Eğer Yaşarsam (If I Stay #1) - Gayle Forman | Kitap Yorumu

16 Ağustos 2014 Cumartesi







Kitap Adı: Eğer Yaşarsam
Orjinal Adı: If I Stay
Bağlı Olduğu Seri: If I Stay #1
Yazar: Gayle Forman
Tür: Genç - Yetişkin, romantik, Dram
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Çeviren: Ayşe Belma Dehni
Sayfa Sayısı: 254
GR Puanı: 3.99







*resim http://thcodex.blogspot.com
alınmıştır.

Müziğin hayatımızda yeri oldukça fazladır. Benim de kitap okurken yada sadece dinlemek istediğimde hiçbirşey yapmadan oturup dinlerim. Eğer Yaşarsam, dram ve müziğin beraberinde sizi sarmalayan hikayesiyle karşılıyor.




Bu kitap çıktığında yine büyük bir etki yaratmıştı ve bende çok merak etmiştim, hemen okumalıyım demiştim. Sanırım doğru hatırlıyorsam internet alışverişlerimden birinde seriyi aldım. 2013 te falan çıkmıştı bu kitap ama benim bu zamana okumam kısmetmiş. Okuma Şenliği'nin faydası her zamanki gibi belli oluyor. Yoksa biraz daha okumadan dururdu kitaplığımda.

Eğer Yaşarsam Mia'nın acı hikayesini anlatıyor. 17 yaşında, harika bir erkek arkadaşa sahip ve ailesiyle herşey yolunda giderken aniden hiç beklemediğimiz hatta Mia beklemiyor falan ama yazar okuyucuyu da bi anda şaşkına çeviriyor ve boom! Hayatı tepetaklak oluyor ve Mia'nın yaşama tutunma savaşı başlıyor.


Konuyu falan her şeyi geçtim yazarın olay akışını ve Mia'nın hayatını okuyucuya harika bir şekilde yansıtması.... Sizi etkileyen ve kitabı bitirdiğinizde kafanızda o hikayenin devam etmesi, sonradan gelen boşluk bunların hepsi bir kitabın size yaşatıkları olabilir mi? Bu tarz kitaplar her zaman için beyninizde bir köşede kalır ve hatırladıkça mutlu hissedersiniz. Eğer Yaşarsam beni gerçekten büyüledi! Kendimi Mia'nın yerine koyup  ben ne yapardım diye düşünmeme engel olamadım.



Mia'nın verdiği savaş ve o çello tutkusu... Klasik müzik etkisinde kaldığım bir kaç hafta... Yani sözün özü her yönüyle beni etkiledi ve klasik müzik dinlemememe rağmen artık daha cazip gelmeye başladı. Beni değiştiren kitapları da ne kadar sevdiğimi öğrenmiş oldum. Farklı açıdan bakmayı. Ehh kitaplar bunu yapmıyor muydu zaten diyceksiniz belki ama öyle yani bu kitabın yada yazarın bir etkisi sanırım.

Mia'nın ailesi mesela. O nasıl bir aile yaa! Lütfen bana da böyle bi aile falan diycem saçma olucak ama özenilesi gerçekten. Rockçı bir baba anne desen anne gibi hem arkadaş hem anne kardeşi... Tabi herşey mükemmel olamaz ama bu sorunları beraber aşmaları da çok iyi işlenmiş. Mia komadayken geçmişe, taaa annesinin kardeşinin doğumuna bile gidiyoruz ve anıların doğru zamanda doğru yerde yazarın bize sunması da çok iyiydi. Ya ben her türlü beğendim bir tek sorunum vardı o da Hiç AĞLAMADIM -.- Her okuyan bir ağlak surat falan olmuş ama ben de tık olmadı. Tamam yeri geldi yüreğim parçalandı falan üzüldüm ama sanırım o günlerde ağlak değilmişim. O günler dediğime bakmayın çok yok kitabı bi hafta belki okuyalı.

Şimdi elimde ikinci kitap var. Alırken dediğim gibi seri olarak almıştım. Bu sefer Adam'ın yani Mia'nın sevdiği çocuğun ağzından anlatılıyor. Sakın hemen yanlış anlamayın Tatlı Beladaki gibi olaylar tekrar çocuğun gözüyle anlatılmıyor. Hayat ondan sonra nasıl devam etmiş falan filan işte spoiler olmasa söylerim ama cikkss :D Her neyse mutlaka okunması gereken bir kitap. Alın okuyun ve sonra arkaşlarınıza önerin! *.*


P.S. : 22 Ağustos'ta da filmi çıkıyor efenim *.* mutlaka gidilmeli benim açımdan. Fragmanlar süper, kitapla aynı gidilmiş gibi görünüyor bakalım. Umarım güzel bir film izleriz ^.^ Fragmanı da ekliyim izlememiş olanlar için;

Eğer Yaşarsam 1. Fragman (Türkçe Altyazılı): http://youtu.be/B7LTA5CDr7Y
*tabletten buraya html codu koyamadım linkten artık :( 

P.S.2: Kitapta geçen müzikleri buradan bulup, dinleyebilirsiniz *.* 

- Puanım -
4/5

8 yorum :

  1. Düşüş serisini bitirdikten sonra okuyacağım ilk kitap olarak listeye ekledim teşekkürler çok güzel bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene çok sevindim. Elimde Düşüş serisinin ilk kitabı var başlasam mı bilemedim. Sence nasıl kitap/seri?

      Sil
  2. Hush Hush serisinden sonra sönük geldi bana. Serinin beğeneni çok ama beğenmeyenide çok. Son kitabındayım ama hala bağlanamadım sadece merak ettiğim için okuyorum diyebilirim. İstersen başla seversen diğerlerini de okursun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de arkadaşım çok beğenmiş o yüzden oku dedi ama bende ısınamadım kitaba maalesef :(

      Sil
    2. Aynen :/ Benimle Kal'ı okudun mu bende dr indirimden aldım ama başlayamadım. Eğer Yaşarsam'a mı başlasam ona mı karar veremedim hangisine başlayayım sence ?

      Sil
    3. Daha okuma fırsatım olmadı ama bence Eğer Yaşarsam'a başla. İkinci kitabı da almalısın bir ara hikaye devam ediyor *.*

      Sil
    4. evet Elimi Tut'u da aldım :) çok teşekkürler :)

      Sil

Made With Love By The Dutch Lady Designs