif sorunu olduğunu o kitapların yayın haklarını alamadıklarını söylemişlerdi "

      Sil
    3. Zaten bu seri bir doğan kitap etiketiyle bir martı yayınları etiketiyle çıkıyor. Arada karıştıran olabiliyor tabi haliyle. Takip etmekte yarar var.

      Sil

Made With Love By The Dutch Lady Designs