Okuma Günü: Tatlı Bela - Jamie McGuire | Kitap Yorumu

15 Ağustos 2013 Perşembe



Yabancı Yayınları'ndan çıkan Tatlı Bela'yı toplaşıp okuyalım ve yorumlayalım dedik ve işte böyle bir etkinlik oldu: Okuma Günü. 4 blog; Kitap Aşığı, Yorum Durağım, Rüya Kitaplık ve ben Tatlı Bela'yı yorumluycaz. Umarım yorumlarımızı beğenirsiniz ve bizim gibi bu kitabı seversiniz!







Kitap Adı: Tatlı Bela
Orjinal Adı: Beautiful Disaster
Yazar: Jamie McGuire
Bağlı Olduğu Seri: Beautiful #1
Tür: romantik, young adult
Yayınevi: Yabancı Yayınları
GR Puanı: 4.24
Sayfa Sayısı: 424








Tatlı Bela duygu yüklü bir aşk kitabı. İlk önce bunu belirtmekte yarar var diye düşündüm. Özellikle ben pek aşk kitabı okumasam da arada böyle nadiren de olsa böyle çok methedilen bir kitabı okumadan duramadım. Öyle vıcık vıcık bir aşk yok. Zaten bende çok sevmiyorum bu yüzden benden bir artı puan kazandı. Kitap bir o kadar akıcı olmasına rağmen bazı yerde kendinize hakim olamayacak tepkiler vermenize neden oluyor. Ben şahsen okurken nefesimi tutup tepkilerimi bile sona sakladım diyebilirim.



Konusundan bahsedersem;
Abby Abernathy geçmişinden kurtulmak ve sakin bir hayat sürmek için evinden - yada babasından - kaçarak Eastern Üniversitesine kayıt olur. Arkadaşı America'yla kaçan Abby daha sonradan kendini gizli bir boks maçında bulur ve işte o zaman Travis'i ( yerimmmm ♥) görür. Tabi Travis'te onu görür ve anında kilit nokta olur. Gerçi Abby kötü çocuklardan uzak durmaya ve belaya karışmamaya dikkat etse de daha sonra bunlar yıkılıcaktır.

Konusuna bakmayın aslında kitapta ne fırtınalar dönüyor bil bilseniz!! Okumadan kesinlikle anlayamazsınız. Travis ve Abby'nin ilişkisi çok farklı ve yazar bunu ifade etmede gerçekten iyi iş başarmış. Kitapta bad boy Travis olunca başkasını görmüyoruz zaten. Zira ben okurken hep bir Travis gelse, gelsin iki çift laf etsin modundaydım!
Alıntı: Kitap Telvesi

Abby'nin yakın arkadaşı America demiştik. America'yı gerçekten çok sevdiğimi söylemeliyim. Abby den bile daha çok! O samimi sözleri, konuşması ve sevgilisi Shepley - Travis'in kuzeni bu arada - ile tartışmaları beni benden aldı. Kitapta yan karakter olsalar da hiç öyle hissettirmediler.

Kitap akıcı gittiğinden ben alıntı fazla yakalayamadım. Daha doğrusu olay akışını bozmamak için çokta dikkat edemedim :D Ama 1 tane kitaptan  güzel bir bölüm ayırmıştım. Bunda bayağı bir kahkaha atmıştım:


Beni omzunun üstüne atıp arkamızdaki kalabalıkta kendine yol açarak ilerledi. "Yol açın millet! Bu zavallı kadının korkunç biçimde sakatlanmış, aşırı büyük beynine yer açın! O kahrolası bir dahi! (syf. 36)

Genel itibariyle kitap Travis ve Abby'nin aşkları için kavgaları, Travis'in Abby'e aşkını  ikna etme cabasıyla geçiyor. Benim en  beğendiğim sahnelerden biri olan Travis'in kıskanç erkeğe dönüşmesi ve önüne geçene vurması süperdi! Sevdiği kadın için savaştı yaniii. Ne?!! Öyle bakmayın ben kıskanç erkeklere bayılırım :D

Ama bazı yerlerde de olayların tekrar etmesi birazcık da olsa okuyucuyu soğutuyor. Hatta bu yüzdendir ki kitabı beğenmeyenler var. Bende bu olayların tekrar edilmesine birazcık kızsamda daha sonradan Travis'i görünce gene değiştim :D Her an her duyguyu değiştiren bir kitap Tatlı Bela...


Yabancı Yayınları geçen günlerde facebook sayfasından 2. kitabının kapağını bizlerle paylaşmıştı. 2. kitabımızın ismi Ayaklı Bela. Gerçi ben Yürüyen Bela'ya oy vermiştim ama  benim için hayal kırıklığı oldu. Sonuçta içeriği de bir o kadar önemli olduğundan pek de sorun etmedim. Orjinal kapak olması da bizlere ayrı bir mutluluk verdi. 2. kitap Travis'in bakış açısından anlatılıcak. Bu yüzden bu 2. kitabın çıkmasını dört gözle bekliyorum. Gerçi İlknokta sitesinde ön satışta. Almak isteyenler buradan sepete ekleyebilirler.

Aşk kitaplarında seçiçi biri olarak söylemeliyim ki gerçekten bu kitabı okumayı düşünüyorsanız hemen koşup almalısınız. Zaten D&R'ın şuan 9.90 tl kampanyası var. Tatlı Bela'yı ben arkadaşımdan alıp okudum ama bitirdiğimde direkt indirimden faydalandım ve artık benimde bir Tatlı Bela kitabım var!!

                                                                          - Puanım -
4/5*

* Aslında ilk başta 3 puan vermeyi düşünüyordum daha sonra Travis'in hatırına 4 puan verdim hehhehe :*

9 yorum :

  1. Kıskanç erkek manyağı seni :D Olay nerede tekarar etmiş. Ben neden o tekrarları göremedim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hehehe :D Ya bu Travis'in sürekli Parker'a atarlanması falan her kavgalarının neredeyse Parker yüzünden çıkması vs. :D Ama bu tekrarlar beni kitaptan soğutmadı.

      Sil
  2. Süper yorum tatlım ;D Ellerine sağlık! Ben de America'yı çok sevmiştim *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saol canımm :)) America daha çok olsaydı keşkeee.... :D

      Sil
  3. Ben de olayların tekrar edilmesine söylenmiştim ama araya Travis gidince bir önceki sayfada ne okuduğunu unutuyor insan :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Travis herşeyi unutturuyor :D:D

      Sil
  4. du okuyup yazayım ben dee.
    :)

    YanıtlaSil
  5. malesef ben beğenmeyenlerdeyim :( kıskanç erkekleri çok seviyorum da ben anlatım ve konu bakımından pek sevmedim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahha kıskanç erkekler hihihiih *.* Ben hızlı okuduğum için mi acaba fazla dikkat edemedim. Ama seveni de var sevmeyeni de arada kaldım :/

      Sil

Made With Love By The Dutch Lady Designs