18 Ağustos 2013 Pazar

,

Mutluluğun Öteki Yüzü - Sere Prince Halverson | Kitap Yorumu


En hakiki mutluluk acılardan gelendir. - Mutluluğun Öteki Yüzü 





Kitap Adı: Mutluluğun Öteki Yüzü
Orjinal Adı: The Underside of Joy
Yazar: Sere Prince Halverson
Yayınevi: Arkadya Yayınları
Tür: Aile, Dram
Çeviren: Simge Ölmez
GR Puanı: 3.78
Sayfa Sayısı: 392










Öncelikle bu kitabı çeviren ve bana inceleme için yollayan Arkadya Yayınları'na teşekkür etmek istiyorum. Ben kitabı beğendim. Öyle ahım şahım bir kitap değil. Sadece normal hayatımızda belki görebileceğimiz belki de şahit olabileceğimiz bir konuyu anlatıyor bizlere yazar. Biliyorsunuz ki blog da daha çok fantastik, macera gibi kitapları okumayı seviyorum ve yorumluyorum. Fakat bazen böyle yavaş ama derin olan kitapları da okumak gerekli diye düşünüyorum.



Kitap beni çok etkiledi diyebilirim. Zaten yazar daha ilk başlarda sizi ağlatmayı başarıyor ve o duygu seline kapılarak daha da kitabın içinde olmanızı sağlıyor. Karakterlerle o kadar iç içeydim ki sanki benim başıma gelmiş gibiydi.

Konusundan kısaca bahsedersem;
Ella Beene için hayat 2. evliliğinde başlamıştı. Joe ve onun 2 küçük çocuğuyla mutluluğu yakalamıştı. Ta ki Joe'yu bir gün büyük dalgalar yutana dek... Joe'nun çocukları Annie ve Zach artık babalarının öldüğünü öğrenince dünyaları gerçekten tepe taklak olmuştur. Daha sonra gerçek anneleri Paige gelince ve çocukların velayetini almaya geldiğinde olaylar daha da karışır. Ella'nın çocukları geri kazanmaya çalışması , kendini Joe'dan sonra toparlamayı başarması ve Paige ile uğraşması gerekicektir...

Mutluluğun Öteki Yüzü duygu yüklü bir kitap ve bunu çok derinlerde hissediyorsunuz. Kitabı okuyup bitirdiğiniz de ise geriye sadece onların ilerde neler yaptıklarını hayal ederken buluyorsunuz kendinizi. Çünkü aynen bende böyle oldum. Böyle beni etkilen kitapları hep hatırlarım...
Bizim duvarlarımız farklıydı. Görünmez duvarlar. Işık, alan ve hatta havanın bile birer yanılsamasıydı. Görünmez ve bir kadeh kadar kırılgan bir yanılsama. (syf. 285)
Karakterlerden en çok sanırım David'i sevdim. David, Joe'nun erkek kardeşi ve Ella'ya kocası öldükten sonra çok yardımı dokunuyor. Aynı şekilde Lucey, Marcella, Büyük Joe ve unuttuğum diğer tanıdıklarda romanda büyük yer tutan ve yan karakter olmalarına rağmen olay akışını değiştiren kişilerdi. David sevecen ve espirili insanı mutsuzken bir anda mutlu edebilen bir tip. O yüzden David olmasa herhalde Ella biraz zor dertleriyle baş ederdi.
Ben bu kasaba, bu ev, bir adam  ve onun çocukları için yaratılmıştım. Tesadüfen birisinin kayıp hazinesine konmuştum. Hayır, terk edilmiş hazinesine konmuştum. (syf. 287)
Bu da yurt dışı kapağı. 
Bizim kapağa kıyasla sade kalmış bence.

Arada Ella'nın bişeyler yapamaması ve sürekli yakınması beni biraz sinir etse de genel itibariyle kitap akıcı gidiyor. Şöyle bir kumsalda veya kendi balkonunuzda okuyabileceğiniz kafanızı yormayacak bir kitap Mutluluğun Öteki Yüzü. Şu aralar polisiye kitapları okumayı katil kimmiş? , bu cinayeti kim çözmüş? gibi deli sorularla uğraşmadan rahatça okuduğum bir kitap oldu benim için.

- Puanım -
4/5

5 yorum:

  1. Geçen gün kitapçıda gözüme çarpmıştı.Bir ara alıp okurum ben de.Tanıtım için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mutlaka okunması gereken bir kitap bence :)) Rica ederim.

      Sil
  2. Sürekli fantastik okuyan biri olarak arada bu tarz kitap okumanın gerekli olduğuna inanıyorum bende. Yalnız bu kitabı okurken tek hissettiğim şey sinirlenmek oldu. Yani hüzünlendiğim bir bölümü bile hatırlamıyorum :D (evet evet taş kalpliyim :D )

    Kafa yormayacak kısmına da katılmıyorum. OKURKEN KAFAYI YEDİM :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kız ben o Joe öldüğünde bayağı bi hüzünlendim bi ağlamaklı oldum falan bilmiyorum sende bişeylik var hahaha :D

      Sen bayağı taktın kitaba kızım ben Paige'e arada sövdüm ama genelde rahat okudum :D

      Sil
  3. çok güzel bir kitap tavsiye ederim

    YanıtlaSil